Skip to main content

Wij zijn recent verhuisd naar een oude woning. De vorige bewoner heeft in het hele huis kabelaansluitingen gemaakt, maar een telefoonaansluiting konden we nergens vinden totdat we ergens in een hoekje een afgeknipte kabel tegenkwamen met een rode, blauwe en koperen draadje. We proberen deze nu aan te sluiten op het door t-mobile meegeleverde contactpunt, maar helaas zonder succes. Als we het modem aansluiten gebeurt er niets. Het abonnement is al wel actief, dus daar zou het niet aan moeten liggen. Heeft iemand suggesties? Heeft het bijvoorbeeld zin om het rode en blauwe draadje wat verder bloot te leggen?

 

Kijk eens waar de draad heen loopt. Je moet het ISRA punt hebben. Een aantal foto's hiervan staan bij de meegeleverde documentatie. De kabel moet ook goed op het isra punt zijn aangesloten.


Hallo @ArianneL 

Kun je eens in de meterkast kijken of je iets van onderstaande ziet?

Misschien zie je enkel een telefoonkabel in blauwe mantel die eerst moet worden hersteld, je kan ook een kijkje nemen in de kruipruimte.


Hoi @ArianneL 

Volg het stappenplan in deze link.

Daar krijg je uitleg naar welke aansluiting je moet zoeken.

En hoe je deze moet gaan aansluiten.

 


Bedankt voor de reacties, maar we hebben het internet al aan de praat gekregen. Een van de draadjes bleek niet helemaal goed contact te maken, de rest klopte.


@ArianneL 

Dat is mooi om te horen, toch zou je eens kunnen controleren of er ergens een punt is waar meerdere kabels op zijn aangesloten. Dit zou in de toekomst voor problemen kunnen zorgen dus het is het beste als de modem op het ISRA punt is aangesloten waar ook de KPN kabel op is aangesloten.


Reageer