Skip to main content

Geluid loopt voor op beeld en opnames missen het einde. Regelmatig contact gehad maar geen oplossing

Ja nog weer vertellen hoe fxxx het is


Goedemorgen @Elles.Blesgraaf, van harte welkom op de Community!

Graag help ik je bij het herstellen van de opname- en beeldproblemen. Om het onderzoek te kunnen starten, dien ik wel de TV Box uit te kunnen lezen en die zie ik momenteel niet terug in de lijnmeting. Kan het zijn dat jij deze met een draadloze/powerline adapter op het stroomnetwerk hebt aangesloten? Zo ja, zou je deze alsjeblieft direct bekabeld op het modem aan willen sluiten en dan graag in één van de vier gele LAN-poorten achterop?

Je hebt de volgende stap al vaker doorlopen, sorry voor de herhaling, maar zou je ook nog eens op de volgende manier modem én TV Box willen herstarten? Dan kan ik controleren of daar de boosdoener zit.

Voer een reset uit zonder internetkabel: haal het modem en de TV box van de stroom. Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na 20 seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box.

Kun je ook aangeven welk merk en type (smart) TV je gebruikt thuis? Dan kan ik straks met een volledige uitleg aankloppen bij onze specialisten zodat het opgelost wordt - mocht het ons niet lukken.

Alvast bedankt voor je medewerking!


Na de genoemde handelingen heb ik een film opgenomen. Wimbledon 2019. Het einde heb ik helaas niet gezien omdat de opname gestopt is.

Ik heb een LG TV. Deze heb ik te leen van mijn zoon. De tv hiervoor was ook Lg. Morgen krijg ik mijn nieuwe. Philips one.. ik verwacht niet dat het dan anders is.

De tv box is verbonden met een netwerk kabel vanaf het modem. 

Synchronisatie lijkt opgelost.

Met vriendelijke groet,

Elles Blesgraaf


Hi @Elles.Blesgraaf, dankjewel voor de terugkoppeling! Super om te horen dat de synchronisatie lijkt opgelost. Heb jij toevallig met de nieuwe TV verschil gemerkt? Ik heb gelijk een kijkje genomen in jouw profiel en ik zie dat er al een verzoek is ingediend voor de technische dienst door één van mijn collega's. Het lijkt hier om het probleem van missende zenders te gaan, klopt dat? Ik heb aan dit onderzoek toegevoegd dat jij ook problemen met jouw opnames ervaart, zodat dit ook kan worden meegenomen. Ik hoop dat dit zo snel mogelijk voor jou kan worden verholpen, zodat jij met de nieuwe TV optimaal van de opnames kunt genieten! 💪


Ik kan inderdaad nog geen tv kijken. Via mijn telefoon en wifi kan ik Netflix kijken. De radio via de tv box lijkt het nu ook niet meer te doen en de tv box blijft op blauw en gaat niet meer uit. Nieuwe tv box? Maar goed dat ik een smart phone heb.


Reageer