Allereerst wil ik zeggen dat ik dankbaar ben dat mijn verbinding van Tweak tot vandaag werkt, dus ik zit niet zoals vele andere klanten in deze community zonder internet, maar het aansluiten vlot niet.
Op 17 november jl. zou ik aangesloten worden met overstapservice van Tweak naar Odido. Ik word deze dag door de monteur gebeld die bij de wijkcentrale staat en hij meldt dat hij de wijkcentrale niet in kan. De wijkcentrale is afgesloten door KPN voor onderhoud. Onbekend hoe lang dit zou gaan duren. Er wordt nog contact met mij opgenomen.
Na 5 dagen op 22 november zelf maar gebeld naar Guidon, die stuurt mij door naar Odido. 20 minuten in de wacht gehangen en iemand gesproken. De klantenservice van Odido heeft de KPN monteur aangestuurd en of ik dinsdag 27 november wil terugbellen (aangezien de klantenservicemedewerker die mij helpt aanstaande vrijdag uit dienst gaat). Deze medewerker was erg lief en heeft zelf 10 minuten bij KPN Netwerk in de wacht gehangen voor het navragen wat het probleem was bij de wijkcentrale.
27 november weer contact opgenomen met Odido en 10 tot 20 minuten in de wacht gezeten en uiteindelijk gevraagd of ik de Guidon monteur nu kan laten komen. Er was nog geen nieuws vanuit KPN. De technische dienst van Odido heeft het probleem in behandeling. Ik word op de hoogte gehouden van het probleem. Het enige wat ik denk is wanneer dan?
Wat ik mij wel vaker bij bedrijven afvraag en nu ook weer. Waarom moet ik als klant de dossierhouder van het probleem zijn? Waarom moet ik bellen en waarom kan Odido mij niet inhoudelijker op de hoogte houden van hun acties en waarop zij bijvoorbeeld wachten? Als ik niets verneem ga ik er achteraan en raak ik als klant geïrriteerd. Mijn advies aan Odido is dan ook meer regie te nemen in het op de hoogte stellen van de klant bij problemen. Dit kunnen klanten echt waarderen in plaats van 1 e-mailtje dat er een ticket is aangemaakt wat verder niets zegt.
Graag hoor ik ook wat nu de status is van mijn ticket. Waar wacht ik nu op, waar wacht Odido nu op?