Skip to main content
Beantwoord

Volume zacht na recente update?

Toon eerste reactie

38 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • Moderator | Internet + TV
  • 13380 reacties
  • 3 januari 2025

Werkt 1 van deze settings wel ​@edwinmast?

• Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
  • Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 
  • Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 3 januari 2025
Tommie van Odido schreef:

Werkt 1 van deze settings wel ​@edwinmast?

• Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.
  • Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 
  • Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

bedankt voor je snelle reactie maar ik snap er helemaal niks van. Als ik naar instellingen ga dan heb ik geen CEC control oid. ik heb foto gemaakt van wat ik zie op de instellingen pagina. Hoe kan ik die uploaden? En je typt van alles door elkaar dnek ik stukkjen engels en nederlands, lijkt op zelfde soort instellingen, maar ik kom niet uit in ieder geval

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • 1582 reacties
  • 4 januari 2025

Hi ​@edwinmast, zou je me een foto willen sturen van de instellingen die je ziet staan? Dan kan ik gelijk controleren of je goed zit en je verder aangeven waar je naartoe moet gaan. Je kan een afbeelding toevoegen door op het geel gemarkeerde pictogram te klikken: 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 4 januari 2025
Nora van Odido schreef:

Hi ​@edwinmast, zou je me een foto willen sturen van de instellingen die je ziet staan? Dan kan ik gelijk controleren of je goed zit en je verder aangeven waar je naartoe moet gaan. Je kan een afbeelding toevoegen door op het geel gemarkeerde pictogram te klikken: 

dit is mijn hoofdmenu en als ik dan ff weet waar precies allemaal heen te gaan kan ik het testen. zoals gezegd heb al meerdere oplossingen  die het zouden moeten zijn geprobeerd tijdje geleden maar probleem blijft zich voordoen wat er voor mij langzaamaan wel in resulteert om wellicht niet te verlengen maar over  te stappen naar andere provider. Of ik moet dit opgelost krijgen en/of hele goede verlengingsvoorstel krijgen

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13380 reacties
  • 6 januari 2025

Dat is inderdaad niet het juiste menu ​@edwinmast, als je op “OK” klikt dan zie je een user interfacte, als je vervolgens klikt op het tandwieltje (rechtsboven) dan moet je bij de juiste instellingen komen! 

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 6 januari 2025

als ik op OK druk krijg ik bovenin allerlei opties zoals apps, opnames enz en rechts heb ik tandwiel staan en als ik daar op klik kom ik in menu terecht zoals op de foto. dus als er nog een ander menu is dan hoor ik dat graag.

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13380 reacties
  • 7 januari 2025

Maak je wel gebruik van de afstandsbediening van de Mediabox ​@edwinmast

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 7 januari 2025

Maak je wel gebruik van de afstandsbediening van de Mediabox ​@edwinmast

Ik  heb niet anders. Zal wel filmpje maken van menu. Wordt hier wel beetje moedeloos van.

• heeft eerste post geplaatst
  • 1 reactie
  • 15 maart 2025
bram101 schreef:

Hi @Sjong, welkom op onze Community!

Dit is inderdaad bij ons bekend en we werken hard om dit spoedig op te lossen. In dit topic staan de bekende issues met de Mediabox en hopelijk hebben we snel de fix voor alles:

Mijn excuses voor het ongemak. 

01/06/2024  Het is inmiddels al weer een maand geleden en het probleem is nog niet opgelost. WANNEER GAAT DAT GEBEUREN.

Goedemiddag,

Hier exact hetzelfde probleem met het zachte geluid. Alle oplossingen uit dit topic reeds geprobeerd, zónder resultaat.

Samen telefonisch met een Odido-medewerker alle instellingen doorgenomen van de TV, dit mocht niet baten.
Hierop kwam als oplossing om een nieuwe Mediabox te versturen. Na installatie van de nieuwe Mediabox én telefonisch met Odido alle instellingen wederom doorgenomen te hebben (wederom zonder resultaat), doorverwezen door de Odido-medewerker naar de Community / dit forum. Waarom kan een medewerker van de Helpdesk deze klacht niet zelf rechtstreeks naar jullie toe sturen, en moet ik als klant hetzelfde verhaal afsteken op een forum? Dit geeft alleen maar extra werk en ergernis.
Om vervolgens terug te lezen dat het een bekend probleem (!) is bij Odido, die nog steeds niet is opgelost. Dit probleem dateert al van 11 MAANDEN geleden!

Odido, jullie zijn nu aan zet. Ik overweeg serieus om over te stappen naar een andere provider, omdat er simpelweg niet geboden kan worden, wat er wordt beloofd. Hierdoor vormt het geen contractbreuk, omdat Odido structureel in gebreke blijft.
Een permanente oplossing is op zijn plek. BIED Z.S.M. EEN OPLOSSING!!!!!!

