Skip to main content

Ik had voorheen KPN nu Odido. Met Kpn kon ik via VPN Surfshark alles bekijken en nu met odido niet. Om te testen even getest met account van iemand met KPN werk goed Odido niet. Nu weten ze bij de helpdesk het niet op te lossen als alleen een vpn tunnel op te bouwen naar mijn eigen router. Een werkt dat ook niet en twee bij KON was het ook niet nodig. 

Iemand een oplossing? Gevraagd een technisch iemand er naar te laten kijken nee kan alleen via de community . Vreemde service 

Groet Jan 

Hoi @jan_theunissen, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat de klantenservice je voor technische vragen naar de Community stuurt. Dit is een klant helpt klant formulier met een aantal medewerkers van Odido die de klant verder kunnen helpen. Deze kun je herkennen door “van Odido” in de naam en “Moderator”.

 

Sinds 29 augustus 2022 werken we met een nieuw systeem voor 'geoblocking'. Hiermee blokkeren we actief gebruikers die buiten de EU gebruik maken van een VPN, waarbij het net lijkt alsof ze in de EU zijn. Het kan dus zijn dat jouw VPN ook zo herkent wordt. Ik raad je dus aan om geen VPN te gebruiken, ook niet binnen de EU. Dit kan namelijk voor dit probleem zorgen.


Bedankt voor het bericht

Als ik het goed begrijp blokken jullie als Odido dat ik in het buitenland  of wel buiten Europa geen tv kan kijken. Nou dan is er maar een oplossing denk ik en dat is terug gaan naar KPN waar het tot op heden wel werk en al jaren wel werkt. Ik reis veel voor mijn werk dus zonder VPN is geen oplossing. Heb ik overigens ook vaak nodig voor andere zakelijk dingen.

 

groet Jan


Aanraden om geen VPN te gebruiken is natuurlijk verre van de oplossing van dit probleem. 

Het Odido TV kijken vanuit Nederland via SurfShark werkt overigens ook niet.

Het is in die zin wel cynisch dat nota bene Odido het gebruik van VPN aanmoedigt en ook SurfShark in de top-5 heeft gezet: https://www.odido.nl/blog/vpn-apps/

Het is hoog tijd om die 'geoblocking’ van Odido eens grondig te herzien. 


Hoi @jan_theunissen, welkom op onze Community!

Het klopt inderdaad dat de klantenservice je voor technische vragen naar de Community stuurt. Dit is een klant helpt klant formulier met een aantal medewerkers van Odido die de klant verder kunnen helpen. Deze kun je herkennen door “van Odido” in de naam en “Moderator”.

 

Sinds 29 augustus 2022 werken we met een nieuw systeem voor 'geoblocking'. Hiermee blokkeren we actief gebruikers die buiten de EU gebruik maken van een VPN, waarbij het net lijkt alsof ze in de EU zijn. Het kan dus zijn dat jouw VPN ook zo herkent wordt. Ik raad je dus aan om geen VPN te gebruiken, ook niet binnen de EU. Dit kan namelijk voor dit probleem zorgen.

 

Aanraden om geen VPN te gebruiken is natuurlijk verre van de oplossing van dit probleem. 

Het Odido TV kijken vanuit Nederland via SurfShark werkt overigens ook niet.

Het is in die zin wel cynisch dat nota bene Odido het gebruik van VPN aanmoedigt en ook SurfShark in de top-5 heeft gezet: https://www.odido.nl/blog/vpn-apps/

Het is hoog tijd om die 'geoblocking’ van Odido eens grondig te herzien. 


😆

 

 


Reageer