Skip to main content
Beantwoord

VPN valt onder het recht op privacy waarom schendt odido dit?

• June 8, 2025
  • 25 reacties
  • 309 Bekeken

VPN werkt met alles van Odido  ook TV kijken met de Odido APP dat werkte maar liefst 2 dagen lang tot een of andere systeembeheerder het nodig vond om dit te blokkeren en mijn recht op privacy te schenden .

Een misleidende melding net Odido  heeft een storing komt plots  in beeld

Uiteraard de VPN met 2 dagen prima werkende instellingen uitgezet en plots heeft Odido geen”storing”meer. VPN aan en odido heeft weer een ”storing ” fout dus ik word gestoord! om normaal TV te kunnen kijken.

Dan doodleuk op het web het compleet misleidende stuk tekst  omtrent een VPN plaatsen alsof men VPN gebruik en dus privacy voor de klant ook maar belangrijk zou vinden : 

https://www.odido.nl/blog/wat-is-een-vpn-verbinding/

Hier staat onder andere Van die vertraging heb je minder last wanneer je razendsnel internet hebt. Dat kun je in huis halen met Glasvezel. Deze verbinding is zo snel en stabiel dat de vertraging die je met VPN hebt bijna onmerkbaar is. Zo combineer je snelheid met veiligheid. Check snel of Glasvezel al bij jou beschikbaar is.

Eigenlijk te gek voor woorden gezien deze bovenstaande tekst dat je een dergelijk topic moet openen

Dus gewoon het gebruik van een VPN met de TV app,  die ook de installatie van een VPN gewoon toelaat deblokkeren.

Zo niet dan is dit een hele leuke rechtszaak en een rechter lust hier op zeker wel pap van.en net zoals alle andere toetjes zijn die zo geconsumeerd

Collectiviteit maakt gebruikers  uiteraard sterk, maar ook een 1 individu kan dit onrecht simpel rechtzetten.

Dhr. M.Denie

Beste antwoord door Cristien

​@PC TECH  Er komt vast geen slotje en van vriendelijkheid is nog nooit iemand dood gegaan.

Stop met je onwetende aannames en accepteer de hulp en vragen en/of reacties.
Als een moderator tijd heeft zal hij/zij je nog eens precies uitleggen hoe het allemaal werkt en eventueel je helpen het op te lossen.

Met vriendelijke groet en een fijne Pinksterdag.

25 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • June 8, 2025

Odido blokkeert geen VPN (private of bedrijf), maar blokkeert wel VPN diensten via commerciële aanbieder voor zijn TV dienst. Welke privacy denkt je met een VPN te kunnen verbergen voor Odido? Odido weet immers wie je bent (klantennummer, IP adres en NAW). Ook bij een gebruik van een commerciële VPN dienst kan je TV dienst uitsluiten van VPN (split tunneling), dan werkt Odido TV gewoon.

Waqqas
Super User
Forum|alt.badge.img+15
  • Odido Superuser
  • June 8, 2025

Hallo ​@PC TECH 

Dat is wel raar, ik ken vele mensen die een VPN draaien, ik maak er zelf ook wel eens gebruik van en heb daar nooit problemen mee.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 8, 2025

Odido blokkeert geen VPN (private of bedrijf), maar blokkeert wel VPN diensten via commerciële aanbieder voor zijn TV dienst. Welke privacy denkt je met een VPN te kunnen verbergen voor Odido? Odido weet immers wie je bent (klantennummer, IP adres en NAW). Ook bij een gebruik van een commerciële VPN dienst kan je TV dienst uitsluiten van VPN (split tunneling), dan werkt Odido TV gewoon.

Ik zeg niet dat Odido iets anders blokkeert dan VPN gebruik op de tv app,  wel dat ze dat even toestaan dat het gewoon zoals het hoort werkt en dan de VPN blokkeren, dus beter lezen.

Verder denk je wel erg kortzichtig, jij kijkt  alleen TV op je TV denk ik dan maar.

rvk01
  • June 8, 2025

VPN werkt met alles van Odido  ook TV kijken met de Odido APP dat werkte maar liefst 2 dagen lang tot een of andere systeembeheerder het nodig vond om dit te blokkeren en mijn recht op privacy te schenden .

Ik zie niet hoe Odido de privacy zou schenden die het blokkeren van hun dienst op een ander netwerk dan hun eigen. Ja, ze 'dwingen' je om TV te kijken via hun eigen netwerkverbinding maar dat heeft niets met het schenden van privacy te maken. Als jij een verbinding via VPN hebt, lijkt het voor Odido dat je dus ook ergens anders bent.

Als je de VPN op je TV box hebt staan moet je er gewoon voor zorgen dat de TV app van Odido zelf niet via die VPN gaat. Alle andere apps gaan dan wel over VPN.

