Skip to main content

Op 11 september overgestapt van dsl naar glasvezel, sindsdien geen televisiebeeld (maar wel internet), na veel bellen en storingsmonteur, nieuwe tv box, nog meer bellen, op 9 oktober eindelijk televisiebeeld vanaf kanaal 700!, de andere kanalen hebben geen beeld en geluid, de optie “begin gemist” werkt wel.

Hey @mivado, welkom op onze Community!

Goed dat je hiervoor aan de bel trekt. Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je onze klantenservice al gesproken hebt. Het lijkt erop dat het komt omdat er nog een DSL abonnement actief is op je adres. Deze wordt voor je opgezegd door de desbetreffende collega. De TV Box staat als het goed is al in de juiste groep, als het DSL abonnement opgezegd is zal het weer moeten werken!


Op 11 september overgestapt van dsl naar glasvezel, sindsdien geen televisiebeeld (maar wel internet), na veel bellen en storingsmonteur, nieuwe tv box, nog meer bellen, op 9 oktober eindelijk televisiebeeld vanaf kanaal 700!, de andere kanalen hebben geen beeld en geluid, de optie “begin gemist” werkt wel.

Kun je ook aangeven wanneer dit abonnement is opgezegd?


Hey @mivado, ik zag dat er geen telefoonnummer bekend was op je oude abonnement. Hierdoor liep het niet goed door, dit heb ik aangepast en de opzegging door laten lopen. Nu is het wachten op het ticket dat open staat om het voor je op te lossen. Hier hanteren we een standaard verwerkingstijd van vijf werkdagen voor.  


Erg raar dat er geen telefoon nummer bekend was, we krijgen regelmatig smsjes van odido.

Als ik nu de tv box opnieuw opstart ons tv klantnummer en tv pincode invoer krijg ik de melding dat deze combinatie niet klopt?

Ik mag wel hopen dat dit versneld opgelost wordt daar ik al een maand zonder televisie zit.


Hey @mivado, ik gok dat je de oude gegevens invult. Ik heb je de juiste gegevens doorgestuurd, kan je kijken of deze het wel doen? 


Het nieuwe klantnummer en pincode werken idd, de zenders werken nu.

Ik heb gisteren een mail gekregen dat het oude abonnement opgezegd is, maar ook een mail dat het klantvoordeel vervallen is, deze laatste mail begrijp ik niet, of krijgen we nog een mail over het nieuwe abonnement?


Hi @mivado, bedankt voor je snelle reactie. Ik ben blij dat het gewerkt heeft!

Dat klopt inderdaad, je oude abonnement stond ook nog gekoppeld in Mijn Odido. Deze heb ik losgekoppeld, je dient je nieuwe abonnement nu te koppelen en klantvoordeel opnieuw aan te vragen. Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt met “Te veel records gevonden”. Dit komt omdat je rekeningnummer te vaak in ons systeem staat. Als je deze foutmelding krijgt, kan ik dat voor je oplossen door een tijdelijk ander actief rekeningnummer te gebruiken voor je abonnement. Dan kun je de koppeling maken en het rekeningnummer weer veranderen in Mijn Odido. Kan je me laten weten of het gelukt is en of ik je verder nog ergens mee kan helpen? 


Is nog niet gelukt, als ik in de app “abonnement toevoegen” aanklik en daarna “bestaand abonnement toevoegen” komt steeds de melding “het inloggen is mislukt”.


Het is trouwens wel gelukt in mijn odido, alleen bij het aanvragen van klantvoordeel komt de melding “deze pagina zit op slot”.

komen deze gegevens nu automatisch in de app, of moeten de abonnementen hier ook handmatig in toegevoegd worden?


klantvoordeel is toch doorgekomen


Alles staat ook in de app.


Hi @mivado, bedankt voor je snelle reactie. Ik ben blij dat het gewerkt heeft!

Dat klopt inderdaad, je oude abonnement stond ook nog gekoppeld in Mijn Odido. Deze heb ik losgekoppeld, je dient je nieuwe abonnement nu te koppelen en klantvoordeel opnieuw aan te vragen. Het kan zijn dat je een foutmelding krijgt met “Te veel records gevonden”. Dit komt omdat je rekeningnummer te vaak in ons systeem staat. Als je deze foutmelding krijgt, kan ik dat voor je oplossen door een tijdelijk ander actief rekeningnummer te gebruiken voor je abonnement. Dan kun je de koppeling maken en het rekeningnummer weer veranderen in Mijn Odido. Kan je me laten weten of het gelukt is en of ik je verder nog ergens mee kan helpen? 

 

Bedankt dat het eindelijk gelukt is, ik zou het wel netjes vinden als ik de afgelopen maand geen televisie abonnement zou moeten betalen.


Hey @mivado, ik ben blij om te horen dat alles gelukt is!

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat de eerste melding bij ons op 19-09 gedaan is. Klopt het dat je vanaf dat moment tot en met 12-10 niet volledig tv hebt kunnen kijken?  


Vanaf de installatie op 11-09 tot 12-10 hebben we geen televisiebeeld gehad.


Bedankt voor je snelle reactie @mivado. Ik heb de vergoeding meteen voor je in gang gezet. Het bedrag zal worden verrekend en is terug te zien op een volgend factuur. Ik wens je alvast een heerlijk weekend! 


Ok top, bedankt voor de snelle reactie.


Reageer