Skip to main content

Half september stapten we over naar odido omdat ze ons een veel gunstiger tarief boden. Inmiddels is de glasvezel tot de voordeur getrokken. Wanneer de aansluiting komt kan niemand me vertellen. Odido geeft me een nummer van open dutch fiber en die vertellen me doodleuk dat er nog geen planning is en ze me dus niets kunnen zeggen. Überhaupt me doorverwijzen naar een tussenpartijen vind ik geen stijl, maar deze onduidelijkheid kan echt niet! 
wat kan ik verwachten?

Ja klop bij mijn lig ook al glasvezel maar in begin oktober ze moeten wachten dat ze groenlicht krijgen om aan te sluiten. Waarneer dat is dat weet ik niet.

hoi @Plien83 ,

Het is net zoals bij energienetten, de fysieke infrastructuur wordt aangelegd door een netbeheerder. Er zijn er verschillende in Nederland. Odido biedt internet diensten aan over glasvezel netten. ZIj huren hiervoor een vezel die naar een huis van de klant loopt. Zolang de netbeheerder het glasvezel netwerk lokaal niet geheel gereed heeft kan Odido dus niet leveren. 

Het aanleggen van een glasvezel netwerk is een groot project, beschikbaarheid van aannemers/gravers maar ook het beschikbaar komen van graafvergunningen zijn zaken die soms lastig te plannen zijn. 

Het glasvezel netwerk ligt al in de straat, anders waren we er niet aan begonnen. Ook de kabel naar de voordeur is gelegd, maar de aansluiting naar de meterkast moet nog gebeuren. Odido zou wanneer ze een dienst aanbieden duidelijk moeten zijn over de termijn, of heel duidelijk zijn over dat dat niet duidelijk is. Van beide is hier geen sprake.

De netbeheerder legt een glasvezel netwerk aan tot in de meterkast. Daar wordt dan een Fiber Termination Point opgehangen. Zodra de netbeheerder aangeeft dat het gereed is wordt automatisch de volgende stap in gang gezet. Odido stuurt dan een router en een afspraak link voor de internet monteur om het werkend op te leveren. Maar wacht even een moderator af, misschien kunnen die nog wel iets van planning zien.

Helaas nog geen reactie van een moderator, zijn die te taggen? @Odido 

Half september stapten we over naar odido omdat ze ons een veel gunstiger tarief boden. Inmiddels is de glasvezel tot de voordeur getrokken. Wanneer de aansluiting komt kan niemand me vertellen. Odido geeft me een nummer van open dutch fiber en die vertellen me doodleuk dat er nog geen planning is en ze me dus niets kunnen zeggen. Überhaupt me doorverwijzen naar een tussenpartijen vind ik geen stijl, maar deze onduidelijkheid kan echt niet! 
wat kan ik verwachten?

Ik probeer al een jaar glasvezel aangesloten te krijgen en ben gestopt met het bellen met Odido. Ik bel  met OpenDutchFiber, MultiDutchFiber en Artemis. Odido heeft geen idee waar hun onderaannemers mee bezig zijn en wachten enkel op een afmelding van de lijn. 
Ik vrees dat je voor informatie beter met ODF kunt bellen.

Reageer