Skip to main content

volume van de soundbar Naim Musso, verbonden via optische kabel is bij TV kijken via de Odido app op de Samsung Frame veel te laag. in ieder geval veel lager dan wanneer internetradio rechtstreeks wordt weergegeven op de Naim Musso. Er zit dus geen TV Box tussen de soundbar en de TV. Hoe wordt het volume bij TV kijken via de Odido app en het geluid via de Naim Soundbar net zo hoog als bij het luisteren naar internetradio?

Hey @Peter en Mireille, welkom op onze Community!

Kan je het iets duidelijker omschrijven? Wat gebeurt er als je de volume van de tv op het hoogst zet en alleen het volume regelt via de soundbar? 


@Peter en MireilleHoi

Ik ken dit merk niet.

Maar het is beter dat je de TV verbind met de soundbar via een HDMI kabel.

En dan HDMI ARC poort van de TV.

Misschien werkt dit beter als de optische kabel.

Of

Daarnaast kun je ook in de Odido app kijken onder account< instellingen< audio< zender audio codec (Stereo of AC3)

Stereo kan ik het volume in % kiezen.

Dit werkt bij mijn Sony Android TV zo.

 

 


Hey @Peter en Mireille, welkom op onze Community!

Kan je het iets duidelijker omschrijven? Wat gebeurt er als je de volume van de tv op het hoogst zet en alleen het volume regelt via de soundbar? 

Dank voor de vraag!

Het volume van de tv staat op nul. wanneer we de tv ook aan hebben horen we een echo omdat er tijdsverschil zit tussen de weergave van de soundbar en de tv. wel is duidelijk dat er een soort van koppeling zit tussen de soundbar en de app. wanneer de app is afgesloten (tv is uit) kan de Naim soundbar niet meer in standy gezet worden anders dan eerst een andere ingang te kiezen en daarna lukt het wel om de soundbar in standby te zetten.


@Peter en MireilleHoi

Ik ken dit merk niet.

Maar het is beter dat je de TV verbind met de soundbar via een HDMI kabel.

En dan HDMI ARC poort van de TV.

Misschien werkt dit beter als de optische kabel.

Of

Daarnaast kun je ook in de Odido app kijken onder account< instellingen< audio< zender audio codec (Stereo of AC3)

Stereo kan ik het volume in % kiezen.

Dit werkt bij mijn Sony Android TV zo.

 

 

dank voor de reactie! ik zal dit later vandaag proberen.

Naimaudio.com geeft alle info over Naim die je nodig hebt maar zelf luisteren zal je mss overtuigen ;-)


@Peter en Mireille 

Ik gebruik zelf met volle tevredenheid Denon.

Probeer eens op de hdmi arc poort van de tv.

Het voordeel is dat je dan ook het volume met de tv afstandsbediening kan regelen.

De soundbar zal mee schakelen met de tv.

Dat is niet handig met alleen muziek luisteren.

Dan zet je hdmi cec functie apparaten automatisch uitschakelen uit.

Of iets in die term. (Verschild per merk)


Reageer