Skip to main content

Tijdens opstarten Entone 85 box krijg je qr te zien met de wijzigingen in de firmware. Die heb ik overgeslagenmet het idee ze wil te kunnen vinden. Nieuwe versie is 20.2.97.1 maar nergens te vinden wat er veranderd is.

Iemand een idee?

Hoi @SLLover,

De QR-code stuurt je naar deze pagina. Het versienummer dat je noemt, is van de firmware van de TV-box en dat is qua updates minder interessant. Belangrijker is het versienummer van het TV-platform. Dat vind je in het menu via Account > Instellingen > Over. Helemaal achteraan staat het nummer waar het om gaat. Momenteel is dat 7819. Houd er wel rekening mee dat de updates op de gelinkte pagina doorgaans erg summier zijn. Vaak staat er iets in de trant van ‘diverse verbeteringen’. Uitgebreide releasenotes zijn er niet.


@TMTV Dank voor de snelle reactie. De update van vanmorgen staat er helaas nog niet tussen.

Ik ben pas over naar OdidO en mis in de tv box heel veel opties die ik bij Ziggo wel had.

 

Ik pak even 2 voorbeelden als ik.een programma terug kijk vanaf het begin en ik wil iets in de tv gids opzoeken dan moet het programma kijken worden onderbroken.

2e voorbeeld mijn dochter volgt een serie op Fox. Hij neemt hem keurig op maar daags erna neemt hij de herhaling ook weer op. Dit gebeurt bij alle zenders. Mijn lijstje is nog veel langer dus bij iedere update hoop ik iets af te kunnen stroen

Groet


@SLLover Welke versie heb je nu? Voor de firmware is 20.2.97.1 de nieuwste en die is al een hele tijd beschikbaar. Voor het TV-platform is 7819 de nieuwste. Het zou ook kunnen dat je die pas vanmorgen gekregen hebt. Updates worden vaak gefaseerd uitgerold.

Dat je de gids tijdens terugkijken niet kunt openen, wordt binnenkort aangepast met een nieuwe update.

Dat herhalingen ook worden opgenomen, zou niet mogen. Om welke serie gaat het? Dan zal ik eens kijken of dat hier ook gebeurt. Ik heb er doorgaans geen last van, tenzij ik de opname van de eerste uitzending al verwijderd heb voordat de herhaling wordt uitgezonden.


@TMTV iedere avond op Fox is rond 19.00 uir de serie below deck. Rondom deze tijd worden herhalingen van gisteren uitgezonden en die neemt hij gewoon op.

Versie is inderdaad 7819.

 


@SLLover Bij mij gaat het ook niet helemaal goed en ik kan niet zien waarom. Om zeker te weten dat elke aflevering één keer wordt opgenomen, zou je ze ook handmatig in kunnen plannen, dus door zelf de zender en tijd in te stellen. Dan kijkt hij niet meer naar afleveringnummers.


@TMTV 

Dat zou een optie kunnen zijn maar dit is slechts 1 van de irritante eigenschappen van de OdidO box.

Heel eerlijk je bent na een Ziggo next gewoon heel.erg verwend. Neem een favorietenlijst. Als ik 25 favoriete zenders wil vastleggen zouden die van 1 tot en met 25 genummerd moeten zijn en niet 1 2 3 4 12 16 742 enz  dat is gewoon niet logisch.

Spoelen.met 64x de snelheid impliceert dat je minimaal een minuut per seconde doorspoelt. Maar 8 minuten reclame doorspoelen.duurt toch echt veel langer.

Maar dat even off topic

Dank voor je meedenken.


@SLLover Zet hier gerust neer waar je zoal tegenaan loopt. Dan kan ik of iemand anders kijken of er iets aan te doen is. Ik kan niet alles oplossen, maar Odido leest mee en zij kunnen eventuele wensen en verbeterpunten doorgeven.

Je kunt in het menu naar Account > Profielen gaan en je profiel aanklikken. Daar staat een optie ‘Activeer favorieten’. Als je dit aanzet, zie je alleen de zenders die je als favoriet hebt gemarkeerd. Daarmee veranderen ze niet van nummer, maar het is wel een stuk overzichtelijker tijdens het zappen.

Wat betreft doorspoelen: je kunt het nummer intoetsen van de plek in de opname waar je naartoe wilt. Dus stel dat er na 15 minuten reclame is, en dat duurt inderdaad wel 8 minuten, dan kun je 23 intoetsen om naar de 23e minuut van de opname te gaan. Dat werkt een stuk sneller dan doorspoelen.


Reageer