30 maart overgestapt naar T-Mobile en nog steeds geen glasvezel - wat is dit?

  • 14 July 2023
  • 15 reacties
  • 118 Bekeken

  • is een nieuwe Poster
  • 4 reacties

Onvoorstelbaar, maar waar. Zonet las ik het verhaal van iemand op deze community website die na 8 maanden (!) nog steeds geen glasvezel verbinding had, en ik heb het gevoel dat ik ook die kant op ga.

Het verhaal: op 30 maart overgestapt van Ziggo naar T-Mobile, maar nog steeds geen millimeter opgeschoten. Ik heb ontelbare keren gebeld naar T-Mobile en KPN Netwerk maar het mag allemaal niets baten. 

Als ik T-Mobile bel dan beweren ze dat ze niets voor me kunnen doen en dat ik KPN moet bellen. Een medewerker van T-Mobile heeft het zelfs gepresteerd om mijn dossier te sluiten. Als ik KPN Netwerk bel dan wordt a) verbinding meestal zonder reden verbroken, b) hebben ze een storing en kunnen ze me niet helpen, c) hebben ze geen idee wat ze moeten doen.

Laatst nog gebeld en de dame van KPN liet de naam van het bedrijf Volker Wessels Telecom vallen, want zij doen blijkbaar de aansluiting van glasvezel naar je woning. Maar je kan de monteurs niet direct bellen. Vervolgens Volker Wessels Telecom gebeld via hun gewone lijn en die meneer zou het doorgeven aan de monteurs. Nou, we zijn weer wat weekjes verder en er is nog helemaal niets gebeurd. 

Wat beweren ze bij T-Mobile namelijk: de monteur kan geen contact met u krijgen want u reageert niet. Pardon? Ik heb nog nooit een telefoontje, bericht of brief van die mensen gehad. Ik heb wel 20 keer mijn nummer doorgegeven. 

Ik weet niet wat dit voor ongelooflijk amateurisme is. Wat ik wel weet, is dat ik ongelooflijke spijt heb van dit ooit in gang te hebben gezet. Inmiddels betaal ik veel geld aan Ziggo terwijl ik een goedkoper abonnement bij T-Mobile had afgesloten. En waarom moet ik als klant mijn tijd verdoen met bellen naar allerlei bedrijven? Waarom kan dit net gewoon in orde gebracht worden?

 

Is er iemand ergens die mij kan helpen? 

Tommie van Odido 10 maanden geleden

Hi @mirvir, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben direct voor je gaan kijken en het laatste wat ik terug kan vinden is dat KPN NetwerkNL je een paar keer geprobeerd te bellen heeft maar geen gehoor kreeg. Ook ik moet je doorverwijzen naar KPN NetwerkNL, zij zijn namelijk de onderaannemer en moeten de werkzaamheden verrichten. Ik kan jammer genoeg niet in hun systeem kijken en ook geen afspraak in plannen. Zou je dit nummer nog een keer willen bellen? 

  • 088-0063744 (optie 2, 'nieuwbouw'). Maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur.

 

Hi @0631358102, welkom op onze Community!

Ook voor jou ben ik gelijk gaan kijken, ik zie dat KPN NetwerkNL gisteren geweest is en een belemmering onder de grond geconstateerd hebben. Dit is op dit moment in onderzoek en gaan ze zo snel mogelijk voor je oplossen!

 

Bekijk origineel

15 reacties

Hier heb ik ook last van! al sinds 8 juli geen internet meer ook omdat we overgestapt zijn van KPN naar t-mobile.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @mirvir, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben direct voor je gaan kijken en het laatste wat ik terug kan vinden is dat KPN NetwerkNL je een paar keer geprobeerd te bellen heeft maar geen gehoor kreeg. Ook ik moet je doorverwijzen naar KPN NetwerkNL, zij zijn namelijk de onderaannemer en moeten de werkzaamheden verrichten. Ik kan jammer genoeg niet in hun systeem kijken en ook geen afspraak in plannen. Zou je dit nummer nog een keer willen bellen? 

  • 088-0063744 (optie 2, 'nieuwbouw'). Maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur.

 

Hi @0631358102, welkom op onze Community!

Ook voor jou ben ik gelijk gaan kijken, ik zie dat KPN NetwerkNL gisteren geweest is en een belemmering onder de grond geconstateerd hebben. Dit is op dit moment in onderzoek en gaan ze zo snel mogelijk voor je oplossen!

 

Is er in de tussentijd dan een tussenoplossing want de monteur heeft afgelopen zaterdag de modem van KpN eruitgegaald dus we zitten al sinds zaterdag zonder internet….. vind ik persoonlijk echt geen goede service, omdat we juist overstapservice hadden aangevraagd zodat we ‘geen dag zonder internet’ zitten…..

