Hier hetzelfde, vandaag over gezet en geen beeld op de bovenstaande zenders…
@Nas9 Kun jij eens checken of die het op TV-Anywhere wel beeld geeft? Dat werkt hier ook niet, doet me vermoeden dat het probleem niet specifiek bij ons ligt...
Ook bij ons het zelfde probleem, hier waren ze in de ochtend met het stroom netwerk bezig, moest ook alles resetten en vanaf die tijd (13.00) geen bleed op die zenders
Hier hetzelfde, vandaag over gezet en geen beeld op de bovenstaande zenders…
@Nas9 Kun jij eens checken of die het op TV-Anywhere wel beeld geeft? Dat werkt hier ook niet, doet me vermoeden dat het probleem niet specifiek bij ons ligt...
Ja je hebt gelijk via de App krijg ik deze kanalen ook niet...
Hier hetzelfde omgeving lelystad.
alleen is het bij mij beperkt tot RTL7 Veronica Net5 en RTL8 tot nu toe.
ben gisteren overgezet naar nieuwe tv platform.
Hier in den haag ook last van zeer storend. Je kan bij de zenders ook geen begin gemist doen.
Net klantenservice gebeld en het probleem is bekend. Ze zijn ermee bezig.
Hallo allemaal,
Jullie kunnen ook even in dit topic TV storing kijken. Hier worden eventuele updates geplaatst.
Hi allemaal, super goed dat jullie hier alle problemen bundelen! Wij hebben hier testvoorbeelden voor nodig, zodat dit uitgebreid onderzocht kan worden. Ik wil dan ook heel graag het volgende aan jullie vragen. Kunnen jullie mij voorzien van de volgende informatie?
- Voor degene die dit nog niet hebben aangegeven: Vanaf wanneer (de datum) zijn de problemen bij jullie begonnen?
- Welke exacte issues speelden er toen af? (lijstje van de zenders die zwart beeld aangeven)
Voor nu wil ik ook heel graag de volgende opties meegeven, die hopelijk al direct het probleem van het zwarte beeld verhelpen.
- Willen jullie checken of de TV Box(en) aan staan?
- Wanneer jullie op de knop 'Menu' of 'Gids' drukken, wordt deze dan zichtbaar? Als dit niet zichtbaar wordt, dan wil ik adviseren om de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening.
- Als jullie de bovenstaande opties hebben geprobeerd, dan wil ik voorstellen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
Ik hoor heel graag of dit mogelijk al de oplossing voor iemand heeft geboden. Ook zie ik graag de informatie tegemoet, zodat dit verder onderzocht kan worden. Wanneer er nog andere vragen zijn, stel die dan gerust. Ik ga dit laten uitzoeken!
Hi @Cptzeromaniac, ik heb bij iedereen gelijk een kijkje achter de schermen genomen en ik zie dat jij (nog) niet bent overgezet naar het nieuwe TV platform. Ik wil dit heel graag voor jou in orde maken. Ik zie dat de twee TV Boxen die jij nu in huis hebt, niet geschikt zijn voor het nieuwe platform. Deze apparatuur dient eerst omgewisseld te worden voordat de migratie in orde gemaakt kan worden. Wanneer jij aangeeft dat ik voor jou aan de slag kan, dan zal ik allereerst de twee TV Boxen omwisselen voor twee nieuwere modellen. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van T-Mobile TV kunnen genieten.
Ter check wil ik ook nog graag een volmondig akkoord van jou horen op de volgende punten:
Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd, yay. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft.
Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platoform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Bij een akkoord, ga ik gelijk voor jou aan de bak!
Hi @Cptzeromaniac, ik heb bij iedereen gelijk een kijkje achter de schermen genomen en ik zie dat jij (nog) niet bent overgezet naar het nieuwe TV platform. Ik wil dit heel graag voor jou in orde maken. Ik zie dat de twee TV Boxen die jij nu in huis hebt, niet geschikt zijn voor het nieuwe platform. Deze apparatuur dient eerst omgewisseld te worden voordat de migratie in orde gemaakt kan worden. Wanneer jij aangeeft dat ik voor jou aan de slag kan, dan zal ik allereerst de twee TV Boxen omwisselen voor twee nieuwere modellen. Zodra de nieuwe TV Box bij jou binnen is én up and running is, dan kan ik de migratie verder aanvragen en zal ook jij vanaf dat moment binnen twee weken van T-Mobile TV kunnen genieten.
