Binnen een korte tijd zal ik verhuizen naar een adres waar glasvezel beschikbaar is. Hierdoor wil ik overstappen naar T-Mobile Thuis, waar ik gebruik zal maken van digitale televisie en uiteraard glasvezel. Ter installatie hiervan (gezien ik nu nog ergens rekening mee kan houden met de verbouwing etc.) heb ik enkele vragen. Er is genoeg te vinden op het forum, dus vergeef mij indien het ergens is behandeld maar ik dit niet exact heb gevonden;)
- Vanuit de meterkast (waar het modem -Huawei HG659?- zal komen) heb ik 2 UTP kabels naar de bovenverdieping en 4 naar de woonkamer lopen. Is het mogelijk om de benodigde UTP voor televisie direct naar de TV Box te leiden, en vanaf het modem eerst één UTP naar een switch te leiden?
- Kan vanuit deze switch dan een 'aftakking' worden gemaakt naar de diverse UTP aansluitpunten, zodat diverse apparaten (waaronder een Apple Time Capsule, die zal zorgen voor het WiFi-signaal i.p.v. de Huawei) via de switch direct verbinding kunnen maken?
- Is het in bovenstaande situatie ook mogelijk de Time Capsule d.m.v. UTP kabels met meerdere apparaten te verbinden, gezien je al een router op een switch op een modem hebt gezet?
Ik hoor het graag, alvast bedankt!
Grt, Patrick