Goedenavond allemaal,
Sinds drie weken ben ik overgestapt naar Odido. Het internet werkt naar behoren, maar met de tv-ervaring ben ik minder tevreden, vooral tijdens het kijken van voetbalwedstrijden.
Daarnaast heb ik nu een probleem: sinds enkele dagen moet ik telkens als ik tv wil kijken, zowel mijn Mediabox als tv opnieuw verbinden met wifi. Ik moet eerst het netwerk ‘vergeten’ en daarna opnieuw het wifi-wachtwoord invoeren, wat erg irritant is. Op de Mediabox is het probleem nog hardnekkiger: die geeft vaak aan dat mijn wachtwoord niet geldig is. Pas na het resetten van de Mediabox accepteert hij het wachtwoord. Mijn tv heb ik ook gereset trouwens.
Dit constante opnieuw verbinden maakt het tv-kijken erg lastig. Voetbal kijken is al geen plezier (en dat ligt echt aan jullie, Odido – graag aandacht voor de bitrate en vertraging, want dat is op dit moment echt teleurstellend).
Ik vermoed dat het probleem niet aan de Mediabox ligt, omdat ik dezelfde stappen ook op de tv moet uitvoeren om verbinding te krijgen. Verder werken andere apparaten wel goed op wifi; enkel de tv en Mediabox ervaren dit probleem.
Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen?
Het bekabelen van de tv en Mediabox is geen optie voor mij. Bovendien begrijp ik niet waarom dat wordt aangeraden, aangezien het wifi-signaal in de woonkamer sterk/stabiel is. De beeldkwaliteit is precies hetzelfde, of ik nu via kabel of wifi kijk, en er is ook geen verschil in vertraging. Ik heb dit meerdere keren getest tijdens het kijken van voetbal, waarbij ik de kabel door de woonkamer naar de modem heb gelegd.