Beantwoord

volume heel zacht

  • 31 October 2023
  • 6 reacties
  • 592 Bekeken

Ik heb Tv via de app op mijn apple Tv box 

het volume is een heel stuk zachter als bijv youtube  of een andere stream app.

 

het scheeld zeker 15db volume is hier iets aan te doen ? 

 

 

icon

Beste antwoord door TMTV 1 November 2023, 16:45

Bekijk origineel

6 reacties

Reputatie 7
Badge +6

Hoi @DennisGubbels,

Welkom op de Community!

Het lijkt erop dat het volume van de TV-box niet maximaal staat. Heb je de afstandsbediening van de TV-box gekoppeld aan de TV? Met andere woorden, bedien je met de volumeknoppen het geluid van de TV of van de box? Als hij gekoppeld is aan de TV, moet je hem eerst ontkoppelen om het volume van de box aan te passen. Hoe je dat doet, lees je in het afstandsbedieningtopic onder punt 6. Nu kun je het volume van de box maximaal zetten (100). Koppel vervolgens de afstandsbediening weer aan de TV met de instructies onder punt 7. Als het goed is, zou alles nu ongeveer hetzelfde volume moeten hebben.

Hallo 

ik gebruik geen tvbox 

ik gebruik de odido app op mijn apple tv box 

de apple box staat op vol volume want youtube en mijn andere stream app is het volume wel inrode 

Reputatie 7
Badge +6

Oeps, daar heb ik overheen gelezen. Klopt het dat onder andere NPO-zenders een stuk zachter zijn, maar bijvoorbeeld RTL4 en SBS6 niet? Dat komt omdat NPO-kanalen in surround worden doorgegeven en de commerciëlen in stereo. Op dit moment is daar helaas geen instelling voor, maar er zit een grote update aan te komen. Of dit daarin meegenomen is, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik acht de kans wel groot. Wanneer de update komt, is nog niet bekend, maar het zal hier groots worden aangekondigd.

Het is echt bij alle zenders een heel stuk zachter ,

 

laat ik het hopen met de update anders moet ik het opzeggen dit is niet te doen zo. 
 

mvg

Hoi 

het geluid was op alle zenders (via de nieuwe en de oude odidobox) Ok, zeg maar volume 18 instelling. Sinds een paar dagen ineens niet meer, moet m nu op bij NPO op 30 of 40 zetten. De commerciële zenders zijn iets harder, maar niet heel veel.

kunnen jullie dit terugzetten? Het is heel hinderlijk.

Reputatie 7
Badge +8

Hi @typewriter dit is bij ons bekend en wordt aan gewerkt. Voor alle lopende issues rondom Mediabox lees je hier in de openingspost: Nieuw bij Odido TV: Mediabox | Odido community.

Reageer