Ik heb gister mijn abbo aangevraagd. Ik stap over vanuit Ziggo. Nu zit er wel een telefoon(ISRA?) aansluiting. Echter weet ik niet of dit punt überhaupt werkt. Er staat ieder geval geen spanning op..
Ik heb gister mijn abbo aangevraagd. Ik stap over vanuit Ziggo. Nu zit er wel een telefoon(ISRA?) aansluiting. Echter weet ik niet of dit punt überhaupt werkt. Er staat ieder geval geen spanning op..
Hi
Hi
Hallo
Dit is wel de kabel van KPN en dus het ISRA punt
Je hebt nog 2 draden om elkaar heen gewikkeld, doorzichtig en wit (2de aderpaar) die kan je ook testen in plaats van zwart en doorzichtig als het niet meteen werkt.
Hallo
Dit is wel de kabel van KPN en dus het ISRA punt
Je hebt nog 2 draden om elkaar heen gewikkeld, doorzichtig en wit (2de aderpaar) die kan je ook testen in plaats van zwart en doorzichtig als het niet meteen werkt.
Dank voor je reactie. Ga ik dat nog proberen, zodra de modem binnen is.
Eigenlijk hoef je dan enkel de modem met de DSL kabel aan te sluiten, het 1ste aderpaar wat nu is aangesloten daar komt meestal het signaal op maar het signaal kan ook soms op de 2de aderpaar staan.
De modem krijg je al eerder dan de installatiedatum, op de installatiedatum kun je aansluiten
Zojuist de modem aangesloten, internet werkt perfect. Echter haal ik nog 50 van de 100mbit. Ben sowieso al enorm tevreden hiermee, kan ik nog iets proberen om dit te verbeteren ?
Hallo
Heb je de snelheid gemeten met een laptop bekabeld aangesloten op de modem en dan via de Ookla speedtest app?
Wanneer je op de website de postcodecheck doet wat is dan de maximaal haalbare snelheid die je ziet?
Momenteel is de snelheid 26mbit, even in de gaten houden of dit wisselt.
Tussen testen via de website van Speedtest.net en de Speedtest.net App ( Windows | MacOS ) zit helaas nogal een verschil. Hierom wordt altijd gevraagd om een test te doen met de Speedtest.net App.
De Speedtest website heeft n.l. het probleem dat de test vrijwel altijd negatief wordt beïnvloed door de browser bijvoorbeeld door extensies die geladen worden, instellingen etc.
Raadzaam is om - als je test met de Speedtest.net App - dan ook even een paar verschillende servers te testen. Zo test ik bijvoorbeeld altijd met KPN Amsterdam, XS4ALL Amsterdam, I3D.net Rotterdam.
Je hoort minimaal 75% van de maximaal haalbare snelheid te halen bekabeld met de Ookla speedtest app.
Dus als de maximaal haalbare snelheid 76 Mbps is dan hoor je minimaal 57 Mbps te halen.
Je kan inloggen in de Zyxel via 192.168.1.1 met admin en het wachtwoord achter Login Password, je ziet dan in het overzicht achter WAN de snelheid in Kbps (snelheid die je modem ontvangt).
Dank voor je reactie! De interface geeft aan, Tx:1677 (Kbps). Maar dat zou omgerekend 1.6 mbps zijn ? lijkt me sterk..
Wat staat er op de hele regel? Als het goed is zijn er 2 waardes (download en upload).
Je hebt gelijk, VDSL WAN Rx:27128 Tx:1662 (Kbps).
Dat komt dus overeen met de waarde uit de speedtest.
Volgens deze waardes zal je niet boven de 27 Mbps komen maar dit is wel laag aangezien je op de site 76 Mbps ziet.
Helpt een fabrieksreset van de modem door het resetknopje achter de Zyxel voor ongeveer 10 seconden in te drukken met een paperclip bijvoorbeeld?
Ik denk niet dat dit helpt, gezien ik gister nog 50 Mbps down, 10Mbps up heb gehaald tijdens het aansluiten van de modem. Wat suggereert dat deze snelheid wel haalbaar moet zijn. Ik zal een nieuw support verzoek indienen mocht de snelheid zo blijven.
Hoi
Fijn dat je zoveel informatie aan kon leveren, het schept een goed beeld van de situatie!
Ik heb uitgebreid de verbinding uitgemeten en het ziet er inderdaad niet lekker uit. Het lijkt er voor mij zelfs op dat de aansluiting die je momenteel gebruikt maar 29 Mbit/s aankan, terwijl er ook een aansluit zou moeten zitten die ook de eerder genoemde 76 Mbit/s aan zou moeten kunnen. Heb je toevallig buren die op een andere plek in huis een ISRA aansluiting gebruiken?
Mocht het niet lukken om een andere aansluiting te vinden, dan stuur ik graag een monteur jouw kant op. Met hun uitgebreide ervaring hebben de monteurs een goed neusje om een andere aansluiting op te sporen of deze te repareren.
Hoi
Fijn om te horen dat er direct een monteur voor je klaar staat! Wil je laten weten hoe dit bezoek is verlopen? Ook wij zijn erg benieuwd.
Die email om een afspraak te maken zou je binnen 10 minuten al moeten ontvangen, heb je ook de spammail gecontroleerd?
Die email om een afspraak te maken zou je binnen 10 minuten al moeten ontvangen, heb je ook de spammail gecontroleerd?
Ja
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.