Beantwoord

Aansluiten in het weekend

  • 27 March 2024
  • 8 reacties
  • 85 Bekeken

Ik heb afgelopen zaterdag een monteur thuis gehad die ons zou aansluiten op het internet.

Maar hij kon ons niet achterlaten met een werkende internetverbinding, en is vertrokken omdat hij gedaan had wat die moest doen. De fout ligt bij Odido, er is in het weekend geen back Office beschikbaar. Dus zit je daar zonder tv, en internet. En hoe gaan we het dan verder doen? Bellen met Odido, de meneer van de klantenservice kon mij niet aansluiten want back Office werkt niet in het weekend. Kon kaartje kopen en dan code krijgen voor onbeperkt internet. Zaterdag middag gaat mij dat allemaal niet lukken. En dan maandag weer bellen, moet toch wachten tot ze bellen om het probleem op te lossen. Toen wel kaartje gekocht bij de Odido shop, nu al 3 dagen via een oude tablet een hotspot. Maar als je tv wilt kijken moet je ook zo’n Google ding in de tv hebben, aangeschaft maar beeld erg schokkerig en vaak vertraging. Hoop dat ze me niet vergeten zijn, want dit schiet niet op zo. Wil gewoon een goede internet verbinding, en goede tv kunnen kijken.

icon

Beste antwoord door eric 30 March 2024, 15:24

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Goedemorgen @Zwartvoet, welkom op onze Community!

Ik heb goed nieuws, ik zie dat KPN NetwerkNL vanmorgen langs de wijkcentrale geweest is en de defecte kabel gemaakt heeft. Als het goed is moet je online zijn. Klopt dit?

Hai Tommie,

Klopt, ze hebben een kabel vervangen in het koppelstation. De monteur van zaterdag had dus een kabel kapot getrokken. Dus dit alles was eigenlijk niet nodig geweest. Maar nu hebben ze mijn contract aangepast en in laten op vandaag. Maar betekend dat straks ook dat ik mijn contract een week later kan opzeggen? En dat Odido zo kan zeggen dat er niets aan de hand is/was.

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Zwartvoet, het contract gaat bij ons pas van start zodra het modem online komt. Voor die tijd betaal je dus ook niks en dit zal ook de einddatum worden van je contract. 28-03-2025. 

Okee, duidelijk. En de dagen dat we geen of slecht internet hebben gehad, gaat daar nog iets mee gebeuren? 
Hebben wel een kaartje gehad, en onbeperkt data, maar was niet echt prettig om zo te moeten werken. En dat alles door een monteur die de glasvezel kabel kapot drukt in koppelstation.

Ben wel heel blij met de monteur die gisteren alles heeft opgelost.

Reputatie 7
Badge +15

Hallo @Zwartvoet 

De compensatie voor de dagen dat je geen internet had bedraagt 1/30ste van het maandbedrag × het aantal dagen dat je geen internet had, dit kan een moderator voor je in orde maken.

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Zwartvoet, goede vraag! Ik wilde graag kijken naar de compensatie, maar onze facturatie is gisteren ingegaan. We hebben dus geen kosten gerekend voor de periode hiervoor, toen het niet werkte. Ik kan dus geen vergoeding aanmaken. Wel ben ik blij dat je alsnog een simkaart hebt gekregen, deze kosten hebben we voor je vergoed!

Eigenlijk toch wel raar, dat jullie ons contract eenzijdig veranderd. Ik heb een contract waarin staat dat wij 23 maart zouden worden aangesloten op het internet. Nu jullie niet geleverd hebben, wordt het contract veranderd naar de datum van de 28ste. Zodat jullie geen blaam treft, zie ik het zo goed? Is toch raar? Ik mag mijn contract niet voortijdig opzeggen zonder boete, en jullie kunnen het contract gewoon later in laten gaan.

 

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Zwartvoet ,

Als het contract de 23 had ingegaan dan had jij vanaf die datum voor de verbinding betaald en had je een credit gehad van die 5 dagen.

Maar omdat vanwege een technische reden de router de 28e online is gekomen start alles vanaf die dag en heb je ter compensatie van die 5 dagen kosteloos unlimited mobiel internet gekregen. Is toch netjes opgelost.

Reageer