Skip to main content

Goedendag,

Enkele weken geleden is de monteur langs geweest om de glasvezel verbinding te activeren. De internetverbinding is volgens mij probleemloos verlopen. Nu deden de TV boxen het allemaal prima op het moment dat de verbinding nog DSL was. Sinds het glasvezel is werken alle twee de Amino TV boxen niet meer. Ze starten op. Het logo verschijnt. Ik krijg onderin wat tekst met de versie en dat de boxen verbinding aan het maken zijn. Daarna blijft het beeld op zwart en gebeurt er niks. De Amino box reageert op de afstandsbediening maar op het scherm gebeurt er niks. Ik heb hierover al meerdere keren telefonisch contact gehad met de klantenservice. Het wordt iedere keer zogenaamd doorgespeeld naar de technische dienst. Alleen iedere keer hoor ik er niets meer over. Ik heb de modem al 300x gereset, geen resultaat. Ik heb de tv boxen ook al meerdere keren uit het contact gehaald, geen resultaat. Graag had ik snel een oplossing gehad want ik vind de (telefonische) klantenservice op dit moment erg bedroevend om het nog maar zacht uit te drukken.

ps. De monteur in kwestie zei dat er iets niet geactiveerd was (omgezet) en dat dit diezelfde dag nog zou worden gedaan. We zijn inmiddels weken verder.

Alvast bedankt.

 

Roy 

Hoi @RoyS1988, handig dat je uitgebreid het probleem hebt omschreven en sorry dat je hier sinds de overstap mee zit, ik verwacht dat dit heel snel te verhelpen is! De technische dienst heeft een aantal aanpassingen aan je TV profiel gedaan alleen komen deze niet aan omdat je de TV Box met een switch of router verbonden hebt. Graag raad ik je aan om de TV Box tijdelijk direct bekabeld aan te sluiten op het modem zodat de TV Box de juiste gegevens op kan halen. Vervolgens is het mogelijk om de TV Box weer via de switch of router te gebruiken.

Mocht je toch nog tegen dit probleem aanlopen, zou je dan op z’n minst één van de twee TV Boxen direct bekabeld op het modem aangesloten kunnen laten zodat wij dit probleem een stuk adequater voor je aan kunnen pakken.

Dit komt heel snel goed! 🙂


Hoi @RoyS1988, handig dat je uitgebreid het probleem hebt omschreven en sorry dat je hier sinds de overstap mee zit, ik verwacht dat dit heel snel te verhelpen is! De technische dienst heeft een aantal aanpassingen aan je TV profiel gedaan alleen komen deze niet aan omdat je de TV Box met een switch of router verbonden hebt. Graag raad ik je aan om de TV Box tijdelijk direct bekabeld aan te sluiten op het modem zodat de TV Box de juiste gegevens op kan halen. Vervolgens is het mogelijk om de TV Box weer via de switch of router te gebruiken.

Mocht je toch nog tegen dit probleem aanlopen, zou je dan op z’n minst één van de twee TV Boxen direct bekabeld op het modem aangesloten kunnen laten zodat wij dit probleem een stuk adequater voor je aan kunnen pakken.

Dit komt heel snel goed! 🙂

 

Beste Cal,

 

Dank je wel voor je bericht. Er zat/zit inderdaad een TP-Link Switch tussen de modem en de TV Box. Ik heb inmiddels de TV Box van de woonkamer direct aangesloten op de modem. De andere kan ik helaas niet direct op de modem aansluiten ivm de afstand. Op dit moment nog zwart beeld maar ik wacht even af zodat er hopelijk nu een adequate oplossing gedaan kan worden.

 

  • modem gereset na direct aansluiten
  • TV Box ook van net afgehaald na direct aansluiten

 

Alvast Bedankt!