En ik moet wel gewoon betalen voor KPN internet voor periode 9 juli tot en met 8 aug), terwijl ik inmiddels al 6 dagen er geen gebruik van kan maken…. Kan T mobile dit regelen als service?

Reputatie 7
Badge +15

Hallo 06..

Van KPN zal je nog wel een eindfactuur ontvangen waarin je de kosten voor de dagen dat je geen KPN meer had terug krijgt.

Een moderator kan je een voucher voor 7 dagen unlimited internet geven die je met een (prepaid) simkaart van T-Mobile, Tele2 of Ben kan gebruiken 

Hi @mirvir, welkom op onze Community!

Bedankt voor het delen van je ervaring. Ik ben direct voor je gaan kijken en het laatste wat ik terug kan vinden is dat KPN NetwerkNL je een paar keer geprobeerd te bellen heeft maar geen gehoor kreeg. Ook ik moet je doorverwijzen naar KPN NetwerkNL, zij zijn namelijk de onderaannemer en moeten de werkzaamheden verrichten. Ik kan jammer genoeg niet in hun systeem kijken en ook geen afspraak in plannen. Zou je dit nummer nog een keer willen bellen? 

  • 088-0063744 (optie 2, 'nieuwbouw'). Maandag tot en met vrijdag tussen 08.30 - 17.00 uur.

 

Hi @0631358102, welkom op onze Community!

Ook voor jou ben ik gelijk gaan kijken, ik zie dat KPN NetwerkNL gisteren geweest is en een belemmering onder de grond geconstateerd hebben. Dit is op dit moment in onderzoek en gaan ze zo snel mogelijk voor je oplossen!

 

Beste Tommie,

KPN heeft mij nooit gebeld, ik daarentegen hen heel vaak. Dus wat heeft het voor zin om te blijven bellen dan? Als ik hen bel dan beweren ze dat zij op hun beurt weer niet in het systeem en de planning van VolkerWessels kunnen kijken. Ik kan de monteur niet direct bellen om een afspraak te maken, maar als zij mij ook nooit bellen. Tja… 

Ik neem aan dat ik het abonnement niet meer kan annuleren?

Mvg

Reputatie 7
Badge +14

En ik moet wel gewoon betalen voor KPN internet voor periode 9 juli tot en met 8 aug), terwijl ik inmiddels al 6 dagen er geen gebruik van kan maken…. Kan T mobile dit regelen als service?

Kun je de KPN router niet terughangen, want als ze inderdaad t/m 8 aug leveren dan werkt de verbinding misschien nog?

Reputatie 7
Badge +9

@GebruikerTMC31 Ik heb je gebruikersnaam gewijzigd omdat het niet verstandig is om je eigen 06 nummer openbaar te stellen!

Reputatie 7
Badge +9

@mirvir ik begrijp je hierin volkomen maar dit is het enige wat ik je op dit moment mee kan geven.

Je kan je abonnement nog annuleren, ook zie ik dat je nog geen installatie pakket ontvangen hebt. Dit zal dan per direct gebeuren.

De router terugzetten lukt niet, dan is er alsnog geen verbinding. Er is namelijk blijkbaar iets met glasvezelverbinding of iets dergelihks wat opgelost moet worden.

Verder is ons al meerdere keren een voucher aangeboden maar wij hebben geen tele 2 ben of T mobile abonnement dus kunnen daar geen gebruik van maken. Oftewel: er wordt ons niks aan compensatie geboden waar wij daadwerkelijk wat aan hebben….

@mirvir ik begrijp je hierin volkomen maar dit is het enige wat ik je op dit moment mee kan geven.

Je kan je abonnement nog annuleren, ook zie ik dat je nog geen installatie pakket ontvangen hebt. Dit zal dan per direct gebeuren.

Beste Tommie,

Welke stappen moet ik doorlopen om dit te doen?

Mvg

Reputatie 7
Badge +9

@mirvir dit kan je telefonisch doen of ik kan het direct voor je in gang zetten. Dan zet ik je abonnement per direct stop, je zult daar dan ook meteen een bericht van ontvangen.

@mirvir dit kan je telefonisch doen of ik kan het direct voor je in gang zetten. Dan zet ik je abonnement per direct stop, je zult daar dan ook meteen een bericht van ontvangen.

Als je dat voor me zou willen doen, Tommie dan heel graag. 

Bedankt voor jouw hulp in ieder geval!!!

Reputatie 7
Badge +9

@mirvir geen dank!

Ik heb je abonnement per direct geannuleerd. Je zult hier spoedig een bericht over ontvangen. Ik wens je heel veel succes bij je nieuwe provider!

@mirvir geen dank!

Ik heb je abonnement per direct geannuleerd. Je zult hier spoedig een bericht over ontvangen. Ik wens je heel veel succes bij je nieuwe provider!

Hartstikke bedankt!

Reageer