Skip to main content

sinds een week heb ik internet en tv van Odido, maar ben er nog niet echt blij mee.

Regelmatig heb ik geen geluid op mijn tv en een groot aantal zenders hebben een heel zacht geluid.

Door de mediabox meerdere keren aan en uit te zetten (soms even de spanning eraf) doet hij het dan wel weer, maar het geluid van een groot aantal zenders blijft zo zacht, dat je het volume op maximaal moet zetten om iets te horen. Schakel je dan naar een zender waarvan het geluid wel goed is, knallen de speakers bijna uit elkaar. Hiervoor had ik KPN zonder deze problemen.

Mijn tv (LG) is via een geluidsinstallatie van Teufel met de mediabox verbonden

Krijg ik nu wel een reactie van de technische dienst+ de belofte van een monteur? Wel bedankt voir de hulp tot nu toe , maar helaas heeft het niets opgeleverd? Hoe lang duurt die reactie van de technische dienst? 

 


Meestal duurt het 5 werkdagen voordat het ticket opgepakt is @Elisabeth-46


Ik heb hetzelfde probleem sinds ik via de odido box kijk het geluid van sommige zenders is dan heel zacht maar van andere weer normaal en dat is random niet altijd dezelfde zender. 
Zodra de box aanstaat is het de eerste zender of app die je kijkt het geluid zachter.

Misschien een software probleem tijdens de opstart route van de box


Hi @angelovb, welkom op onze Community!

Kan je de volgende stappen uitvoeren? 

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

  1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

 

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

 


Ik heb dat gedaan en het lijkt te helpen, toch vermoed ik dat er in de opstart route iets software matig mis gaat in de volgorde, misschien iets voor de it om naar te kijken.


Meestal duurt het 5 werkdagen voordat het ticket opgepakt is @Elisabeth-46

Beste Tommie,

 

Nog niets gehoord van de it! 


Hi @Elisabeth-46, we hebben op 19 september Guidion aangestuurd. Echter zie ik dat je nog geen afspraak hebt ingepland. Kan je die inplannen? 


Hoe maak ik die afspraak? Heb daar niets over gehoord of gelezen.

Komt die bij mij thuis en moet ik daarover bellen?

Graag je hulp!!

 


Hi @Elisabeth-46, we hebben op 19 september Guidion aangestuurd. Echter zie ik dat je nog geen afspraak hebt ingepland. Kan je die inplannen? 

Hoi Tommie, wat bedoel je daarmee? Je ziet dat ik nog geen afspraak heb ingepland…...maar ik weet van niks. En hoe doe ik dat dan? Heb zojuist maar gebeld met de klantenservice van Odido en daar weten ze ook niet wat je bedoelt. Zien er ook niks van terug. Ze hebben een paar dingen nagekeken en “alles staat op groen", wat dat ook zijn mag. En wéér is mijn probleem doorgestuurd  naar de juiste afdeling en wéér zal ik, zoals steeds , niets daarop horen. Er staan nog 2 vragen van mij uit vanaf 16 september waarop ik NIETS meer hoor. Ook hierover. Ben het helemaal zat nu. Geluid op 95……..niet normaal toch?  Kan en wil je me uitleggen wat je met jouw bericht van vandaag bedoelt? 

Alvast bedankt.


Wil je me aub uitleg geven wat je bedoelt dat ik geen afspraak nog heb ingepland?.

Wat moet ik nu doen?

 

 


@Elisabeth-46 Ik leg je graag uit hoe het zit! 

Er is een monteur van Guidion aangestuurd. Je hebt een e-mail ontvangen op het e-mail adres ...ng@outlook.com. In deze e-mail vind je een link om de afspraak met de monteur in te plannen. Als je op de link klikt, wordt je automatisch doorgeleid naar de afsprakenagenda. 

Laat je het mij weten of het is gelukt?

Mocht je de e-mail niet hebben ontvangen of vermoed je dat wij niet het juiste e-mail adres hebben? Laat het mij dan ook weten, ik kijk dan meteen opnieuw met je mee! 


Ha Teresa, dank voor je bericht! Ik heb zeker weten geen enail ontvangen voor een afspraak.

Mijn emailadres is juist: XXXXXXXX

Ik kreeg even terug wel een rare email met alleen een paar cijfers en letters en vreemde afzender. Die heb ik niet geopend want gern idee wat dat was. Met gewone cijfers en vetgedrukte…

Heb die meteen verwijderd. Mogelijk was dat niet van jullie....maar een email heb ik dus niet met een link.

Zou je die aub dan willen sturen?

Dan reageer ik meteen.

Komt er dan een Guidionmail bij mij thuis?

Het is echt heel vervelend nu.

Hoop snel van je te horen!

Elisabeth-46

Moderator edit: plaats geen persoonsgegevens in een openbaar bericht.

 

 


@Elisabeth-46 De snelste manier om een afspraak in te plannen, is om telefonisch contact op te nemen met Guidion, onze installatiepartner. 

Zij zijn te bereiken op: 020-3232766 van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 21:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:00. 

Zij zijn er van op de hoogte dat er een open afspraak in het systeem staat. De monteur komt dan inderdaad bij je thuis langs. 

Laat je het mij weten of het is gelukt?


Hallo Teresa,

Ik heb zojuist een afspraak gemaakt met Guidion.

A.s. maandag tussen 12.00-16.00 uur.

Hopelijk komt het nu goed. Weet de monteur wat hij doen moet en heeft hij eventueel een nieuw kastje bij zich, zo nodig.

Hopelijk gaat het lukken maandag.

Groetjes,

Elisabeth-46


Ik zou meteen een email met de afspraak ontvangen  maar die is er ( weer?) niet.

Kunnen jullie dat regelen voor me?

MVG

Elisabeth-46

 


Heb net weer gebeld. Het emailadres was niet goed. Is nu gewijzigd en afspraak is binnen.

Fijne dag. 

 


Ah kijk aan, gelukkig is het nu wel gelukt @Elisabeth-46


@Elisabeth-46 De snelste manier om een afspraak in te plannen, is om telefonisch contact op te nemen met Guidion, onze installatiepartner. 

Zij zijn te bereiken op: 020-3232766 van maandag tot en met donderdag van 09:00 tot 21:00 en op zaterdag van 09:00 tot 17:00. 

Zij zijn er van op de hoogte dat er een open afspraak in het systeem staat. De monteur komt dan inderdaad bij je thuis langs. 

Laat je het mij weten of het is gelukt?

Monteur is geweest en heeft het geluid van de TV goed kunnen zetten. Wat een verademing! 


Dat hoor ik graag, gelukkig maar @Elisabeth-46


Dat hoor ik graag, gelukkig maar @Elisabeth-46

Ben wel benieuwd wat nu uiteindelijk de oplossing is geweest.


De oplossing weet ik niet precies want ik was zelf niet thuis toen de monteur kwam.

Moest onverhoopt naar de huisarts, maar een buurman was in mijn huis.

Het was iets met het mediakastje dat maar op 2 stond....waardoor het geluid op de tv niet harder kon.

Kan jij het me uitleggen?

Het werkt nu gelukkig weer helemaal goed. 

 


Reageer