Skip to main content

Beste heer, mevrouw,

In mijn enthousiasme te bestellen lijk ik een verkeerde aansluitdatum (‘ingangsdatum?’) te heb gekozen. Ik zie niet hoe ik deze kan veranderen. Ik las dat ik daarvoor binnen 3 dagen moeten bellen?

Ik vraag me daarnaast ook af of ik toch nog een overstapservice kan aanvragen en hoe.

Alvast bedankt voor het antwoord!

Hi @maj7 

Een Moderator kan achteraf denk ik de overstap service handmatig toevoegen en de aansluit datum zou heel misschien gewijzigd kunnen worde.

Wacht even de reactie van een Moderator af.


Bedankt Waggas. Ik wacht het nog even af.


Hoi @maj7,

 

Welkom op de Community en bij de club! Supergaaf dat je klant bent geworden. :smile: Omdat je de cool-off (bedenktermijn) hebt overgeslagen, kunnen we geen overstapservice meer aanvragen. Het spijt me oprecht dat ik de brenger van minder goed nieuws moet zijn, maar dat is nu het geval. Ik wil met alle liefde je wensdatum wel uitstellen. Deze staat nu op 18 december aanstaande. Kan ik je verzoeken dit naar 4 januari te zetten, zodat je in elk geval per vandaag je huidige provider kunt stopzetten, dan betaal je in verband met de maand opzegtermijn ook geen dubbele kosten. Is dat een idee? 


@maj7 Je kunt je oude provider telefonisch opzeggen, zo weet je zeker dat je straks geen extra kosten maakt. Sorry voor het ongemak. Wellicht handig voor onze specialisten om de waarschuwing: “Let op dat je door het overslaan van de bedenktermijn, geen Overstapservice meer kunt aanvragen” of iets van gelijke aard, wat explicieter neer te zetten tijdens de bestelling!


Hoi Jason,

Bedankt voor het welkom. Wel, geen overstapservice is geen absolute halszaak. Ik zal zsm de oude provider bellen, morgen oid. De einddatum van hun contract loopt tot 13-12-2019, en ik geloof dat er hiervoor een maandelijkse opzegtermijn geldt, dus dat ik nog tot 13-01-2020 bij hen zit (?). Kan het dus ook op dan ingaan ipv 4 januari, of gaat dat te ver?

In ieder geval, bedankt voor het meedenken & helpen. Ook mbt de evt. waarschuwing. Ik denk dat dit idd verstandig is. Bij het afsluiten werk je al door een hoop info. Ik moet toegeven dat ik wel al wat onzeker was toen ik een datum invoerde, ik was niet geheel zeker wat dit was en wat precies de consequenties zouden zijn, en verwachtte zeker ook later nog meer info en mogelijkheid tot aanpassing. Die stap zou zeker duidelijker kunnen, en helpen om overlappende contracten te vermijden.  Constructieve reactie, waarvoor :thumbsup:.

Goed gevoel over de overstap tot nu toe! :)
 


Als je nu opzegt heb je een maand opzegtermijn, je contract loopt af op 13-12, had je 13-11 opgezegd of eerder kon je er 13-12 vanaf zijn, niet eerder, elke dag die je daarna opzegt word het een dag later dat je er vanaf kunt.


@maj7 Is het gelukt met opzeggen? Kan ik de wensdatum van je contract bij ons verzetten naar 4 januari? :relaxed:


He Jason,

Ja, dat kan! Ik heb zojuist telefonisch opgezegd. Ik zal de 14e worden afgesloten. Waarom eigenlijk de 4e? Is dat de laatste optie?


Als je nu opzegt heb je een maand opzegtermijn, je contract loopt af op 13-12, had je 13-11 opgezegd of eerder kon je er 13-12 vanaf zijn, niet eerder, elke dag die je daarna opzegt word het een dag later dat je er vanaf kunt.

Thanks.
Het wordt alleen wel de 14e. Je kunt pas maandelijks opzeggen na het jaarcontract, en die einddatum is 13-12-2019.


He Jason,

Ja, dat kan! Ik heb zojuist telefonisch opgezegd. Ik zal de 14e worden afgesloten. Waarom eigenlijk de 4e? Is dat de laatste optie?


Wacht, kan dat eigenlijk wel? Want dan zenden 2 providers tegelijkertijd signaal?


@maj7 Aah helemaal super! Dan zorg ik ervoor dat de wensdatum naar 14 januari 2020 wordt verzet. :relaxed:


@maj7 Aah helemaal super! Dan zorg ik ervoor dat de wensdatum naar 14 januari 2020 wordt verzet. :relaxed:


Sweeet. Thanks dude!


@maj7 Aah helemaal super! Dan zorg ik ervoor dat de wensdatum naar 14 januari 2020 wordt verzet. :relaxed:


Sweeet. Thanks dude!

Heel graag gedaan! Fijn weekend alvast. :grin:


@maj7 Aah helemaal super! Dan zorg ik ervoor dat de wensdatum naar 14 januari 2020 wordt verzet. :relaxed:


Ha Jason,

Ik snap iets niet. Was het bovenstaande ‘gelukt’?

Wat op 18 december viel mijn internet uit. Geen storing, maar die datum stond me bij als de oude ‘foute’ datum. Dus heb ik maar de (toen inmiddels ontvangen) T-Mobile modem aangesloten, die het meteen deed.

Het lijkt er dus op dat het toch de 18-12-2019 werd en niet 14 jan.?


