Skip to main content

Als ik een ontvanger ZGEMA H9S SE aansluit op het internet en TV heb ik geen ontvangst. Als ik hem bij vrienden aansluit krijegen we wel beeld. Aan het kastje kan het dus niet liggen.  Als ik de ontvanger van T-Mobile   op dezelfde manier aansluit heb ik wel beeld. Wat kan de oorzaak zijn.

Hoi @Bert Bakker, van harte welkom op de Community!

T-Mobile Thuis ondersteunt geen externe TV Boxen/ontvangers. Dat is ook meteen de reden dat je geen ontvangst krijgt wanneer je de ZGEMA aansluit.

Kan het kloppen dat jouw vrienden een andere internetprovider hebben dan T-Mobile?


Ja die zitten bij KPN.


Volgens mij ondersteunde KPN wel het gebruik van externe ontvangers tot in ieder geval twee of drie jaar geleden. Ik weet niet of dit nog steeds het geval is, maar je kunt natuurlijk altijd nog overwegen om via een Chromecast of Apple TV zenders naar jouw smart TV te streamen - mocht je toch liever geen van onze TV Boxen willen aansluiten.


Ik heb zelf deze Zgemma ontvanger in gebruik. Mooi ding maar vooral voor satelliet ontvangst. Deze ontvanger werkt niet met het IPTV signaal van T-Mobile en ook niet met dat van KPN. Je ontvangt met deze ontvanger wel streamsvia het normale internet. Waarschijnlijk is de ontvanger aangesloten op poort 3 of 4 van het modem.Sluit de internetkabel aan op poort 1 of poort 2 van het modem of gebruik de WIFI. Dan kan je ook de software en kanalenlijst automatisch laten updaten. Voor meer informatie kan je beter het forum op http://openpli.org bekijken.


Reageer