Ter check wil ik ook nog graag een volmondig akkoord van jou horen op de volgende punten:
Weet dat de opnames op de huidige TV Box verloren zullen gaan en jij - totdat alles helemaal geregeld is - ook niet meer de mogelijkheid hebt tot opnemen. Aangezien jij al bent voorzien van de juiste TV Box, kun jij binnen twee weken gaan genieten van T-Mobile TV zodra ik dit voor jou heb aangevraagd, yay. In jouw My T-Mobile Thuis kan jij na de migratie eenvoudig Cloud Opnemen toevoegen aan jouw abonnement, waar kosten van € 5,00 per maand aan zijn verbonden. Jij zult daarnaast zelf een SCART-verlengstuk aan moeten schaffen als de TV geen HDMI-aansluiting heeft.
Ook ontvang jij een e-mail en SMS vlak voordat jij wordt overgezet naar het nieuwe platoform én zul jij opnieuw moeten inloggen zodra jij bent overgezet. Tot zo ver alle belangrijke punten op een rijtje. Bij een akkoord, ga ik gelijk voor jou aan de bak!
Hoi @Lisa ,
Zal de administratie in het systeem bij jullie niet achterlopen?
Ik heb onlangs namelijk een nieuwe box ontvangen van jullie en ze zijn beide van Animo.
Onze opname box was namelijk niet meer in orde vorig jaar en toen hebben ze deze al met een nieuwe vervangen en later de andere oude ook vervangen zodat we overgezet konden worden.
De omzetting is 2 weken geleden in gang gezet toen ik met jullie gebeld had, omdat het nog niet gebeurt was en op 25-mei is de omzetting uitgevoerd, waar ik ook bericht op de mail van heb gehad.
Tevens had ik alle opties uitgevoerd die je hier boven aangaf met herstarten van box etc. dit had allemaal geen effect.
Beeld bleef zwart en de gids was gewoon te raadplegen.
De volgende dag had ik op alle zenders weer normaal beeld trouwens.
Hi allemaal, super goed dat jullie hier alle problemen bundelen! Wij hebben hier testvoorbeelden voor nodig, zodat dit uitgebreid onderzocht kan worden. Ik wil dan ook heel graag het volgende aan jullie vragen. Kunnen jullie mij voorzien van de volgende informatie?
- Voor degene die dit nog niet hebben aangegeven: Vanaf wanneer (de datum) zijn de problemen bij jullie begonnen?
- Welke exacte issues speelden er toen af? (lijstje van de zenders die zwart beeld aangeven)
Voor nu wil ik ook heel graag de volgende opties meegeven, die hopelijk al direct het probleem van het zwarte beeld verhelpen.
- Willen jullie checken of de TV Box(en) aan staan?
- Wanneer jullie op de knop 'Menu' of 'Gids' drukken, wordt deze dan zichtbaar? Als dit niet zichtbaar wordt, dan wil ik adviseren om de ingangskanalen van de TV te wisselen met de afstandsbediening.
- Als jullie de bovenstaande opties hebben geprobeerd, dan wil ik voorstellen om een zogenoemde powerflip uit te voeren. Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.
Ik hoor heel graag of dit mogelijk al de oplossing voor iemand heeft geboden. Ook zie ik graag de informatie tegemoet, zodat dit verder onderzocht kan worden. Wanneer er nog andere vragen zijn, stel die dan gerust. Ik ga dit laten uitzoeken!
Bij mij is het probleem opgelost, alle zenders zijn weer terug.
Wat ik wel merk dat het kwaliteit van beeld minder is geworden met de nieuwe update.
Daarmee bedoel ik de frames... het lijkt wel alsof het beeld op 15 Frames per seconde draaid
Ik heb hem op 1080p staan en heb verschillende resoluties geprobeerd.
