Skip to main content

Als ik dit toch had geweten!!! Ik zit al 2,5 uur te kijken naar een zyxelmodem die opstart en opstart en opstart....nadat ik de klantenservice had gesproken dat het een paar keer per dag gebeurde. Alleen gebeurde dat niet 2,5 uur maar 1x. En iedere keer moet ik de stroom van de tvbox afhalen als dat gebeurt is, want die doet helemaal niets meer. Mevrouw (geen idee hoe ze heet) zou de verbinding wat stabieler afstellen en ik moet het 3 dagen aankijken en de tijden opschrijven dat hij uitgaat. Zij gaat mij terug bellen en dan gaan we verder kijken. Ik heb echt alles geprobeert wat ik kon verzinnen. Uitzetten, stroom eraf, resetten in dat kleine gaatje. Niets helpt. 

Ik betaal voor internet en TV. Ik heb beide niet. Dus ik ga denk ik ook maar niet betalen. Jaren bij tele2 gezeten, super service gehad altijd. Spijt spijt spijt.

Hoi @monique1210, fijn dat je hier een topic voor aanmaakt, dit moet natuurlijk opgelost worden! Zou je een foto kunnen maken van de internetaansluiting? Heb je nog een tweede internetaansluiting in je huis zitten, wellicht in de meterkast? Ik neem aan dat je het modem direct hebt aangesloten op de internetaansluiting en niet via een omweg, zoals stroomnet adapters?

Met deze informatie verwacht ik dat het probleem een stuk makkelijker op te sporen is, hiermee kan je vast snel weer als vanouds genieten van je verbinding!


Hallo @Cal de modem staat direct op de telefoonaansluiting in de woonkamer. Simpeler kan niet. Nooit problemen mee gehad. Ik kan nu geen foto sturen, want ik zit op mijn werk. 


Logisch, dat kan op zich laten wachten @monique1210! Nog een kleine vraag: je geeft aan dat het modem steeds opnieuw opstart. Bedoel je dan dat het modem zichzelf volledig uitschakelt en dat er geen lampjes meer branden om vervolgens weer aan te springen? Omdat je internetlijn er erg stabiel uit ziet vermoed ik namelijk niet dat het aan het inkomende signaal ligt. Veranderen het tweede en derde lampje van het modem ook? Ik ben benieuwd!


@Cal hij schakelt helemaal uit en start dan opnieuw op. Zodra hij opgestart is, dus als alle lampjes groen zijn, loopt hij lijkt t wel vast en schakelt weer helemaal uit om het proces weer te herhalen. Volgens mij heeft hij het afgelopen nacht redelijk gedaan want vanmorgen brande hij stabiel. Ben benieuwd of ik vanavond iets van tv kan kijken.


Duidelijk, bedankt voor de info @monique1210! Het gaat niet goed met het modem als ‘ie elke keer volledig uitschakelt. Wél is het een goed teken dat het nu beter gaat. Mocht het toch nog de mist in gaan, zou je dan kunnen proberen om het modem nog op een ander stopcontact aan te sluiten? Ik neem aan dat je ook recentelijk geen nieuwe stroomapparaten hebt aangesloten? Soms kan een ander apparaat namelijk storing in de stroomvoorziening veroorzaken, ook al is die kans wel erg klein. 

Als de modem zichzelf volledig blijft uitschakelen en het eerste power lampje ook uitvalt lijkt mij dat er niets anders opzit dan je een nieuw modem te sturen. Ik ben benieuwd hoe de situatie zich voortzet!


@Cal Ik heb al bewust mijn modem direct in het stopcontact, en niet in een verlengsnoer met andere apparaten. Maar ik ga het natuurlijk proberen. 


@Cal Ik heb de klantenservice maar weer gebeld. 18:15 thuis en ondertussen 5x opgestart. Er is een ticket voor de technische dienst aangemaakt. Maar omdat het hoogstwaarschijnlijk voor de kerstdagen niet opgelost is heb ik een voucher gekregen zodat ik mijn mobiel als hotspot kan gebruiken tijdens de kerstdagen. Kan ik toch normaal tv kijken. Das dan wel netjes. Maar ik hoop wel dat dit snel opgelost wordt. Dank je wel voor je reacties. 


Hi @monique1210, ontzettend bedankt voor deze terugkoppeling! Super dat je een voucher hebt gekregen, want we willen dat je deze feestdagen zo min mogelijk hinder ervaart en optimaal kan genieten. De technische dienst gaat er alles aan doen om jouw problemen op te lossen. Ik hoop dat we snel de uitkomst van het onderzoek met jou kunnen delen. Mocht je nog een extra voucher nodig hebben, laat het dan zeker even weten. Ik stuur er met liefde nog eentje extra jouw kant op! ❤️


@Lisa hoi hoi, ik kom graag terug op je aanbod. Morgen loopt mijn voucher af, maar de monteur komt pas 4 januari.

Aangezien mijn modem meer bezig is met opstarten dan met gewoon aan staan is normaal TV kijken of internet ten echt geen optie.


Hi @monique1210, hartstikke goed dat je dit aangeeft! Ik heb je net direct van een nieuwe voucher voorzien in een privébericht. Zo kun je toch onbeperkt internetten en tv-kijken via TV Anywhere. Laat je op 4 januari weten of je weer helemaal probleemvrij bent? Dan maak ik namelijk graag de vergoeding voor je in orde. Voor nu alvast de beste wensen! ✨


Dank je wel @Lisa .

Jij ook een fijne jaarwisseling en alvast de beste wensen.


Heel graag gedaan en dankjewel @monique1210! 🎈


Hoi @Lisa 

Ik hoop dat je hebt genoten van je lange weekend.

Ik zou je op de hoogte houden. 4 januari is de monteur geweest. Hij heeft de lijnen doorgemeten en die waren in orde. Als het probleem bleef moest ik klantenservice bellen en doorgeven dat ik een nieuwe modem nodig heb. Monteur was half uurtje weg en modem had al weer 5x opgestart. Dus ik heb gebeld. Modem zou vrijdag komen, kwam zaterdag. Maar...hij draait als een zonnetje!!!

Ik wil jullie bedanken voor de vouchers zodat ik toch tv en internet had tijdens de feestdagen. Voor jullie reacties en dat het probleem nu opgelost is.

Groetjes Monique


Hi @monique1210, ik word helemaal vrolijk van deze update! 😁 Ik heb volop genoten en ik hoop dat jij ook net zo'n leuk weekend hebt gehad. Heel erg fijn dat je weer helemaal probleemvrij bent en ontzettend graag gedaan. Merci voor het melden en maak er een mooie week van. Weet dat je hier altijd kunt aankloppen.  


Reageer