Skip to main content

Dit topic 

is gesloten maar nog steeds actueel. Het geluidsniveau is erg laag in vergelijking tot andere zenders. Willen jullie hier toch nog eens naar kijken?

Hoi @Pim4000, welkom op onze Community!

Ik ben gelijk voor je gaan kijken maar ik kan hier niks meer over terug vinden. Zou je een aantal vragen voor mij kunnen beantwoorden, dan kan ik het opnieuw doorzetten naar onze techneuten. Alvast bedankt!

 

  1. Wat is het merk van de TV?
  2. Welke type TV heb je? 
  3. Wat is het besturingssysteem (OS) van de TV? 
  4. Wat is de software versie?
  5. Welke versie van de Smart TV app is geïnstalleerd? (Ga in de app naar Account > Instellingen > Over)
  6. Doet hetzelfde probleem zich ook voor bij andere apparaten?

 


Samsung tv maar die is dom gemaakt dus heeft geen invloed. Er staat een Apple TV 4K met de beschikbare t-mobile app erop. 


software versie: tvOS 16.5 (20L563).

App versie 1.5.2 Opnieuw installeren hielp niet.
 

IPad en iPhone geen probleem.


@Tommie Zo te zien gaat het om de Apple TV-app. Ik heb het laatst nog hier ter sprake gebracht. Dat volumeverschil ontstaat doordat sommige zenders in stereo worden doorgegeven (veruit de meeste) en sommige in surround (o.a. NPO). In tegenstelling tot de TV-box is er geen mogelijkheid om voor alleen stereo te kiezen. Maar wat veel handiger zou zijn, is om een instelling te maken (zoals hier voor de Android TV-app) waarmee je het volumeverschil op kunt vangen. Hopelijk kan dit meegenomen worden in een toekomstige update!


Merkte het gister ook op de box en eerder ook bij de BBC bij de kroningsceremonie. BBC moest echt op standje hardhorende en als je dan naar een andere zender overschakelde kreeg je gratis gehoorbeschadiging. Had het op het oude platform op Stereo ingesteld idd maar bij het nieuwe merk je ook bij stereo volumeverschillen maar dan weer op andere zenders 🙄.

In het snelmenu de audiotaal veranderen had overigens meer werking dan het uitgebreide menu (weet niet hoe lang het duurt voor daar uberhaupt iets effect heeft want ik merk er nooit wat van, alleen bij de BBC staat me bij dat het wel effect had). Het geluidsspoor voor gesproken ondertiteling had duidelijk een luider volume dan het gewone spoor ...


@TMTV dankje voor de aanvulling!

@Pim4000 & @TMTV, ik heb het doorgegeven aan het TV Team, zodra ik een reactie hierop terug heb laat ik het hier direct weten!


@Tommie 

Weet het technische team het al?


@Pim4000 excuus voor mijn late reactie. Op dit moment is dit "working as designed” en is er geen workaround.

Dit is al wel aangegeven in ons Wensen & Suggestie topic. Op dit moment durf ik niet te zeggen wanneer we hier iets mee gaan doen. 


Reageer