Skip to main content

20 februari glasvezel afgenomen en nog steeds geen aansluiting

  • 30 May 2024
  • 15 reacties
  • 155 Bekeken

Hi community,

Ik word inmiddels al maanden door Odido en andere partijen van het kastje naar de muur gestuurd dus ik hoop dat een oproep hier voor een oplossing kan zorgen. Ik ben al jaren trouwe klant van Odido mobiel en heb op 20 februari 2024 daarom ook glasvezel en tv afgesloten. 

Er werd vervolgens vrij snel contact opgenomen voor het aanleggen van de aansluiting. Op 8 maart is er een monteur langsgekomen. Bij het maken van de afspraak heb ik aangegeven dat de glasvezelkabel in onze tuin defect is. Bij werkzaamheden in onze tuin of die van de buren is de kabel namelijk geraakt. Er werd toen aangegeven dat dit ter plekke geregeld zou worden.

Toen de monteur bij ons aankwam bleek hij echter van niets te weten en gaf hij ook aan dit niet te kunnen repareren. Wel heeft hij de aansluiting alvast bevestigd en gecontroleerd of de kabel daadwerkelijk defect is, wat het geval bleek te zijn. Hij gaf aan hier een melding van te maken en dat er contact met ons opgenomen zou worden voor een afspraak voor het repareren van de kabel of het aanleggen van een nieuwe.

Een aantal weken later heb ik nog steeds niets gehoord dus neem ik contact op met Odido. Odido geeft echter aan dat KPN de kabel legt en dat ik contact met hen op moet nemen. Eenmaal in contact met KPN geeft KPN aan van niets te weten en geen melding gekregen te hebben. Zij verwijzen me weer terug naar Odido voor het maken van een melding. Uiteindelijk komt KPN toch weer terug en geeft aan wel een melding te hebben ontvangen, maar laten ons weten dat zij alsnog in afwachting zijn van Odido. Ik neem weer contact met Odido op. Odido geeft aan het op te pakken maar als ik na een paar weken niets heb gehoord en weer contact opneem, lijkt niemand van iets af te weten. 

Zo gaat dit dus al maanden. Ik word van Odido naar KPN gestuurd, soms zelfs naar VolkerWessels en weer terug naar Odido. In al die tijd zijn we nog niets opgeschoten, er is letterlijk nog niets gebeurd. Alle partijen wijzen enkel naar elkaar. Ik heb al zo vaak contact opgenomen dat ik er moedeloos van word. 

Terwijl wat ik wil weten relatief simpel is:

  • Wanneer komt de nieuwe glasvezelkabel?
  • Wanneer wordt ik aangesloten?

Hopelijk kan iemand hier me verder helpen.

15 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LMvdBeek, welkom op onze Community!

Goed dat je hier een topic over begonnen bent. Ik ben meteen voor je gaan kijken en de laatste update geeft aan dat het in week 28 verwerkt zal worden. Ik vind dit een erg lange periode en daarom heb ik een ticket voor je aangemaakt om wat meer informatie te krijgen over de situatie. Hopelijk kan het sneller opgelost worden! 

Hi @Tommie van Odido,

Dank je wel voor je reactie. Ik lees hem wel met enige verbazing, want in al het contact dat ik reeds heb gehad is het moment van week 28 niet eerder genoemd. En inderdaad, wachten tot juli op een aansluiting die ik in februari heb aangevraagd is echt heel erg lang. 

Hopelijk heb je snel meer duidelijkheid en kan het inderdaad eerder!

Reputatie 7
Badge +9

Het ticket moet nog opgepakt worden @LMvdBeek, hopelijk hebben we straks meer duidelijkheid over de situatie! 

Hi @Tommie van Odido,

Plots was het vorige week zo ver: ik werd gebeld door Glaspoort. Ze zouden een dag later langskomen om de nieuwe kabel te leggen. En dat is ook gelukt. 

Vervolgens was het wachten op Guidion. Zij moeten de laatste stappen voor de aansluiting zetten. Ook van hen kreeg ik vrij vlot een e-mail en de afspraak is gemaakt op 5 juli. 

Nu kreeg ik echter een bericht van Ziggo, mijn huidige provider. Zij geven aan dat ze van Odido te horen hebben gekregen dat we toch bij Ziggo blijven. Daarom is de overstap door Ziggo per direct stopgezet. Het gaat dus nog niet helemaal goed. Kun je alsjeblieft nagaan wat er aan de hand is en zorgen dat Guidion ons zonder problemen kan aansluiten volgende week?

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +14

De overstap service werkt tot 120 dagen nadat die is aangevraagd. Als deze termijn is verstreken en de overstap heeft nog niet plaatsgevonden, dan annulleert de verlatende partij de overstap en neemt aan dat je toch blijft.

Je zou alvast nu zelf het Ziggo abonnement kunnen opzeggen. Modertors kunnen je nadien met die 2 weken dubbele Odido factuur helpen.

Hi @Tommie van Odido,

Het is zo ver, glasvezel is eindelijk geinstalleerd en werkt! Het Ziggo abonnement loopt echter nog door en ik heb niets meer gehoord op mijn vorige bericht. Zegt Odido het abonnement alsnog op?

