Aansluiting is vertraagd, geen updates + tip aan Odido

  • 1 December 2023
  • 5 reacties
  • 181 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 7 reacties

Allereerst wil ik zeggen dat ik dankbaar ben dat mijn verbinding van Tweak tot vandaag werkt, dus ik zit niet zoals vele andere klanten in deze community zonder internet, maar het aansluiten vlot niet.

 

Op 17 november jl. zou ik aangesloten worden met overstapservice van Tweak naar Odido. Ik word deze dag door de monteur gebeld die bij de wijkcentrale staat en hij meldt dat hij de wijkcentrale niet in kan. De wijkcentrale is afgesloten door KPN voor onderhoud. Onbekend hoe lang dit zou gaan duren. Er wordt nog contact met mij opgenomen.

 

Na 5 dagen op 22 november zelf maar gebeld naar Guidon, die stuurt mij door naar Odido. 20 minuten in de wacht gehangen en iemand gesproken. De klantenservice van Odido heeft de KPN monteur aangestuurd en of ik dinsdag 27 november wil terugbellen (aangezien de klantenservicemedewerker die mij helpt aanstaande vrijdag uit dienst gaat). Deze medewerker was erg lief en heeft zelf 10 minuten bij KPN Netwerk in de wacht gehangen voor het navragen wat het probleem was bij de wijkcentrale.

 

27 november weer contact opgenomen met Odido en 10 tot 20 minuten in de wacht gezeten en uiteindelijk gevraagd of ik de Guidon monteur nu kan laten komen. Er was nog geen nieuws vanuit KPN. De technische dienst van Odido heeft het probleem in behandeling. Ik word op de hoogte gehouden van het probleem. Het enige wat ik denk is wanneer dan?

 

Wat ik mij wel vaker bij bedrijven afvraag en nu ook weer. Waarom moet ik als klant de dossierhouder van het probleem zijn? Waarom moet ik bellen en waarom kan Odido mij niet inhoudelijker op de hoogte houden van hun acties en waarop zij bijvoorbeeld wachten? Als ik niets verneem ga ik er achteraan en raak ik als klant geïrriteerd. Mijn advies aan Odido is dan ook meer regie te nemen in het op de hoogte stellen van de klant bij problemen. Dit kunnen klanten echt waarderen in plaats van 1 e-mailtje dat er een ticket is aangemaakt wat verder niets zegt.

 

Graag hoor ik ook wat nu de status is van mijn ticket. Waar wacht ik nu op, waar wacht Odido nu op?

Tommie van Odido 7 maanden geleden

Hi @P8MI6S, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ik heb het ticket erbij gepakt en zag dat Guidion geen toegang had tot de wijkcentrale. Dit is doorgegeven aan KPN NetwerkNL en het duurt dan ongeveer 10 dagen voordat ze dit opgelost hebben. Die 10 dagen zijn verstreken dus ik heb direct Guidion voor je aangestuurd. Hopelijk is de wijkcentrale nu toegankelijk voor de monteur. Je ontvangt zo een bericht om de afspraak in te plannen. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt!

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @P8MI6S, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik geef je hier graag wat meer duidelijkheid over. Ik heb het ticket erbij gepakt en zag dat Guidion geen toegang had tot de wijkcentrale. Dit is doorgegeven aan KPN NetwerkNL en het duurt dan ongeveer 10 dagen voordat ze dit opgelost hebben. Die 10 dagen zijn verstreken dus ik heb direct Guidion voor je aangestuurd. Hopelijk is de wijkcentrale nu toegankelijk voor de monteur. Je ontvangt zo een bericht om de afspraak in te plannen. Wil je mij op de hoogte houden van het proces? Dan kan ik een oogje in het zeil houden voor je. Alvast bedankt!

Exact dezelfde situatie op mijn adres, op een week na. (Gedwongen) overgestapt vanaf Tweak. De dag van de installatie geen signaal op de vezel. Na een aantal keer klantenservice te hebben gebeld geen duidelijke status gekregen (de ene zegt: opgelost in 2-5 werkdagen, de andere: ergens binnen twee weken). Een week later in ieder geval nog niets.

Als "compensatie” een 7-daagse voucher voor mobiele data gekregen. Werkt natuurlijk alleen op het netwerk van Odido (op mijn adres is er nauwelijks bereik), dus compleet nutteloos voor de mensen in huis die niet bij Odido zitten. De suggestie van klantenservice was om een prepaid Odido SIM kaart te kopen en daar de voucher op te activeren. Wederom compleet nutteloos als je telefoon geen fysieke dual-sim ondersteund. Gevraagd of ze een eSIM konden sturen waarop de voucher geactiveerd kon worden. Niet mogelijk. Suggestie van de klantenservice was om te kijken of het een optie was om een eSIM abonnement te nemen, de voucher te activeren en het abonnement weer op te zeggen wanneer de problemen zijn opgelost. Nóg een Odido abonnement? Nee, bedankt! Al met al waardeloze service.

In mijn geval is de netwerkbeheerder Open Dutch Fiber. Dezelfde fout bij twee verschillende netwerkbeheerders? Tip voor Odido: neem het proces waarin de tickets naar de netwerkbeheerders worden gestuurd eens goed onder de loep, en probeer een beter alternatief te verzinnen dan een voucher voor het Odido netwerk. De incompetentie van Odido begint voor de niet-Odido abonnees in huis een behoorlijk prijskaartje te krijgen.

@Tommie van Odido, dank voor je reactie. Ik heb de e-mail en sms gezien en een afspraak ingepland op 7 december aanstaande. Ik zal donderdag aanstaande laten weten of ik aangesloten ben op Odido.

 

@Snusk, als ik eerlijk ben vind ik jouw situatie niet exact hetzelfde en zelfs erger. Ik heb nog een vaste internetverbinding met Tweak. Jij daarentegen moet het doen met mobiel internet vouchers. Ik hoop dat mij dit bespaard blijft 😣 Ik duim voor je dat je snel aangesloten wordt.

 

@Snusk, als ik eerlijk ben vind ik jouw situatie niet exact hetzelfde en zelfs erger. Ik heb nog een vaste internetverbinding met Tweak. Jij daarentegen moet het doen met mobiel internet vouchers. Ik hoop dat mij dit bespaard blijft 😣 Ik duim voor je dat je snel aangesloten wordt.

Ik had er overheen gelezen; je hebt geluk! Bij mij werd op de dag van de installatie ‘s middags de boel (verkeerd) omgeprikt in de wijkcentrale. Sindsdien geen internet en geen concrete updates vanuit Odido. Hopelijk verloopt het bij jou beter!

Goed nieuws. Gisteren ben ik gelukkig aangesloten door Odido. 

De oorzaak van de vorige mislukte poging om aangesloten te worden lag waarschijnlijk gelegen in het gegeven dat de POP alleen te benaderen is met een sleutel en niet met een pasjessysteem. Niet handig.

Reageer