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 13380 reacties
  • 17 maart 2025

Hey ​@Matemi, welkom op onze Community!

Ik zie veel liever dat je ervaring met onze dienst en service anders is dan hoe je deze nu beschrijft. Ik dank je daarom dat je contact opneemt, zo kan ik hier mee aan de slag. Ik keer je ervaring met ons heel graag om! Zou je mij iets meer informatie willen geven over het zachte geluid? Ervaar je dit op elke zender of is het wisselvallig? Heb je extern audio apparatuur aangesloten? Zo ja, is het geluid wel goed als je je audio apparatuur loskoppeld? Er zijn een aantal dingen die je kunt proberen om het zachte geluid te herstellen: 

Check of HDMI CEC instelling voor geluid UIT staat. Als deze instelling AAN staat, werkt het wijzigen van het volume van de Mediabox niet.

1. Ga naar het Mediabox menu
  2. Vervolgens op het tandwieltje drukken van de 'settings'
  3. Daarna selecteer je de optie 'Device Preferences' 
  4. Ga naar 'Display & Sound'
  5.  Vervolgens dien je te kiezen voor de optie 'HDMI CEC'
  6.  Zet de 'Volume Control' UIT zetten.
  7.  Als dit eenmaal gedaan is kan je de knop voor 'spraakcommando' indrukken. Dit vindt je bovenin - in het midden van de afstandsbediening
  8.  Dan moet je hardop zeggen: MAX Volume

Ga naar Settings -> CEC Control -> Schakel volume control uit -> Zet de Mediabox op volume 100 -> Zet volume control weer aan.

Ga naar Settings -> Remotes & Accessoires -> Afstandsbediening -> Change volume control uit of aan zetten. 

Ga naar Instellingen > Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid HDMI CEC > Volumeregeling en zet Volumeregeling op 'AAN'.

Als alternatieve oplossing kan je ook dit proberen - Ga naar Instellingen Apparaatvoorkeuren > Weergave en geluid > Geavanceerde geluidsinstellingen > Indelingen selecteren. De instelling staat standaard op 'Automatisch'. pas dit aan naar 'Passthrough'.

Kan je mij laten weten of 1 van deze oplossing geholpen heeft? Alvast bedankt!

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 17 maart 2025

Ik had een tv kastje als test gekregen ipv mediabox….beetje jammer daar kon ik niks mee. De medewerker heeft het intern overlegt met een “techneut” en die gaf aan dat het niet aan de box kon liggen want ik had gezegd dat ik geen probleem had op andere tv…..nee dat klopt ik heb op die andere tv geen soundbar….dus zeiden ze dan ligt het aan je soundbar…..dus nieuwe soundbar gekocht, lijkt wel iets beter maar 100% is het nog niet helaas. ben er nog steeds van overtuigd dat de mediabox de oorzaak is.

Demi van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+9
  • 1901 reacties
  • 19 maart 2025

Hi ​@edwinmast, ik zie je graag genieten met prachtig geluid van onze tv-dienst! Ik zie dat je inderdaad een Amino Aria 7X momenteel in huis hebt als TV box. Was dit niet de bedoeling en wilde je hiervoor ook een Mediabox? Dan kan ik deze voor je onwisselen. Wat betreft het zachte geluid, ik begrijp dat bovenstaande stappen niet helpen. Heb je via de soundbar ook de mogelijkheid om deze te koppelen via bluetooth? Welke nieuwe soundbar heb je ook precies? Dan denk ik met je mee!

• is een Top Poster
  • 11 reacties
  • 19 maart 2025
Demi van Odido schreef:

Hi ​@edwinmast, ik zie je graag genieten met prachtig geluid van onze tv-dienst! Ik zie dat je inderdaad een Amino Aria 7X momenteel in huis hebt als TV box. Was dit niet de bedoeling en wilde je hiervoor ook een Mediabox? Dan kan ik deze voor je onwisselen. Wat betreft het zachte geluid, ik begrijp dat bovenstaande stappen niet helpen. Heb je via de soundbar ook de mogelijkheid om deze te koppelen via bluetooth? Welke nieuwe soundbar heb je ook precies? Dan denk ik met je mee!

Nee die heb ik niet meer, die had ik als test en is al meer dan een maand geleden retour gestuurd, echter wordt ik al meerdere malen gevraagd wanneer deze terug komt, ik heb trach&trace al doorgezet meerdere malen en DHL geeft nog steeds aan dat ie onderweg is, dus zal wel kwijtgeraakt zijn

Reageer

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ga je akkoord, of ga je door op de website dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Cookie instellingen