Beantwoord

Aansluiting activeren

  • 19 November 2019
  • 35 reacties
  • 1074 Bekeken

Hallo,

Wij hebben 16 oktober een Tele2 Abbonement geupgrade naar Glasvezel, welke is  ondergebracht bij TMobile. De monteur voor installatie komt pas aanstaande vrijdag 22 november, op die dag wordt ook het abbonement geactiveerd. Maar we zijn door Tele2 sinds het weekend al afgesloten van de huidige aansluiting. Sinds het weekend zitten we dus zonder TV en zonder WiFI. Met volwasssenen die ook thuis werken via internet, en schoolkinderen die afhankelijk zijn van internet is dit eigenlijk een onhoudbare situatie. Bij Tele2 vangen we bot, ondanks meerdere vragen zijn ze niet in staat de oude lijn weer in de lucht te brengen.

Kan TMobile de glasvezel verbinding wel zsm activeren, bij voorkeur vandaag? Het lukt me zelf denk ik wel de apparatuur zodanig te installeren, dat er tenminste een Wifi verbinding is. De monteur kan het dan vrijdag wel afmaken.

 

 

icon

Beste antwoord door Gioia van Odido 21 November 2019, 10:44

Bekijk origineel

35 reacties

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Hilke_Tmobile 

Vervelende situatie waar je in beland bent..

Ik kan begrijpen dat je snel weer aangesloten wil zijn maar helaas is dat denk ik niet mogelijk omdat je installatiedatum definitief is.

Wellicht kan de klantenservice of webcare team dit een paar dagen vervroegen vanwege je situatie maar nu al aangesloten worden gaat hem niet worden.

Bovendien is het niet toegestaan glasvezel zelf aan te sluiten dit gebeurt door een monteur.

Reputatie 4
Badge

Hoi @Hilke_Tmobile,

 

Allereerst sorry voor mijn late reactie! Hoe graag ik ook zou willen, ik kan de startdatum van je abonnement niet aanpassen, we zullen echt moeten wachten tot de monteur is langs geweest. Deze komt morgen zie ik, dat duurt dus gelukkig niet lang meer. Je hebt ook al telefonisch contact gehad zie ik en er is een Unlimited voucher naar je toegestuurd. Is het inmiddels gelukt om deze te activeren? Als ik nog ergens mee kan helpen dan hoor ik het graag!

Ik overweeg om van ADSL bij een andere provider over te stappen op glasvezel en kwa prijs/snelheid heb ik T-Mobile op het oog.

KPN netwerk moet eerst nog wel de glasvezel kabel van de stoep door trekken naar mijn meterkast.

Ik ben van plan om mijn eigen Fritz Box modem te gebruiken. Tevens wil ik dat mijn huidige NAS extern benader blijft, dus hoop niet dat T-Mobile Synology poorten blokkeert.

In theorie zou ik dus denken dat alles zal blijven werken zodra ik mijn bestaande modem met het glasvezel netwerk verbindt. Enige wat verandert zou de IP adres van de modem zijn.

Nu ben ik benieuwd of iemand mij kan vertellen wat de monteur komt doen?

  1. Hij activeert de glasvezel, moet dat per se met die modem van T-Mobile? Die zal ik achteraf toch vervangen door mijn modem. Dus is het koppelen van T-Mobile modem noodzakelijk?
  2. Bij activatie, wordt het MAC address van de modem aan de glasvezel aansluiting gekoppeld?
  3. Krijgt mijn modem bij glasvezel een vaste of dynamische IP adres?

Verder hoor ik natuurlijk graag of klanten tevreden zijn met hun glasvezel verbinding bij T-Mobile. Dank voor het delen ervan!

 

 

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @fiberrookie 

De monteur installeert de mediaconverter en de router, de verbinding moet meestal ook nog geactiveerd worden door de monteur. De T-Mobile router moet even aangesloten zijn voor de aanmelding van je verbinding en daarna kan je de Fritzbox aansluiten op de mediaconverter en het T-Mobile profiel selecteren of VLAN 300 invullen bij andere provider.

