Beantwoord

Aan wie moet ik mijn factuur betalen?

  • 25 August 2023
  • 33 reacties
  • 373 Bekeken

Geachte forumsleden

Volgende.

Befestigungsmail van KPN dat T-mobile-thuis mijn internet  abonnement  wil overnemen.

Befestigungsmail van T-mobile-thuis  dat KPN  de overname  goed gekeurd  heeft.

Op 01-08-23 aangesloten  op internet van T-mobile-thuis met Ipnummer van ISP T-mobile-thuis door installateur ( Guidion ). Glasvezel/  Fritzbox 

Internet  werkt voor mij dus 100%

Internet IP van oude provider ISP  KPN doet het niet meer.

Facturen  krijg ik van KPN. 

Wie heeft het zelfde probleem  gehad en kunnen  oplossen?

Alvast  bedankt  voor een antwoord  die mij helpt  het administratieve  rompslomp die ik al op mij zie toekomen verkorten kan .

 

D.W

icon

Beste antwoord door Nora van Odido 29 August 2023, 13:37

Bekijk origineel

33 reacties

Sorry kruis post

De installateur van T-mobile-thuis  was er al op de 01-08-23 en het internet liep 100% op die dag bevestigd . 

Dus ik neem niet meer actief  KPN  internet maar moet wel betalen.  

Dat is een leuk verhaal. 

Het is toch niet 1 april  vandaag. 

Verder lees ik 

"Het klopt dus dat je wel signaal van ons krijgt, maar dat je hier nog niet voor betaalt.

 

Vervolgens sturen wij een seintje naar KPN en vervolgens is je abonnement bij hen volledig opgezegd! "

 

Wat is het verschil  tussen een abonnement  half en volledig opgezegd?

Voor mij als klant was het verschil  dat ik geen service  meer van KPN  had vanaf  01-08-23  maar wel betaal. 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Klanttv, goed dat je jouw vragen stelt! Voor de duidelijkheid en dit heb ik hiervoor ook gezegd: je bent inderdaad momenteel aangesloten op ons internetsignaal. Wij hebben echter jouw abonnement nog niet actief gemeld en daarom betaal je bij ons nog geen cent totdat de installatiemonteur van Guidion jouw abonnement actief meldt. Hierdoor betaal je niet voor twee abonnementen tegelijkertijd, maar slechts voor één abonnement, namelijk tot de 7e voor die van KPN en na de 7e voor die van ons. Zodra de monteur van Guidion jouw abonnement actief heeft gemeld seinen wij KPN in om jouw abonnement op te zeggen. Momenteel gebruik je hun internetsignaal niet, maar vergelijkbaar met het afkoppelen van een modem zorgt dit niet automatisch voor een opzegging bij KPN.

De installatiemonteur van Guidion kan dit voor je oplossen op 7 september, ik kijk uit naar het bezoek van Guidion!

Cal 

Je zegt het

Ik  heb internet van T-mobile-thuis vanaf 01-08-23 aangesloten door T-mobile-thuis. 

Ik ben van  van KPN TV internet  en telefoon afgesloten vanaf 01-08-23 door T-mobile-thuis.  

Dat bestrijdt T-mobile-thuis niet. 

 

Verder zeg je dat ik de kosten moet dragen voor het  abonnement dat ik bij KPN had niet alleen  tot de fysieke  aansluiting  door de installateur  op de 01-08-23 ( vanaf die dag heb ik internet van T-mobile-thuis  en geen TV internet en telefoon  van KPN) maar tot er weer een monteur voor de 2 keer bij mij langskomt. 

Dat word ook niet door T-mobile-thuis  bestreden.

 

Verder word door T-mobile-thuis niet bestreden  dat de installateur  op de 01-08-23  voor de klant een werkende  aansluiting  heeft opgeleverd. Dus klant had van het abonnement  wat hij met T-mobile-thuis  heeft  afgesloten vol kunnen  profiteren vanaf 01-08-23 maar niet meer van zijn KPN abonnement. 

Cal kan je  dat alles   bevestigen  a.u.b.

 

Was de installateur  op de 01-08-23 van Guidion  KPN  of KPN-netwerk? Kan op zijn foto geen logo  zien. Het  zou misschien interessant  zijn het verhaal  dat ik de installateur  voor de 01-08-23  heb afgezegd snel te onderzoeken .  

 

Kan ik een copy  van het gespreekslog tussen  mij  en T-mobile-thuis klantenservice hebben?

 

Cal een antword alleen voor iemand die dat hier leest  ik weet de antwoord .

Kunnen er 2 abonnementen  op het zelfde  moment door 1  IP-ADRES  in een normale  huisaansluiting?