Odido heeft prima het recht (aan de TV kant) om hun signaal alleen door te geven als die van hun eigen netwerk komt. Dat doen alle andere providers ook, en ook andere grote providers (bv Amerikaanse TV zenders) doen dat. 

Forum|alt.badge.img+2
  • June 8, 2025

Ik zeg niet dat Odido iets anders blokkeert dan VPN gebruik op de tv app,  wel dat ze dat even toestaan dat het gewoon zoals het hoort werkt en dan de VPN blokkeren, dus beter lezen.

Odido blokkeert geen VPN, maar wel de bekende exit nodes van VPN diensten om misbruik van zijn TV platvorm te voorkomen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 8, 2025

Ik heb het idee dat je niet weet wat je met een smart TV kan doen of of dat gewoon totaal negeert gezien je vreemde opmerkingen, misschien kijk jij er alleen TV op?

In ieder geval is deze handelswijze onrechtmatig.

emilimeters
Forum|alt.badge.img
  • is een Top Poster
  • June 8, 2025

misschien moet je even ingaan op de vragen die gesteld worden of gewoon in normale taal uitleggen wat je (juridisch) bedoeld zonder drie keer te vragen hoe mensen tv kijken. 

Pieter_B
Super User
Forum|alt.badge.img+4
  • Odido Superuser
  • June 8, 2025

De vraag die vooral bij mij opkomt, waarom je een VPN wilt gebruiken om in Nederland een IPTV stream te kijken van een Nederlandse provider waar je een abo bij hebt … of probeer je iets illegaals .. of is dat iets te direct?

Probeer je je ‘exit node’ aan te passen, zodat je toch een ‘area restricted content’ kan kijken? 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 8, 2025

De vraag die vooral bij mij opkomt, waarom je een VPN wilt gebruiken om in Nederland een IPTV stream te kijken van een Nederlandse provider waar je een abo bij hebt … of probeer je iets illegaals .. of is dat iets te direct?

Probeer je je ‘exit node’ aan te passen, zodat je toch een ‘area restricted content’ kan kijken? 

De gedachte dat  je kan internetten met een browser  op je tV komt kennelijk niet in je op? je wordt graag gevolgd door goodie zeker ook?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 8, 2025

ik verwacht geen niet inhoudelijke reacties van mensen hier maar en reactie va Odido.

eric
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 9, 2025

Dan zit je hier verkeerd. Je praat op dit klant helpt klant forum juist met andere klanten. Moderators begeleiden de discussies,  maar allerlei statements gaan ze hier niet maken. 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 9, 2025

Bedankt,zal het even direct aan Odido melden

Ik zag dat Odido hier ook wel reageert maar helaas gezien de reacties zijn het tot nu alleen mensen die alleen TV kijken op hun Smart TV.

Forum|alt.badge.img+2
  • June 9, 2025

De gedachte dat  je kan internetten met een browser  op je tV komt kennelijk niet in je op?

De gedachte dat men ondanks de hint "split tunneling” TV kijken kan uitsluiten van VPN komt niet in je op? Dat bevestigt mijn gedachte, dat het MS certificaat gekocht is om hier een professionele indruk te voordoen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 9, 2025

Wel mijn MS certificaat en talloze andere certificaten zijn gewoon aanwezig hoor.

Voor jouw informatie Microsoft Certificaten kun je niet kopen maar moet je behalen middels een examen.

En nee ik ga je dat certificaat niet tonen ook dat is privé en gaat je niets aan.

Maar goed jouw gedachte was dat ik die wel gekocht zou hebben om indruk te maken, je hebt wel zeer vreemde gedachtes en gedachtes vertellen heel veel over mensen en het zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten gaat dan in jouw geval dan ook prima op

Je reacties laten duidelijk zien dat je er totaal niets van begrijpt en dat terwijl het onderwerp alles duidelijk maakt,  dus inhoudelijk lezen behoort kennelijk niet tot je vermogen helaas gezien je split tunneling hint naar een vakman zelfs.

Split tunneling?  Ik wil op mijn TV kunnen internetten en dat is privé en wil ik zo houden dus met gebruik van mijn VPN waar ik dik geld voor heb betaald om mijn privacy te waarborgen en daar gaat dit topic over.

Ik hoop dus echt dat je nu op gaat houden met opmerkingen te plaatsen die nergens op slaan,

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 9, 2025

Admin slotje graag, dank u. 

Forum|alt.badge.img+2
  • June 9, 2025

En nee ik ga je dat certificaat niet tonen ook dat is privé en gaat je niets aan.

