Skip to main content

volume control naar mijn sonos beam ipv naar TV

• October 10, 2025
  • 2 reacties
  • 11 Bekeken

Dag Allen,

omdat mijn TV geen goede eArc HDMI poort heeft heb ik een hdmi splitter gekocht die een eArc HDMI signaal rechtstreeks in mijn beam stopt, en het video signaal naar mijnTV, werk prima , geluid is nu loepzuiver.

echter, de volume knop op de afstandbediening zou de Sonos BEam moeten aansturen , maar blijft mijn aan mij n TV gekoppeld. Daar is vast een oplossing voor, maar ik kan he niet vinden.

Dus als iemand een goede tip heeft, hou ik me aanbevolen.

dank vast voor de reactie.

mvg Sjef  

October 14, 2025

Hey ​@Zappelin, slim opgelost met die splitter, goed om te horen dat het geluid nu kraakhelder binnenkomt via je Beam!

Wat je beschrijft met de afstandsbediening heeft te maken met HDMI-CEC en volume-regeling: standaard stuurt de afstandsbediening het volume van de tv aan, en niet direct je beam. Omdat de TV geen eArc heeft, pakt hij dus ook niet automatisch het audioapparaat op. Ik weet echter niet of dit mogelijk is, daarom wil ik ​@peter-keetfm vragen of jij misschien nog een tip hebt voor ​@Zappelin? Alvast bedankt!  

2 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16180 reacties
  • October 14, 2025

Hey ​@Zappelin, slim opgelost met die splitter, goed om te horen dat het geluid nu kraakhelder binnenkomt via je Beam!

Wat je beschrijft met de afstandsbediening heeft te maken met HDMI-CEC en volume-regeling: standaard stuurt de afstandsbediening het volume van de tv aan, en niet direct je beam. Omdat de TV geen eArc heeft, pakt hij dus ook niet automatisch het audioapparaat op. Ik weet echter niet of dit mogelijk is, daarom wil ik ​@peter-keetfm vragen of jij misschien nog een tip hebt voor ​@Zappelin? Alvast bedankt!  

• Auteur
  • is een Master Poster
  • 20 reacties
  • October 14, 2025

Je kunt de TV box rechtstreeks de geluidsinstallatie laten aansturen, echter de Sonos staat daar niet bij. Ik heb nu een losse Sonos AB besteld, om te kijken of het daarmee wel lukt. En dan gewoon in de Sonos App configureren
ik laat weten hoe het verder loopt.

MVG Sjef