Daarnaast viel het me op dat de upload- en downloadsnelheid niet symmetrisch is. Ik heb een aantal speedtesten gedaan (bekabeld en onbekabeld) maar upload blijft lager dan download. Wat kunnen we hier nog aan doen?

Groet,

Monique

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LMvdBeek, wat top dat het eindelijk geïnstalleerd is en dat het werkt. Blij om dat te lezen! Ik zie dat het overstapdossier voltooid is op 05-07-2024 11:10:14. Echter op 05-07-2024 11:13:59, zie ik hierna een error terug. Wat de code hierin precies betekent en of het gelukt is, is mij niet helemaal duidelijk. Ik heb het dan ook uitgevraagd bij ons overstapteam hoe dit precies zit. In principe zeggen wij namelijk je oude provider op, maar het is nu niet duidelijk waarom dit niet gelukt is na het completen van het overstapdossier. Ik laat het je weten zodra ik meer weet!

Wat betreft je snelheid, heb ik nu voor de zekerheid een reprovisie op het modem voor je uitgevoerd. Check voor de zekerheid na ongeveer 30 minuten na dit bericht of je verschil merkt. In de meeste gevallen lost dit het op. Mocht dit toch niet het geval zijn, zou je een screenshot hier willen sturen van een bekabelde speedtest? Dan kan ik beter met je meekijken!

Hi @Demi van Odido,

Dank je wel! Ik hoor het graag als je meer weet. Voor wat betreft het verschil in snelheid: het verschil is nu minder groot maar nog niet helemaal verdwenen. Zie printscreen. 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @LMvdBeek, ik heb zojuist bericht gehad over de overstap vanuit het overstapteam. Zo te zien was de Overstapservice verlopen op 28-6. Zij konden dit niet eerder sturen door de backlog die er momenteel loopt sorry daarvoor! Zij hebben het volgende aan mij doorgegeven: 

Vanwege de procedure van de overstapservice in onze branche, mag een overstapdossier niet langer dan 90 kalenderdagen open staan vanaf de eerst mogelijke datum dat je over mag naar een andere provider. Wanneer de overstap binnen die tijd niet afgerond is, zal het dossier automatisch worden geannuleerd na die 90 kalenderdagen. Dit is iets wat wij niet tegen kunnen houden.

Jouw overstapdossier is deze datum nu gepasseerd op 19-06-2024. In dit soort gevallen dien je als klant dan zelf de huidige provider op te zeggen. Ik zou je willen adviseren in deze de opzeggingsbevestiging bij je vorige provider naar ons toe te sturen met de einddatum bij hun, zodat wij de dubbele kosten aan onze kant kunnen gaan crediteren. Dit daar wij per ongeluk je niet op tijd hebben kunnen informeren over deze situatie. Mijn excuses voor het ongemak dat dit met zich meebrengt. 

 

Je kan mij in PB de opzegbevestiging toesturen via een wetransferlink, dan zorg ik er persoonlijk voor dat op de dag van opzegging de dubbele kosten aan onze kant vergoed worden! 

 

Top dat het verschil in snelheid nu ook een stuk beter is, de snelheden zien er dan ook goed uit, al begrijp ik uiteraard dat je deze nog hoger wil hebben. Zou je voor de zekerheid ook nog een keer het modem van de stroom willen halen voor 30 seconden en kijken of dit nu ook omhoog gaat? Ik vraag me daarnaast ook af als je meerdere speedtests doet of het rond deze snelheid blijft of dat dit fluctueert tussen bepaalde snelheden.

Hoi @Demi van Odido ,

Via PB hebben we al even contact gehad over het vergoeden van de dubbele kosten. Bedankt daarvoor. 

Hier nog even reactie op je andere vraag. Ik heb de modem even uit- en aangezet. Het gaat niet echt omhoog, het blijft rond dezelfde snelheid hangen. Zie printscreen:

Het is wel redelijk stabiel dus. Zonder kabel fluctueert het wel meer. Het kan variëren van 150 Mbps tot 350 ongeveer.

 

Ik heb ook nog een heel andere vraag. Ik probeer al even mijn nieuwe abonnement te koppelen aan mijn bestaande account. Maar ik krijg dan steeds een foutmelding te zien. Hoe kunnen we dat fixen?

Groetjes,

Monique

Reputatie 7
Badge +9

Kan je de speedtest uitvoeren via speedtest.net en dan de app downloaden op je laptop/desktop @LMvdBeek?

Probeer je je mobiele abonnement te koppelen aan je glasvezel abonnement of andersom? Ook ben ik benieuwd na welke stap de foutmelding komt. 

Hoi @Tommie van Odido ,

Bij deze de printscreen gemaakt via de app van speedtest.net op mijn laptop. 

 

Ik probeer mijn glasvezel en tv-abonmement te koppelen aan mijn account met mobiel abonnement. De melding krijg ik nadat ik de verificatiecode heb ingevoerd. 

Reputatie 7
Badge +9

Aha, de initialen waren niet goed ingevoerd in het systeem @LMvdBeek. Ik heb het nu rechtgezet. Kan je het nog eens proberen? Als het goed is moet je nu kunnen koppelen!

 

Super, het is gelukt!

Reputatie 7
Badge +9

Fijn om te horen @LMvdBeek

Reageer