Uit welke reden voegt je een afbeelding van een MS certificaat in jouw startpost? Om ons te imponeren? Ik was echt onder indruk, hoe slim en professioneel je overkomt.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • Antwoord
  • June 9, 2025

​@PC TECH  Er komt vast geen slotje en van vriendelijkheid is nog nooit iemand dood gegaan.

Als een moderator tijd heeft zal hij/zij je nog eens precies uitleggen hoe het allemaal werkt en eventueel je helpen het op te lossen.

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 9, 2025

Jeetje  je gaat nu in de wij vorm praten,.

ik zie dat jij  weinig vertrouwen in je medemens hebt  en dus die vreemde berichten stuurt die nergens over gaan met betrekking tot mijn topic..

Ik  heb een Microsoft certificaat bijgevoegd en waar zie je dat dan?

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 9, 2025

Beste Christien
Wel we gaan zeker niet met elkaar om op een wijze om iemand zonder enig geronde reden reden respectloos te melden dat  er wel een MS certificaat  gekocht zal om indruk te maken, dat is iemand voor leugenaar  uitmaken en dus een regelrecht belediging

ik heb het aantoonbaar nog net[es gehouden. 

Met vriendelijke groet en een ook een fijne 2e Pinksterdag gewenst!

Nu graag een slotje op dit topic waar voor alvast mij hartelijke dank..

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 9, 2025

​@PC TECH  ALS je een @ zet voor de naam die aanspreekt krijgt die persoon bericht en snappen wij tegen wie je het hebt. BVB dank.
Succes! 

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 9, 2025

​@PC TECH  ALS je een @ zet voor de naam die aanspreekt krijgt die persoon bericht en lezen wij allemaal tegen wie je praat. Zo blijf je leren toch! 
Succes! 

Beste Cristien bedankt hoor maar Ik heb je naam er toch bijgezet ?

En als je reageert op een reactie van iemand is het toch voor ie persoon bedoeld en komt onder zijn /haar reactie?

Ik heb onder andere qua VPN gebruik geen advies nodig , ik geef wel adviezen..

k dacht dat Odido wel zou reageren omdat ik z dat wel heb zien doen maar er gaan schijnbaar  geen alarmbellen af , dus ik mail ik mijn klacht wel even door.

Ik praat niet tegen maar wel graag met mensen. Sommige laat ik wel links liggen en sommige liggen na aan het hart.

Cristien
Super User
Forum|alt.badge.img+14
  • Odido Superuser
  • June 9, 2025

​@PC TECH Soms posten mensen tegelijk en komt een post er niet onder te staan zoals bij (ik vermoed) de reactie tegen ​@ccnl  Lees maar terug.

De moderators werken tijdens feestdagen op halve kracht, en reageren op volgorde van binnenkomst topics. Hopelijk is vanaf morgen iedereen weer aanwezig hoewel ook de vakantietijd is begonnen. Je mag er van uit gaan dat iedereen hier zijn best doet.ook de klanten die vragen stellen om je beter te kunnen helpen.

Groetjes! 🤝

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 9, 2025

Christien,

Ik geloof zonder  meer denk dat de meeste mensen gewoon net als ik graag hun best doen om te helpen..

Behalve dan ccnl: “De gedachte dat men ondanks de hint "split tunneling” TV kijken kan uitsluiten van VPN komt niet in je op? Dat bevestigt mijn gedachte, dat het MS certificaat gekocht is om hier een professionele indruk te voordoen”.

Ik kan een wantrouwend en beledigend  persoon ccnl die over split tunneling begint wat nu net precies is is wat ik niet wil gezien het duidelijke topic onderwerp dus alleen maar zien als iemand die de regelgeving hier overtreed met valse aannames en ik degene ben die nota bene de regels krijgt voorgeschoteld.😯

Forum|alt.badge.img+2
  • June 9, 2025

​@PC TECH Ik was ook heel netjes en probeerde jou te helpen met wijzen op split tunneling en blokkade van IP adres in plaat van VPN (porten), maar wie begon met zulke 

wel dat ze dat even toestaan dat het gewoon zoals het hoort werkt en dan de VPN blokkeren, dus beter lezen.

Verder denk je wel erg kortzichtig, jij kijkt  alleen TV op je TV denk ik dan maar.

Ik heb het idee dat je niet weet wat je met een smart TV kan doen of of dat gewoon totaal negeert gezien je vreemde opmerkingen, misschien kijk jij er alleen TV op?

Wat je zaait, zul je oogsten…

Bovendien verklaart je nog steeds niet, wat is de bedoeling van een afbeelding van een MS certificaat hier

• Auteur
  • is een Top Poster
  • June 9, 2025

Jij vertelt kennelijk  de loodgieter die je al verteld heeft dat de kraan niet lekt hoe hij het lekken kan verhelpen? 🤣