Skip to main content
Gisteravond de hele avond weer slecht beeld (blokken en golven niet te kijken)

Ging net 2 dagen goed.

Nog 10 maand ongeveer en ik vertrek bij T-Mobile spijt dat ik ben overgegaan was bij NLEX

totaal geen ergernis gehad maar dit is heel droevig.
Hi @sylolozw, goed dat je aan de bel trekt! Ik help je graag verder. Heb je het slechte beeld op één of meerdere TV Boxen? Dit sluit voor mij al een hele boel uit. Ook wil ik van je vragen om de volgende gemakkelijke stappen uit te voeren:



1.Koppel de internetkabel en stroomkabel los van de TV Box.

2.Voer vervolgens een powerflip uit van het modem (20 seconden van de stroom).

3. Als het modem is opgestart steek je de stroom van de TV Box weer in.

4. Wanneer de TV Box de melding geeft: Ethernet not detected, Please connect ethernet cable sluit je de internetkabel weer aan.



Laat me weten of dit geholpen heeft! Zo niet, dan ga ik verder voor je op onderzoek uit. 😄
Al die dingen die u aangeeft geprobeerd

Zelf geüpload wat niet nodig was.

Het gaat steeds verkeerd wanneer 2 TV word ingeschakeld.

Zeer ontevreden jammer dat ik me heb laten verleiden door de aanbieding
En dat is slechte beeld dan op 2tv s
Hoe is de box aangesloten? Rechtstreekt op het modem of via adapters voor het stoomnet? Zit er wellicht een switch tussen? Kan zijn dat dit soort zaken storing geeft en wellicht kunnen we hiermee achter de oorzaak komen.
Heb 3 x dvs 1200 aangesloten precies als bij vorige provider alleen vanaf gisteren alle kabels via een verlengsnoer op de dvs 1200

Aangesloten zodat dvs alleen gebruik maakt met stroomnet
Zit je op glasvezel of DSL? Als je op glasvezel zit; is er dan 750Mbit als maximum beschikbaar of minder?



Dat het bij de ene provider goed werkt, zegt helaas niet alles over andere providers. Er kan een verschil zitten in software of hardware, waardoor zo'n set niet goed werkt. Dit kan ook een andere apparaat zijn dat zich op jouw net bevindt en inteferentie veroorzaakt. Laten we kijken of we hiervan iets kunnen uitsluiten. Al heb ik eerder gelezen dat het niet altijd goed gaat met draadloze adapters en meerdere STB's.
Glasvezel maar wanneer beeld zo blijft hoop ik dat veel goede momenten krijg tot ik kan vertrekken.
Hi @sylolozw , ik kijk graag hoe we dit op kunnen lossen! Zou je de TV Boxen eens rechtstreeks aangsloten op de modem willen testen? Zo kunnen we achterhalen of de powerline adapters inderdaad de oorzaak zijn. Zo ja dan kunnen we gaan kijken wat we daar aan kunnen doen. Je kan de powerline adapters het beste inderdaad rechtstreeks aansluiten op het stopcontact en niet via een stekkerdoos, dit kan problemen geven met het doorgeven van het signaal.



Wat je kan testen:




  • De TV Boxen rechtstreeks op de modem aansluiten, als dit goed werkt dan weet je dat het in de powerline adapters zit
  • 1 TV Box via een powerline aansluiten en 1 rechtstreeks, zo kan je testen of het gebruik van meerdere powerline adapters de oorzaak is
  • Beide TV Boxen aansluiten via een powerline adapter op een andere stroomgroep, dit kan eventuele verstoring verhelpen

Reageer