Na een traject van 3 maanden voor iets wat max 4 weken had moeten duren had ik vandaag wellicht internet via glasvezel kunnen hebben. Echter kwam Guideon niet opdagen en dat lijkt toch een beetje een trend die niet in het belang is van de klant (mij? en/of Odido zelf?). Vandaar dat ik daar nu toch maar een topic aan wijdt.
Het process duurt al zo lang omdat in deze regio blijkbaar door Van Gelder iets gechecked moest worden. Deze zijn onaangekondigd eens langs mijn huis geweest, hebben mij niet aangetroffen (want geen afspraak) en vervolgens zijn zij in staat geweest om de hele handel te cancellen zonder mij of ook Odido daarvan op de hoogte te brengen. Lang verhaal kort: dat is nu opgelost en het traject kon verder naar Guideon.
Dat begon positief, goede communicatie. Snelle optie tot afspraak, bevestigingsmail en gisteravond een sms met een betere tijdsindicatie. Vandaag echter niet op komen dagen. Wel ongeveer 30m voor tijd een gemiste oproep met een geheim nummer.
In principe is het prima dat men voor aankomst checkt of er iemand aanwezig is. Maar a) dat dit zo werkt staat nergens aangegeven, b) doe dat dan niet met een geheimnummer en/of c) bel op z'n minst 2x.
Er is iig zeker niemand aan de deur geweest en als ik had geweten dat men eerst zou bellen dan was ik daar alerter op geweest.
Het voelt al met al dat het voor de onderaannemers van Odido wel erg makkelijk is om onder afspraken uit te komen met telkens enorm veel frustratie en vertraging als gevolg.
Naast dat ik bovenstaande even kwijt moest zal ik nu dus weer een nieuwe afspraak moeten maken met Guideon. Kan dat direct via hun telefonisch of moet dat dan weer via Odido front/back office met alle vertraging die daar bij hoort?