Skip to main content

Overstappen en aansluiten een ramp!

Op 31 oktober 2024 is mijn aanvraag bij Odido goedgekeurd; Ik zou van Fiber overstappen naar Odido voor tv en internet. Fiber moest ik zelf opzeggen, want daar heeft Odido geen contacten mee. Prima, kleine moeite om het zelf te doen. Per 2 december zou ik gebruik gaan maken van Odido, dus netjes bij Fiber aangegeven dat ik stop per 1 december.

Fiber reageert meteen en alles verloopt voorspoedig. Odido laat weten dat mijn abonnement per 2 december begint en geeft aan het installatiepakket op te sturen. Tot hier geen problemen...

Eind november nog steeds geen pakket in huis. Bellen met Odido leert dat er iets is misgegaan in het magazijn en dat het pakket dezelfde dag nog verstuurd zal worden. De monteur van Guidion die op 2 december komt zal een reservemodem meenemen, zodat er gewoon gebruik gemaakt kan worden van internet. Prima, kan gebeuren...

Op 2 december komt er inderdaad een monteur van Guidion. Aardige vent en gelukkig had hij een reservemodem e.d. bij zich. Van Odido had hij echter niets gehoord. Alles netjes aangesloten, echter was er nog geen signaal op de lijn. Dit was echter een klein klusje in het wijkcentrum, maar daar had hij geen toegang toe. Hij heeft gebeld naar collega's en het zou dezelfde dag nog geregeld worden. Vriendelijk bedankt voor zijn hulp en nu mar wachten op signaal...

We spoelen wat door en een week later nog steeds geen signaal. Ook het beloofde pakket is er nog steeds niet. Klantenservice van Odido gebeld. Er was weer iets mis gegaan en het pakket zou vandaag nog verstuurd worden (hadden we al eerder gehoord). Ook Guidion zou weer langskomen om ervoor te zorgen dat het nu wel verliep zoals het zou horen. Afspraak gemaakt voor 16 december. 2de vrije dag ervoor genomen...

Helaas geen monteur op 16 december. Na weer bellen met spoed een monteur voor 18 december. En nog steeds geen pakket...

18 december komt de monteur. Weer een aardige vent. Gelukkig kwam een uur voordat hij kwam het pakket alsnog binnen, dus de monteur aan de slag. Binnen 5 minuten de apparatuur omgewisseld, maar ook hij had geen toegang tot het wijkcentrum. Dus ook hij weer bellen en ook hij werd verzekerd dat het vandaag nog geregeld zou worden. Er was namelijk een 'speedpass' aangevraagd...

Weer geen signaal na een paar dagen en nu komt er een monteur die wel toegang heeft (na bellen met Odido en Guidion). 23 december komt de monteur. 3de Vrije dag opgenomen. Zondagmiddag 22 december een mail ontvangen dat de monteur verhinderd is en dat hij nu de 24ste december komt. Dat kost mij nu een 4de vrije dag....

Vandaag de 24ste... 's morgens 10 uur een mail dat de monteur is verhinderd en dat ik een nieuwe afspraak moet inplannen. Eerstvolgende mogelijkheid: 13 januari... Dus ik weer bellen. Dame van Guidion geeft aan dat dit echt niet kan en dat er in de avond mogelijk alsnog een monteur komt. Mail in de gaten houden voor een afspraakbevestiging. Helaas geen mail. Einde van de middag weer gebeld, maar weer wordt er gezegd dat ik de mail in de gaten moet houden. Nu is het inmiddels 21:30 uur en nog steeds geen mail...

Had ik overigens al verteld dat mijn verlichting, verwarming, deurbel en zonnepanelen via WiFi geregeld worden? En dat ik inmiddels door mijn eigen databundel van mijn mobiele telefoon heen ben en nu extra kosten moet maken? En dat alle online streamingdiensten-abonnementen gewoon doorlopen en ik ze niet eens kan gebruiken? Het is gewoon eng om te zien hoe een jong gezin als de mijne (3 dochtertjes) zo afhankelijk kan zijn van internet en WiFi...

Lang verhaal kort; aanvraag gedaan op 31 oktober en op 24 december nog steeds geen internet. En geen enkel vooruitzicht hoe lang het nog duurt... Heb bijzonder veel spijt van de overstap... En er hoeft alleen maar een knopje in de kast van de wijk omgezet te worden...

Hi ​@PerryR, dank voor je contact naar aanleiding van de review op Trustpilot en je duidelijke uitleg! Het spijt mij oprecht dat het niet lekker loopt met de oplevering, ik had je veel liever een soepele verwelkoming gegeven. Sorry hiervoor! Ik wil gelijk kijken wat er nú speelt, want ik wil dat je zo snel mogelijk online bent. 