De router wordt wel geregistreerd bij T-Mobile maar je hoeft het MAC adres niet te clonen in je Fritzbox. Verder ontvang je een Dynamische IP adres.

Ik ben sinds 23 mei 2022 glasvezelklant en tot nu toe ben ik zeer tevreden. Ik heb een 1 Gbps verbinding op XGS-PON en de verbinding is zeer stabiel, altijd hoge snelheden en nooit een storing gehad.

Dank voor de info. Het is nu helder wat ik kan verwachten.

Hoe lang duurt het voordat je DSL aansluiting geactiveert word? Het zou op 19 september al gereed zijn. Ondertussen al diverse malen gebeld met Odido, elke keer 40 min. in de wacht. 2x is een afspraak met een monteur afgezegd en de 3e keer zag hij ook dat de zyksel54 geen sygnaal kreeg, toen ik verteld dat de lihjn nog niet geactiveerd was volgens de klantensrvice is hij weggegaan. Volgend de klantenservice word er iederekeer een case nummer aangemaakt en die duurd ongeveer 4 tot 5 dagen. In die tijd doen ze niets. Sinds mijn laatste telefoontje zijn al 6 dagen verstreken, Zo snel als dikke … gaat het bij Odido. Ik heb mijn Frit!z 7590 aangesloten en die geeft wel internet maar laat ook weten dat de DSL lijn niet best is. Als dit nog veel langer gaat duren dan zie ik toch echt van verdere afname van ODIDO af.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Hilke_Tmobile, onder ideale omstandigheden wordt DSL gemiddeld gezien binnen 2-4 weken opgeleverd. In uitzonderlijke gevallen binnen 2 weken en in minder voorkomende gevallen na 4 weken. Het is volledig afhankelijk van hoe de thuissituatie is. Ik zie in de rapportage van de monteur staan dat het ISRA niet gevonden kan worden (ISRA = hoofdaansluitpunt DSL). Dit ligt nu bij KPN NetwerkNL omdat zij netbeheerder zijn. Kun je een foto plaatsen van hoe jouw aansluitpunt eruit ziet, alsjeblieft?

Als dat zo lang duurt, waarom is de nummer portering dan al uitgevoerd?

Bij deze het Isra punt.

 

Nog even dit:
Hoe zo staat in de reportage van de monteur dat hij het Isra punt niet kon vinden? Waar is die man geweest? De eerste twee afspraken heeft de monteur laten verlopen en bij de derde afspraak is er een monteur geweest die het punt wat op de foto staat ook daadwerkelijk heeft gezien. Op mijn aangeven dat de lijn nog niet geactiveerd was Zij de man dat dat zijn werk niet was en dus verder niets kon doen.
Vorige week donderdag zou de Backoffice de lijn activeren (Dit zij de klantenservice terwijl zij ruggespraak had met de Backoffice). Hierna heb ik maar niet meer gebeld want iedere maal word er een Casenummer aangemaakt en sta je weer minstens 5 dagen achteraan, want voordringen mag niet!

Reputatie 7
Badge +16

@berendjV Het enige dat ik me kan voorstellen, is een fout in de communicatie of afmelding van het incident. Ik pak het meteen op met de techneuten en zorg ervoor dat je aanmelding officieel online komt.

Reputatie 7
Badge +16

UPDATE: morgen ben je officieel opgeleverd, sorry voor de verwarring. Ik heb het handmatig aangepast en de technische aansluiting is morgen “inservice”.

Dank voor jouw interventie Jason, morgen ga ik het weer proberen! Fijne avond.

