ZDF werkt niet!

  • 23 March 2024
  • 14 reacties
  • 111 Bekeken

Geen ZDF. Komt een foutmelding. Andere zenders geen probleem. Mis ik wedstrijd Frankrijk-Duitsland.

Jason van Odido 1 maand geleden

Hi all, er was afgelopen zaterdag een mooie voetbalwedstrijd (Frankrijk-Duitsland): ZDF had deze op “zwart” moeten zetten omdat zij geen geldige licentie hebben voor het uitzenden van deze wedstrijd in Nederland. Excuses voor het ongemak: dit is dus geen bug geweest, maar een zenderfout.

Bekijk origineel

14 reacties

Reputatie 2

Ook ik heb een probleem met ZDF kijken vanavond. Krijg foutcode 514999. ARD en WDF zijn geen probleem, die doen het gewoon. Echter zowel op mobiele telefoon als op tv start ZDF niet op. Geen voetbal kijken dus.

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @anvadij, heel goed dat je ons op de hoogte brengt, ik duik hier graag voor je in! Ervaar je dit alleen op de Mediabox of ook via de smart-tv of mobiele app? Speelt dit de hele dag of alleen op specifieke tijdstippen?

Ik wil dit graag snel voor je herstellen, ik hoop dat het snel lukt om de speld in de hooiberg te vinden!

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @hans toor, ik heb zojuist je reactie naar dit topic verplaatst omdat het aansluit bij de melding van @anvadij. Top dat je hier melding van maakt, excuus dat het zo moet lopen! Fijn dat je kon toelichten dat het ook op de mobiele app speelt. Ervaar je dit probleem de hele dag al of alleen op specifieke tijdstippen?

Ik ben benieuwd, wij duiken hier heel graag voor je in!

Reputatie 2

Beste @Cal van Odido, ik heb ZDF pas om 21.00 uur aangezet om er voetbal te kijken, heb dus geen idee of er de hele dag al problemen waren. Nu is er trouwens ook geen probleem met ZDF. Ik kan gewoon kijken. Enig idee of ze interlandvoetbal achter een abonnement hebben, zodat de uitzending geblokkeerd was?

Reputatie 2

@Cal van Odido : ik heb het zelf even nagevraagd, maar ZDF voetbal is vrij te kijken, is een publieke zender. Niet achter een decoder. Voor jullie om uit te zoeken waarom de zender gisterenavond geblokkeerd was en foutcode 514999 toonde. Ik verneem de oorzaak graag.

Reputatie 7
Badge +5

Dat gaan we zeker doen @hans toor. Voor het onderzoek, welke televisie heb jij (merk/model) en keek je rechtstreeks via de Odido TV app? Dan ga ik het doorzetten!

Reputatie 2

@Cheyenne van Odido : ik heb een Samsung smart TV met Tyzen software. En een Samsung mobiele telefoon met Android. Beide gaven trouwens dezelfde foutcode bij het afstemmen op de ZDF zender. Ik neem derhalve aan dat het aan de zender lag, want zowel ARD, als  WDR konden probleemloos worden gekozen.

@Cheyenne van Odido : ik heb een Samsung smart TV met Tyzen software. En een Samsung mobiele telefoon met Android. Beide gaven trouwens dezelfde foutcode bij het afstemmen op de ZDF zender. Ik neem derhalve aan dat het aan de zender lag, want zowel ARD, als  WDR konden probleemloos worden gekozen.

idem voor mij. ben benieuwd waar het aan lag. gelukkig wedstrijd kunnen volgen via Ziggo GO met abo familielid...

Reputatie 7
Badge +1

Volgens mij heeft het met rechten te maken onlangs was het zelfde item bij Canvas tijdens een wielerwedstrijd Canvas had alleen de rechten voor België,  

Als men de zender RTL Duitsland kan kijken is het misschien interessant om dinsdag eens te testen,  of men dan deze zender ook niet kan kijken

Volgens mij heeft het met rechten te maken onlangs was het zelfde item bij Canvas tijdens een wielerwedstrijd Canvas had alleen de rechten voor België,  

Wel vreemd dan dat Ziggo dat wel voor elkaar heeft en ODIDO met zijn fancy reclame dus niet.

Reputatie 7
Badge +1

Dat is heel goed mogelijk dan heeft Ziggo een sub licentie dat gebeurt vaker de NPO heeft voor het wielrennen vaak een sub licentie bij Eurosport, en heel bekend RTL7 voetbal sub licentie van Ziggo.

Reputatie 2

Onderstaande tekst was van toepassing op de vriendschappelijke wedstrijd Duitsland -Ukraine in juni 2023:

"Nu hebben alle Nederlandse providers die deze zender (ZDF) doorgeven van de ZDF en de Buma-Stemra het bericht gekregen de doorgifte van deze wedstrijd te blokkeren. Volgens de uitzendrechten die de ZDF heeft mag deze wedstrijd niet in Nederland doorgeven worden".

Mogelijk dat dit nog steeds van toepassing is.

Reputatie 7
Badge +16

Hi all, er was afgelopen zaterdag een mooie voetbalwedstrijd (Frankrijk-Duitsland): ZDF had deze op “zwart” moeten zetten omdat zij geen geldige licentie hebben voor het uitzenden van deze wedstrijd in Nederland. Excuses voor het ongemak: dit is dus geen bug geweest, maar een zenderfout.

Reputatie 2

@Jason van Odido inderdaad geblokkeerd dus door ZDF e.e.a. zoals al verwacht. Bedankt voor de info.

Reageer