Ik zie direct dat onze Fiber afdeling in overleg is met Open Dutch Fiber over de patch (aansluiting in de wijkcentrale) en wanneer deze gaat gebeuren. Dit had namelijk al lang moeten plaatsvinden. Ik zie dat er voor nu en voor de zekerheid een afspraak staat met Guidion voor 30-12, deze laten we zeker staan en ondertussen wachten wij op de uitkomst tussen Fiber en Open Dutch Fiber. Mijn collega's zijn hier druk mee bezig. Het staat nu, tijdens deze twee feestdagen, even stil, maar dit zal vrijdag weer worden opgepakt. We houden je echt zo goed mogelijk op de hoogte!

Weet dat ik er heel graag voor zorg dat je je in ieder geval geen zorgen hoeft te maken over je mobiele bundel. Heb je een mobiel abonnement bij ons, of bij Ben? Dan regel ik dit heel graag. Ik zorg er dan voor dat je gratis Unlimited Data krijgt. Zo kan je je telefoon ook instellen als hotspot voor andere apparaten in huis. Laat het weten!

Hallo Cheyenne,

Bedankt voor je reactie. Laten we het hopen dat het maandag ècht geregeld wordt, we hadden ons de Kerst dit jaar wel anders voorgesteld. Voor maandag heeft mijn vrouw een vrije dag genomen, dat was voor mij geen optie meer. Toch hoop ik nog steeds dat het vrijdag gewoon geregeld wordt, het heeft inmiddels lang genoeg geduurd.

Wat betreft de mobiele data; we hebben thuis geen aansluitingen van Ben of Odido. Nog andere opties om ons hierin tegemoet te komen?

Alleen op deze sims kan een Unlimited data voucher worden geactiveerd.  Als je vrijdag of zaterdag naar een Odido winkel gaat kun je daar een prepaid kaart halen. Daar werkt de Voucher ook op!

Dit wil ik best gaan proberen. Ik kan vrijdag langs de  Odido-vestiging in Uden gaan. Gaan zij dit mij gewoon meegeven of hoe werkt dit? Fijn dat er in ieder geval meegedacht wordt aan een oplossing. 

Dit wil ik best gaan proberen. Ik kan vrijdag langs de  Odido-vestiging in Uden gaan. Gaan zij dit mij gewoon meegeven of hoe werkt dit? Fijn dat er in ieder geval meegedacht wordt aan een oplossing. 

Het kost je in eerste instantie 10 euro echter wordt die vaak door moderators wel vergoed 

Hi ​@PerryR, je kan inderdaad een prepaid simkaart ophalen in een van onze winkels. Deze kost € 10 maar als je een foto van de bon in het topic zet, vergoeden wij dit gelijk voor je! 

Kan ik deze dan ook ophalen voor mijn vrouw en dochter? Zij kunnen namelijk ook geen gebruik maken van internet en ik ben niet altijd thuis om als hotspot te functioneren. Betekent ook dat ik voor hen ook zo'n voucher nodig heb.

Je kunt dan beter een "reservetoestel” neerleggen thuis met wifi hotspot aan en daar de prepaid simkaart in. Dan is er voor de thuisblijvers gewoon een wifi hotspot beschikbaar.

Je kunt dan beter een "reservetoestel” neerleggen thuis met wifi hotspot aan en daar de prepaid simkaart in. Dan is er voor de thuisblijvers gewoon een wifi hotspot beschikbaar.

Of je stopt hem in een mifi router mag officieel niet doet het wel prima 

Ik ga vandaag maar bij Odido langs. Moet ik die vouchers hier aanvragen of kan dat ook gewoon in de winkel? 

Een reservetoestel hebben we niet, dus een telefoon als vaste hotspot zal niet gaan. Tenzij Odido er 1 wil doneren? Vast niet.

Zodoende toch 3x de voucher nodig, want inmiddels is bij ons alle mobiele data op en stijgen de kosten. 

Dank je voor de tip Mr Chip! Ik weet niet precies wat het is, maar misschien weet een collega daar meer over 👍

Hi ​@PerryR, top dat je langsgaat! De Shop heeft deze codes niet, daarom stuur ik je er alvast drie vouchercodes toe via een privébericht. Een toestel hebben we inderdaad niet voor je, sorry. Ook het apparaat die ​@MR_CHIP aanraad kan ik je niet geven. Hopelijk lukt het toch op de telefoons!

Dat is een soort mobiele hotspot in een apparaatje moet je wel zelf aanschaffen 

Vanmiddag 3 kaartjes opgehaald en de vouchers via een bericht gekregen. Hebben jullie hier voldoende aan voor de vergoeding? En dan kijken of we het werkend kunnen krijgen.