Update:
Bellen activeren op de Fritz duurt nog even want ik moet het wachtwoord nog uit de Zyksel toveren.
Viaplay zie ik niet in de app op mijn mobiel, als ik de Viaplay app op de tv wil installeren vraagt die heel even om een code door te geven maar even later is dat beeld weg en moet je Eadres en wachtwoord opgeven. Welke dat zijn is mij ????
Heel snel is de verbinding niet, maar amper 47,8 MB.
Tijdens contact met Service is er mij, Vanwege de lange wachttijd op activatie, een International TV pakket toegezegd met o.a. Arte daarin. Ik zie dit niet bij abbonnement en ook nergens in de gids of zo.
Ik hoop spoedig weer wat positiefs over bellen te kunnen melden.
Groeten
 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @berendjV Ik heb meteen ook met je meegekeken in jouw abonnement en ik zie dat Viaplay nog geactiveerd en gekoppeld moet worden in Mijn Odido. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen. Zodra dit gekoppeld is, kun je met het door jou gekoppelde/gekozen e-mailadres en wachtwoord inloggen op de Viaplay app op de tv. 

Wanneer heb je exacct contact gehad met een telefonische collega? Ik ben nog even gaan speuren en ik zie geen log terug over het gespreken de toezegging voor het zenderpakket. Dit zenderpakket is dan ook nog niet actief. Als je mij hier meer informatie over kan geven, kan ik dit verder voor je uitzoeken.

Wat betreft de snelheid, klopt dit helemaal. Je hebt een pakketsnelheid van maximaal 50 Mbit/s afgenomen, 47,8 Mbit/s is dan ook erg goed. 

Mocht je verder nog andere vragen hebben, laat het gerust weten, ik sta hier voor je klaar!

 

Hi @berendjV Ik heb meteen ook met je meegekeken in jouw abonnement en ik zie dat Viaplay nog geactiveerd en gekoppeld moet worden in Mijn Odido. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen. Zodra dit gekoppeld is, kun je met het door jou gekoppelde/gekozen e-mailadres en wachtwoord inloggen op de Viaplay app op de tv. 

Wanneer heb je exacct contact gehad met een telefonische collega? Ik ben nog even gaan speuren en ik zie geen log terug over het gespreken de toezegging voor het zenderpakket. Dit zenderpakket is dan ook nog niet actief. Als je mij hier meer informatie over kan geven, kan ik dit verder voor je uitzoeken.

Wat betreft de snelheid, klopt dit helemaal. Je hebt een pakketsnelheid van maximaal 50 Mbit/s afgenomen, 47,8 Mbit/s is dan ook erg goed. 

Mocht je verder nog andere vragen hebben, laat het gerust weten, ik sta hier voor je klaar!

 

Hello Demi,
Die mail heb ik vanmorgen pas gehad! De mail verwijst naar mijn odido, als ik daar inlog en naar tv ga zie ik niets wat ik moet activeren. Via zoeken kwam ik op een viaplay activeren pagina… maar die werkt niet!

Jammer dat je niets kunt vinden over die toezegging, ik heb van dat gesprek een geen ticket gekregen. Dat contact zal op de 26e j.l. zijn geweest rond het middaguur als ik het goed heriiner.

Oke die snelheid moeten we dan maar vasthouden. Morgen ben ik weer met het modem bezig, hoop dat het gaat lukken met dat wachtwoord ontfutsele.

Nog even dit, het is best lastig om via Tmob paginas weer op Odido terecht te komen. Soms loopt dat gewoon dood.

Hi @berendjV Ik heb meteen ook met je meegekeken in jouw abonnement en ik zie dat Viaplay nog geactiveerd en gekoppeld moet worden in Mijn Odido. Je hebt hier ook een e-mail over ontvangen. Zodra dit gekoppeld is, kun je met het door jou gekoppelde/gekozen e-mailadres en wachtwoord inloggen op de Viaplay app op de tv. 

Wanneer heb je exacct contact gehad met een telefonische collega? Ik ben nog even gaan speuren en ik zie geen log terug over het gespreken de toezegging voor het zenderpakket. Dit zenderpakket is dan ook nog niet actief. Als je mij hier meer informatie over kan geven, kan ik dit verder voor je uitzoeken.