@Nas9 Zou je eens willen proberen om een instelling te kiezen met 50 in plaats van 60 (fps)? Dat zou het schokkerige beeld kunnen oplossen.
@Nas9 Zou je eens willen proberen om een instelling te kiezen met 50 in plaats van 60 (fps)? Dat zou het schokkerige beeld kunnen oplossen.
Nee merk geen verschil.
Hi allemaal, ik heb goed nieuws! Het probleem dat door een ieder van jullie is aangekaart, is opgelost. Ik ben dan ook mega blij om ook van jullie te lezen dat het probleem is verholpen en de zenders weer te zien zijn. Mocht iemand nog wel problemen ervaren, laat het dan vooral weten. Dan ga ik verder op onderzoek uit!
Merci voor de toelichting @Cptzeromaniac! Ik ben nogmaals in jouw profiel gedoken en ik zie zelf nergens terug dat jij op het nieuwe TV platform zit. Zou jij mij kunnen voorzien van een foto van jouw beide TV Boxen? En kan jij daarnaast ook een screenshot meesturen van de inhoud van de mails die jij hebt ontvangen? Ik wil dit namelijk graag even dubbelchecken voor jou!
Hi @Nas9, top dat jij zo snel de tip van @TMTV hebt opgevolgd! Ik heb dit voor jou nagevraagd bij één van de TV specialisten. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, laat ik dat aan je weten.
Hi allemaal, ik heb goed nieuws! Het probleem dat door een ieder van jullie is aangekaart, is opgelost. Ik ben dan ook mega blij om ook van jullie te lezen dat het probleem is verholpen en de zenders weer te zien zijn. Mocht iemand nog wel problemen ervaren, laat het dan vooral weten. Dan ga ik verder op onderzoek uit!
Merci voor de toelichting @Cptzeromaniac! Ik ben nogmaals in jouw profiel gedoken en ik zie zelf nergens terug dat jij op het nieuwe TV platform zit. Zou jij mij kunnen voorzien van een foto van jouw beide TV Boxen? En kan jij daarnaast ook een screenshot meesturen van de inhoud van de mails die jij hebt ontvangen? Ik wil dit namelijk graag even dubbelchecken voor jou!
Hi @Nas9, top dat jij zo snel de tip van @TMTV hebt opgevolgd! Ik heb dit voor jou nagevraagd bij één van de TV specialisten. Zodra ik hier een terugkoppeling op krijg, laat ik dat aan je weten.
Top dankjewel!
Hi @Nas9, ik heb zojuist een reactie hierop binnen gekregen! Mijn collega heeft direct jouw verbinding onder de loep genomen en hier viel niet direct iets geks in op. Wel is hem opgevallen dat de twee TV Boxen niet op de juiste resolutie staan ingesteld. Zou jij deze beiden kunnen instellen op 1080p50? Ik hoop dat dat het verschil uitmaakt! Op jouw tweede TV Box is ook op zondag kort een ontvangst probleem geweest. Morgen wordt er nog eens gekeken of er iets opvalt in de technische systemen. Maar ik hoor het graag of het aanpassen van de resolutie voor jou al verschil heeft uitgemaakt!
Ja ik heb hem op 1080p50 gezet. Ik merk dat de Ziggo Sport kanalen daar het meeste last van heeft.
Hi @Nas9, dankjewel voor de terugkoppeling! Vandaag is nogmaals jouw verbinding onder de loep genomen en aan onze kant is te zien dat jij alles op goede kwaliteit binnen hebt gekregen en wij hebben verder geen vreemde dingen gespot. Jij merkt zelf dus ook met deze resolutie instelling nog steeds problemen? Ik wil dit graag nader laten uitzoeken en trek hiervoor weer één van mijn collega's aan de mouw. Ik kom hier graag bij jou op terug!