Bedankt trouwens voor de vlotte reacties! Hopelijk lukt het jullie ook om het thuisinternet snel in orde te krijgen, voor nu de noodoplossing.

1 kaartje werkt, die in mijn telefoon. Die van mijn vrouw nog niet, krijg dan geen bericht terug van Odido dat de bundel is geactiveerd. Wanneer ik een andere voucher gebruik ook geen reactie. Lijkt wel alsof vouchers niet werken?

A.s. maandag staat de monteur nog gepland, maar heb niets meer vernomen of er dan ook daadwerkelijk iets gaat gebeuren. Iets bekend aan jullie kant?

Hoi ​@PerryR, ik heb meteen een vergoeding voor je in het systeem gezet! Dit wordt verrekend met je eerstvolgende rekening. Ook heb je een bevestiging per e-mail gehad en kan je het altijd nakijken op Mijn Odido: https://internet.odido.nl/rekeningen/compensaties.

Daarnaast ben ik benieuwd of je de telefoon opnieuw hebt opgestart na het sturen van de sms. Ik hoor graag of dit verschil maakt. Verder wil ik bevestigen dat de monteursafspraak helemaal goed in het systeem staat. Zij zullen het maandag oplossen. Laat gerust een reactie achter als je nog vragen hebt of als er iets onduidelijk is. Voor nu wens ik je alvast een hele fijne jaarwisseling! ✨ Groetjes, Ishana

Helaas, mijn vrouw heeft een vrije dag genomen en ja hoor, de monteur is 'uitgevallen'.... Dit is nu al de zoveelste keer. Een nieuwe afspraak kan pas op 13 januari. Ik vraag mij serieus af of ik de aansluiting wel door moet laten gaan.…

Wat kunnen jullie nu nog voor mij betekenen? Een nieuwe klant laten jullie nu al een maand zonder aansluiting zitten, zonder uitzicht op verbetering. 

Helaas, mijn vrouw heeft een vrije dag genomen en ja hoor, de monteur is 'uitgevallen'.... Dit is nu al de zoveelste keer. Een nieuwe afspraak kan pas op 13 januari. Ik vraag mij serieus af of ik de aansluiting wel door moet laten gaan.…

Wat kunnen jullie nu nog voor mij betekenen? Een nieuwe klant laten jullie nu al een maand zonder aansluiting zitten, zonder uitzicht op verbetering. 

I am in a similar situation with Odido..I understand your frustation(I wrote my experience in a different thread), but I was left without an internet connection for 2 full weeks and I work from home!

@PerryR Mijn excuses hiervoor, dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik wil dat je snel van onze diensten kan genieten. Ik help je dan ook graag verder om dit te realiseren!
Ik ben meteen gaan kijken. Echter zie ik in ons systeem dat de afspraak uiteindelijk toch is doorgegaan. Ik kan geen nieuwe afspraak vinden voor 13 januari. Klopt dit?

Mocht dit niet zo zijn, laat het mij dan gelijk weten. Ik ga er dan meteen bij Guidion achteraan of er een eerdere afspraak mogelijkheid is. 

Ik ben even gaan kijken en er staat nu signaal op de lijn. Ik denk dat er gisteren toch nog iemand bij de wijkcentrale is geweest die het daar geregeld heeft.

Niet de beste ervaring, maar uiteindelijk is het gelukt. Ik hoop voor andere klanten dat jullie het wat beter gestroomlijnd krijgen, maar wat mij betreft kan deze topic gesloten gaan worden.

Ieder hier bedankt voor het meedenken en helpen, voor nu een fijne jaarwisseling!

@PerryR Superfijn om te lezen dat het toch is gelukt en je nu kan genieten van onze diensten. Dat is alvast een goed begin van het nieuwe jaar. Ik wens jou ook een fijne jaarwisseling, geniet ervan! 😀

@PerryR, wat fijn dat je weer internet hebt. Een jaar geleden sprak ik ook de hoop uit dat men zou leren van mijn casus: 

Uit jouw vergelijkbare situatie durf ik af te leiden dat hier helaas weinig van terecht is gekomen. Nu ben ik niet het type dat hier nog lang over blijft doorzeuren, maar toevallig las ik jouw situatie en kon ik het toch niet laten om nogmaals het herhalende patroon onder de aandacht te brengen van odido. ​@Cheyenne van Odido ​@Nora van Odido ​@Ishana van Odido lezen jullie mee? Ik hoef geen reactie van jullie (want "wat vervelend" heb ik al genoeg gehoord), en ik weet dat jullie mogelijkheden op invloed uitoefenen ook beperkt zijn, maar kaart het ajb hogerop aan. Hopelijk doen de mensen met invloed er wel echt wat mee in 2025. Bedankt en fijne dag allemaal

Reageer