Skip to main content

Wil de volume van een Yamaha 5.1 receiver bedienen via de volume knoppen van de mediabox ab.

Via afstandsbediening menu geleerd dat ik een Yamaha heb, en tijdens de test door op de OK knop te drukken zie ik dat de volume op de Yamaha veranderd (dus IR codes lijken te kloppen)

ALs ik daarna instel dat ik de audio van extern apparaat wil bedienen (dus niet de volume van de TV of volume van de Mediabox) werkt het niet. De volume van de Yamaha verandert niet en in het beeld zie ik wel de volume indicator veranderen, net also de volume van de mediabox nog wordt bedient. 

De Yamaha receiver is via optical out van de TV verbonden

Kan iemand mij hiermee helpen? Heb ik nog een foute instelling? Heb de ab al een keer ontkoppeld en opnieuw gekoppeld , maar lost niet het probleem op 

Hi @clemens68, welkom op onze Community.

Ik zou graag @peter-keetfm willen vragen om hier een deskundige blik op te werpen. Die heeft hier best wel wat verstand van! 

@clemens68 Hoi

Na de (dus IR codes lijken te kloppen) de stroom stekker van de TV box er even uit trekken wil wel eens helpen.

Het is mij namelijk vaker opgevallen dat dan de TV box de instelling opslaat.

Hoe raar dit ook klinkt.

@Tommie van Odido 

Ik gebruik de Odido TV box eigenlijk alleen voor het testen en klanten daarmee te helpen.

Ik heb nu helaas besloten om de TV box te retourneren.

En heb daarom besloten om de Odido TV box te vervangen voor de Nokia box 8010.

Groet Peter

@clemens68 Hoi

Na de (dus IR codes lijken te kloppen) de stroom stekker van de TV box er even uit trekken wil wel eens helpen.

Het is mij namelijk vaker opgevallen dat dan de TV box de instelling opslaat.

Hoe raar dit ook klinkt.

@Tommie van Odido

Ik gebruik de Odido TV box eigenlijk alleen voor het testen en klanten daarmee te helpen.

Ik heb nu helaas besloten om de TV box te retourneren.

En heb daarom besloten om de Odido TV box te vervangen voor de Nokia box 8010.

Groet Peter

Hi peter-Keetfm…. thanks… na twee keer de power eraf te hebben gehaald werkt het nu :-)

Fijn om te horen @clemens68, bedankt @peter-keetfm!  

Reageer