Hi @Nas9, dankjewel voor de terugkoppeling! Vandaag is nogmaals jouw verbinding onder de loep genomen en aan onze kant is te zien dat jij alles op goede kwaliteit binnen hebt gekregen en wij hebben verder geen vreemde dingen gespot. Jij merkt zelf dus ook met deze resolutie instelling nog steeds problemen? Ik wil dit graag nader laten uitzoeken en trek hiervoor weer één van mijn collega's aan de mouw. Ik kom hier graag bij jou op terug!
Bedankt voor je tijd.
Ja ik merk tijdens een voetbal wedstrijd of racen dat het beeld heel raar uit ziet. Dat was voor de update niet het geval dat weet ik vrijwel zeker.
Het viel mij ook meteen na de update op dat het beeld schokkend is, dus ik had daarna zelf ook bij de instellingen verschillende resoluties geprobeerd maar dat maakte geen verschil.
Beneden heb ik ook het zelfde probleem.
Het lijkt wel alsof het 20fps is.
Ik zie nu ook dat zenders zoals NPO1-2-3 niet meer in HD zijn. Eerst kon ik nog zappen naar kanaal 121 tot en met 123 waren de NPO zenders in HD.
Hi @Nas9, heel graag gedaan! Goed dat je mij van zoveel mogelijk informatie voorziet. Dit voeg ik allemaal toe, zodat hier naar gekeken kan worden. En ter dubbelcheck: toen jij nog gebruik maakte van de vorige firmware versie, ervaarde jij niet deze problemen? Omdat jij aangeeft dat jij vooral een slechte kwaliteit ervaart bij sport kanalen, heb ik navraag gedaan wat exact de hoogste resolutie hiervoor is. Hier kom ik na het weekend bij jou op terug!
Hi @Nas9, heel graag gedaan! Goed dat je mij van zoveel mogelijk informatie voorziet. Dit voeg ik allemaal toe, zodat hier naar gekeken kan worden. En ter dubbelcheck: toen jij nog gebruik maakte van de vorige firmware versie, ervaarde jij niet deze problemen? Omdat jij aangeeft dat jij vooral een slechte kwaliteit ervaart bij sport kanalen, heb ik navraag gedaan wat exact de hoogste resolutie hiervoor is. Hier kom ik na het weekend bij jou op terug!
Nee dit had ik allemaal eerst niet met de oude firmware, dit is begonnen sinds dat we de nieuwe firmware hebben gekregen op de beide TV kastjes.
Hi @Nas9, merci voor de aanvulling! Weet dat dit momenteel in onderzoek is bijde TV specialisten. Er zijn in ieder geval meerdere voorbeelden verzameld en alles wordt individueel bekeken. Zodra ik hier meer over hoor, dan laat ik dat hier gelijk weten!
Hi @Nas9, merci voor de aanvulling! Weet dat dit momenteel in onderzoek is bijde TV specialisten. Er zijn in ieder geval meerdere voorbeelden verzameld en alles wordt individueel bekeken. Zodra ik hier meer over hoor, dan laat ik dat hier gelijk weten!
Nog iets wat mij opviel was de vertraging, afgelopen weekend was F1 en ik hoorde de buren schreeuwen en ongeveer na 30 seconden zag ik Verstappen vol de muur in gaan.
Voor de update liep ik namelijk en de buren achter.
Dit was ook via de WhatsApp groep waar ik in zit te merken, die liepen ook voor. Die zitten bij Ziggo.
Is het mogelijk om dit ook uit te zoeken? Waar komt deze vertraging vandaan sinds de nieuwe firmware?
Hi @Nas9, hele goede vraag! Ik ga dit ook doorspelen met het verzoek hoe dit kan en of dit onderzocht kan worden. Voor nu wil ik jou alvast laten weten dat ik een reactie heb ontvangen over wat de maximale resolutie is bij sport kanalen. ESPN, Ziggo Sport Select en Voetbal zijn op hoogste kwaliteit beschikbaar (namelijk 6mbit/s). De andere Ziggo kanalen zijn nu nog op 4.5 mbit/s beschikbaar, maar worden in kwaliteit omhoog gezet. Dit staat dus haaks op wat jij ervaart aan kwaliteit. Jij hoort van me zodra ik meer nieuws heb!