Wat betreft de snelheid, klopt dit helemaal. Je hebt een pakketsnelheid van maximaal 50 Mbit/s afgenomen, 47,8 Mbit/s is dan ook erg goed. 

Mocht je verder nog andere vragen hebben, laat het gerust weten, ik sta hier voor je klaar!

 

Hello Demi,
Die mail heb ik vanmorgen pas gehad! De mail verwijst naar mijn odido, als ik daar inlog en naar tv ga zie ik niets wat ik moet activeren. Via zoeken kwam ik op een viaplay activeren pagina… maar die werkt niet!

Jammer dat je niets kunt vinden over die toezegging, ik heb van dat gesprek een geen ticket gekregen. Dat contact zal op de 26e j.l. zijn geweest rond het middaguur als ik het goed heriiner.

Oke die snelheid moeten we dan maar vasthouden. Morgen ben ik weer met het modem bezig, hoop dat het gaat lukken met dat wachtwoord ontfutsele.

Nog even dit, het is best lastig om via Tmob paginas weer op Odido terecht te komen. Soms loopt dat gewoon dood.

Nog iets dat ik n et zag,
 

"Viaplay + ESPN Compleet

€ 25,99

€ 19,50

Viaplay + ESPN Compleet combinatiekorting

Je aanvraag is in behandeling”

En ik dacht dat het gratis was en dat het al geregeld was??

Odido ik denk dat ik niks raars zeg als ik stel dat jullie niet klantvriendelijk bezig zijn.
Odido Los alles deze week in een keer op want ik behoud mij het recht voor om anders al mijn abonnementen bij Odido per direct op te zeggen.

Dank voor jouw interventie Jason, morgen ga ik het weer proberen! Fijne avond.

Dag Jason,

Het wachtwoord trekken lukt mij niet, het is ook wel erg 1972 moet ik eerlijk zeggen. En sinds die laatste twee cijfers mijn leeftijd zijn heb ik niet meer zon zin om mijn roestige Cmd kennis weer te gaan opfrissen. Het is toch ook te gek voor woorden dat een klant dit moet doen omdat de leverancier zijn verplichtingen niet na komet! En dan ook nog dat gedoe met tv abonnement dat nog steeds niet goed voorelkaar is. Gisteren heb ik al wat gemeld bij Demi en dat herhaal ik hier weer. Als alles aan het eind van deze week niet correct geregeld is dan beieindig ik mijn abonnementen, dus incl mijn mobiele abbo. 
 

het spijt mij erg dat dit zo moet lopen,

Berend JV

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @berendjV, een aantal zaken is me nog niet helemaal duidelijk: de oplevering is nu gelukt zie ik, dat is fijn! Ik begrijp dat er nu enige verwarring is over de maandprijs en een Viaplay wachtwoord, begrijp ik dat goed? Viaplay + ESPN is niet gratis, je kiest immers of voor de korting op het Internet + TV abonnement óf voor 12 maanden gratis Viaplay + ESPN. Die kortingen golden destijds en betroffen elk losstaande proposities. Je kon niet én én kiezen. Ik hoop dat ik dat stukje zo duidelijk gemaakt heb. 

Wat betreft het Viaplay wachtwoord: daar kunnen wij niets voor achterhalen. Ik begrijp het sentiment en zou dolgraag daarmee willen helpen, maar dat gaat jammer genoeg niet. Wat ik wel wil proberen, is om het Internationaal TV plus pakket toe te voegen voor je. Die vergoed ik dan voor een halfjaar voor je. Is dat akkoord?

Dag Jason, dank voor jouw antwoord.

Lees aub de mail die ik van odido mocht ontvangen. Mijn eerste bestelling was Odido mobiel en internet thuis + bellen en Gratis Viaplay. Zo heeft het ook inmijn Odido gestaan tot het afgelopen weekend in ene veranderdeDe mail:
_____

service@odido.nl

ma 6 nov 09:43 (2 dagen geleden)

 

aan mij


 

Activeer Viaplay nu


 

Hallo Berend Jan,

 

Nog even en dan geniet je van premium live sport zoals Formule 1, Bundesliga en darts. Maar ook de leukste films en series.