Hey @maj7,

Zo te zien is er inderdaad iets niet helemaal goed gegaan bij de wijziging van de wensdatum, excuses hiervoor! Toen je op 18 december je T-Mobile Thuis abonnement had aangesloten, is meteen het signaal geactiveerd. Waardoor je dus gelijk op die datum gebruik hebt kunnen van je T-Mobile Thuis abonnement.

Is hiermee de einddatum van je oude provider ook verschoven naar 18 december? Of is de einddatum van je oude abonnement wel op 13 januari blijven staan? Ik hoor het graag van je!


He Piotr,

Ik heb verder niks van de vorige provider vernomen. De laatste keer was toen ik net telefonisch had opgezegd. Daarna kreeg ik meteen een bevestigingsmail ‘opzegging abonnement’  waarin staat: ‘We beëindigen Internet per 14 januari 2020.’

 

 

He Jason,

Ja, dat kan! Ik heb zojuist telefonisch opgezegd. Ik zal de 14e worden afgesloten.

 

 


Hi @maj7, mocht je een dubbele factuur ontvangen, zowel van ons als van je oude provider, laat het dan even weten, dan zullen we de abonnementskosten die overlappen aan onze kant vergoeden! 


Hi @maj7, mocht je een dubbele factuur ontvangen, zowel van ons als van je oude provider, laat het dan even weten, dan zullen we de abonnementskosten die overlappen aan onze kant vergoeden! 


Dat is chique. Zal ik doen. Bedankt Brian!


Ik heb een afspraak op 22 juli as. voor installatie van mijn modem/glasvezel. Mijn huidige abonnement bij KPN loopt officieel tot 6 augustus as. T-Mobile heeft voor mij doorgegeven aan KPN dat dat abonnement dus moet eindigen. Van KPN heb ik ook reeds bevestiging dat dit zal gebeuren, zij zeggen hierin letterlijk: “Wij stoppen uw abonnement als T-Mobile Thuis aan ons bevestigt dat u bent overgestapt". Houdt dit in dat per 22 juli ook daadwerkelijk bij KPN het abonnement stopt, of loopt KPN toch nog door tot 6 augustus, zodat ik 2 weken dubbele kosten heb ? Hoe zit dat in praktijk ?


Hallo @Soundman 

Is 6 augustus de einddatum van het 1 jarige contract of is je contract bij KPN maandelijks opzegbaar?

Als KPN aangeeft dat ze stoppen met leveren wanneer T-Mobile dat kan dan kun je er wel vanuit gaan dat KPN hun diensten op 22 juli in de ochtend zal beëindigen en T-Mobile (router en mediaconverter) zal dan later op de dag worden geïnstalleerd door de monteur.


Hi,

6 augustus is de einddatum van het 1 jarig contract, maar ze geven zelf inderdaad aan dat dit zal stoppen zodra T-Mobile levert. Ik ga er maar vanuit dat het zo zal gaan, bedankt voor je reactie.


Hoi @Soundman,

Goed dat je dit hebt nagekeken! Wij zouden ook de start van de levering én daarmee de overstap kunnen uitstellen tot 6 augustus. Mocht dit je een goed idee lijken, zou je mij dan via een privébericht willen voorzien van:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik het klusje snel voor je klaren! 😉


Hoi @Soundman,

Goed dat je dit hebt nagekeken! Wij zouden ook de start van de levering én daarmee de overstap kunnen uitstellen tot 6 augustus. Mocht dit je een goed idee lijken, zou je mij dan via een privébericht willen voorzien van:

  • Postcode en huisnummer.
  • Jouw geboortedatum.
  • De laatste vier cijfers van jouw IBAN.

Hiermee kan ik het klusje snel voor je klaren! 😉

Hoi Cal,

Ik dacht dat ik je een prive bericht had gestuurd, maar kan dit nu nergens meer terug zien, dus twijfel ik of e.e.a. wel goed is doorgekomen (?).

Alvast bedankt weer.


@Soundman 

Ook verstuurde berichten verschijnen bij priveberichten als je rechtsboven op je profielfoto klikt.


Het heeft even geduurd, heel wat telefoontjes en veel geduld, maar….eindelijk werkt het! Door wat voor reden dan ook had KPN mij al afgesloten, dus zat ik van de ene op de andere dag zonder internet, tv, radio, enz. Geprobeerd om KPN opnieuw signaal te laten activeren, maar dat lukte dus hoe dan ook niet. De aansluiting door T-Mobile/Guideon kon ook met geen mogelijkheid vervroegd worden, en bleef dus op de afgesproken datum 22 juli as. staan. Dit zou betekenen dat ik al met al ruim een week geen internet zou hebben. Gelukkig, na wat heen en weer gebel, kreeg ik van een begripvolle medewerkster bij T-Mobile op mijn verzoek toestemming om het modem en de converter zelf te instaleren en aan te sluiten, want het T-Mobile signaal was op mijn adres al actief volgens haar. Alles aangesloten en nog wel na even zoeken de dipswitches op de converter anders gezet te hebben had ik weer internet. Dank aan iedereen die meegedacht en gereageerd heeft, zeker aan de medewerkster die ik als laatste gesproken heb en die mij bij wijze van uitzondering toestond om e.e.a. zelf te installeren. Ter controle komt de afgesproken monteur vrijdag 22 juli alsnog langs, dus eind goed, al goed.

 

 


Reageer