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Klanttv ,

Volgens mij hebben moderators nu al een paar keer bevestigd dat met het bezoek van Guidion op 7 september je abonnement bij t-mobile administratief zal ingaan en dan automatisch KPN zal worden beëindigd. Tot die dag betaal je niks aan t-mobile,  hoe graag je ook zou willen. Wacht gewoon deze dag af, veel spannender kun je het niet maken.

Ach Eric ben alleen  bij het verzamelen  van gegevens.  

Wat zijn de kosten als ik nu weer afstap van T-mobile-thuis  en van wie was de installateur KPN Guidion of KPN-netwerk?

Dat kunnen  jullie  toch zeker  beantwoorden. 

Alvast bedankt 

Eric ik zie dat je zo als ik geen moderator bent. Wel zit je dagelijks  op het forum . Het is mooi  dat je probeert  klanten te helpen  door je bevindingen  op het forum te zetten . Jammer kan ik je bevindingen  niet volgen . Men heeft mij door de klantenservice  naar het forum  gestuurd  omdat hier ook moderators  ( medewerkers van T-mobile-thuis het forum is immers een deel van het klantenservice ) langskomen die mij helpen  kunnen. Je heeft als super deelnemer op het forum niet toegang tot alle gegevens of wel ?   Ik ben  nu al +- 137 euro kwijt aan KPN  terwijl  ik alleen  internet  bij T-mobile-thuis  voor 30 euro heb en had. Als jij in mijn situatie  zit  en dat leuk zou  vinden dat mag . Ik niet . De overstapservice  moet ik dus betalen . Dat staat nergens.  Ik zou het wel waarderen al jij  van het klant helpt community mij helpt  die centen terug te halen . Als je dat wil alvast  bedankt.  

Verder wacht ik op een moderator  die mijn probleem  kan regelen. Het probleem  blijft  ook naar de 7e bestaan. 

Ben wel benieuwd  op je reactie. 

Met vriendelijke  groet 

Reputatie 7
Badge +14

Het klopt dat super users geen persoonlijke informatie kunnen zien. We kunnen ook niet in t-mobile systemen,  geheel vergelijkbaar als wat jij kan zien over mij dus.

Het is een klant helpt klant forum, Moderators lezen mee. Als je langer op dit forum zit leer je waar technische mogelijkheden zitten maar ook wat moderators vanuit hun klantenservice rol doen. Vandaar mijn observatie dat jij over indirecte kosten spreekt en een abonnement met terugwerkende kracht wil laten ingaan en dan ook nog met terugwerkende kracht een abonnement van een andere provider wil stopzetten. Dat hebben ze nog niet eerder gedaan. Alleen kosten die aan t-mobile ten onrechte werden gefactureerd kunnen ze crediteren.  

Je zet dan een bedrag van 137 euro naast 30 euro.  Dat komt heel ongeloofwaardig over. De aanbieding prijs van t-mobile geldt immers een x aantal maanden, daarna betaal je de normale prijs. 

Hoi Eric fijn dat je weer  ochtends  op het forum zit .

Kijk daar begint het al .

Punt 1

Ik wil helemaal  geen ingang met terugwerkende  kracht hebben . Waar staat  dat? Ik heb een bericht van  T-mobile-thuis  gekregen dat op de 01-08-23  een installateur  langskomt " dan kan je van je  T-mobile-thuis internet  genieten " . Die was er ook op de 01-08-23.  Die ging weg en ik had van mijn T-mobile-thuis internet genoten  maar niet meer van KPN dus super overstapservice 

 Punt 2

Moderators  zijn gewoon medewerkers  van T-mobile-thuis  die kunnen  klachten doorgeven  en sommige  oplossen . Wat ze ook doen . 

Punt 3 

Ik ben dus bij T-mobile-thuis    vanaf  de 01-08-23 ( T-mobile-thuis heeft mij afgesloten van KPN)en heb een abonnement  dat tot 31-07-24 loopt. 12 maanden langer wil ik niet.  Ik heb een abonnement  de eerste  8 maanden  30 euro  naar de 31-07-24 heb ik geen internet  meer nodig.  Ik betaal bij KPN  68,50 per maand in het vooruit.  Dat zijn dus voor august  alleen  38,58 meer voor september heb ik al weer 68,50 betaald.  Dat zijn dus kosten die ik tot nu gemaakt  heb . ( mischien  kunnen  wij een topic  opmaken  wat indirecte  kosten voor een T-mobile-thuis klant  zijn )

Ik wil met je ook niet lang  meer in discussie  gaan over dingen die je niet kan oplossen vor mij. OF KAN JIJ MIJ ZEGGEN  WAT DE INSTALLATEUR  OP DE 01-08-23 BIJ MIJ GEDAAN HEEFT ( sorry  voor de grote letters  maar dat verklaart  een groot  probleem  en kan het oplossen)

Met vriendelijke  groet 

 

Reageer