We gaan verder als Odido
We hebben een berichtje voor je. T-Mobile gaat verder als Odido. Je provider voor Mobiel, Glasvezel en TV. Een nieuwe naam en nieuwe mogelijkheden. En al het goede blijft, natuurlijk.
Meer weten over hoe, wat, waar en waarom? Je leest er alles over op onze nieuwe website. We zijn Odido. En we hebben er zin in.

Activeer nu alleen nog je Viaplay account via Mijn Odido en zet daarna de Viaplay app op je favoriete apparaten. Meer weten over het gebruik van Viaplay? Ga dan naar odido.nl/viaplay.

Vragen? Vragen!
Kijk voor een antwoord op je vraag op odido.nl/service of vraag het aan onze specialisten op de Odido Community odido.nl/vragen. Liever iemand spreken? Bel ons op 0800-0092.

We staan voor je klaar,
Odido
____


Ik ga dus niet accoord met jouw voorstel, wel wil ik morgen ochtend nog een laatse poging doen de T54 te kraken voor het voip wachtwoord.

Ik blijf nog even afwachten.

Eeen paar dagen daarvoor:

 

service@odido.nl

do 2 nov 16:51 (6 dagen geleden)

 

aan mij


 

Yes, het werkt!


 

Hallo Berend Jan,

 

Vanaf 02-11-2023 geniet jij van je nieuwe abonnement, van harte welkom! We helpen je graag op weg.



Overzetten van je eigen nummer
We hebben je vaste telefoonnummer meteen overgezet naar Odido. Binnen een half uurtje zou het moeten werken!

Activeer Viaplay
Je kunt bijna genieten van premium live sport zoals Formule 1, Bundesliga en darts. Maar ook de leukste films en series. Activeer nu je Viaplay account via Mijn Odido en zet daarna de Viaplay app op je favoriete apparaten. Meer weten over het gebruik van Viaplay? Ga dan naar odido.nl/viaplay.

En deze, uit de mail van Service op 19 sept.

Activeer Viaplay
Vergeet niet om na de installatie je Viaplay account te activeren via Mijn Odido. Daarna kan je met de Viaplay app direct genieten van premium live sport zoals Formule 1, Bundesliga en darts. Maar ook de leukste films en series. Meer weten over het gebruik van Viaplay? Ga dan naar odido.nl/viaplay.

En hier is de laatste (voor vandaag).

Waarom is mijn abonnement gewijzigd? ik heb daar niet om gevraagd! Ik heb het hele spul in 1 keer meer bijna twee maanden geleden besteld en nu staat er in mijn Odido in eens:

 

Aanpassing details

Besteldatum: 6-11-2023
Product(en):
  • Viaplay

Bekijk je abonnement


Ik bergrijp er niets meer van Odido, maar ik vind dit niet leuk en zeker niet correct. Ik verlang per ommegaande uitleg hoe alles zo mis heeft kunnen lopen en hoe en op wat voor termijn dit opgelost gaat worden.

Berend J. Vocking

Reputatie 7
Badge +9

Hi @berendjV, de aanpassing zie je alleen staan omdat de activatie e-mail opnieuw verzonden is. Lukt het nu wel om Viaplay te activeren? 

Hello Tommie, vreemd. Voorheen was Vis hier gratis, zoals afgesproken. En nu een mail met heractivatie en nu moet ik per maand gaan betalen, is niet de afspraak. Zodra ik vanmiddag thuis ben zal ik weer trachten ViaP te activeren.

Ik heb even snel via mijn mobiel gekeken maar er staat nog steeds dat Viaplay op 6/11 gewijzigd is en dat dat nog niet gereed is. Ik heb geen wijziging aangevraagd. Ik kom daar ook niet verder om iets te activeren, zie geen mogelijkheden. Ik bobeer het later nog een op mijn PC maar denk dat het daar hetzelfde uitziet, helaas.

Reageer