Beantwoord

voice over discovery


Reputatie 2

Helaas het is weer terug. Voice over bij specifieke programma’s op discovery. Met name in de ochtend en Wheeler dealers. Mijn buurman die kpn heeft, heeft dit probleem niet. Dus @Odido volgens mij is er weer werk aan de winkel. 

icon

Beste antwoord door Vroni1978 7 June 2024, 19:25

Bekijk origineel

20 reacties

Hallo,

Voiceover discovery niet fijn om te kijken(luisteren ) naar dit kanaal.

Kan je het zelf veranderen of toch foutje Odido?

Wij hebben bij Discovery een Nederlandse voiceover die de ondertiteling voorleest. Heel irritant om naar te kijken en luisteren. Ik heb gezocht maar de instellingen staan hetzelfde als op andere zenders die dit niet hebben. Hoe krijg ik dit er weer af?

Hier inderdaad ook een Nederlandse voiceover bij Discovery. Mega irritant. Alle tips op internet geprobeerd maar zit niet in de tv. Las dat het 2 jaar terug ook gebeurd is en waarschijnlijk aan het signaal ligt wat Odido uitzend. @Odido graag actie, dit is niet te bekijken zo (alhoewel de vertaling af en toe hilarisch is)

Reputatie 7
Badge +2

@pjobse Wil je mij vertellen bij welke andere programma’s dan Wheeler Dealers dit probleem speelt? Graag ontvang ik ook de datum/tijdstip, zodat mijn collega’s dit specifiek kunnen onderzoeken. 

@Deh @Vroni1978 Komt dit bij jullie ook bij Wheeler Dealers voor? Willen jullie mij ook voorbeelden geven van programma’s waarbij de voice over optreed (datum/tijdstippen)? 

Indien mogelijk ontvang ik ook graag een filmpje. Je kunt deze met mij delen in dit topic middels een WeTransfer link. 

Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm!

@Teresa van Odido Vanmorgen 2-6-2024 was het tijdens WheelerDealers rond 9.00uur. Ik zal zo gauw het weer optreed een filmpje maken/sturen. 

@Teresa van Odido Het was inderdaad vanmorgen bij Wheeler dealers 

Reputatie 7
Badge +2

@Vroni1978 Super bedankt voor je terugkoppeling! Ik wacht het filmpje af, dan ga ik gelijk verder met mijn onderzoek.

@Deh Indien je de mogelijkheid hebt, kan je hier dan een filmpje van maken? 

@Teresa van Odido https://wetransfer.com/downloads/9e38a63fe02434420f274ee8733acfe520240603162950/860b74191987a7ac23fe15960628b83320240603162950/0dabc2?trk=TRN_TDL_01&utm_campaign=TRN_TDL_01&utm_medium=email&utm_source=sendgrid

 

Als het goed is zou je hier dan het filmpje kunnen zien. Dit is van WheelerDealers zondag 2 juni tussen 9.00 en 10.00uur. Wat ons opvalt is dat het bij oudere afleveringen van het programma gebeurd.

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Vroni1978, graag ontvang ik nog wat extra informatie zodat ik het door kan zetten.

  1. Gebeurt dit alleen bij live tv kijken, terugkijken of allebei?:
  2. Ben je met Wifi verbonden of bekabeld?:
  3. Op welk apparaat ervaar je het issue?:
  4. Wanneer je meerdere apparaten hebt, speelt het op één apparaat of beide?:
  5. Wat is de firmware versie (Mediabox) of software versie (app):

@Tommie van Odido dit is zowel bij live tv als bij terugkijken  van het programma.  Zowel via WiFi als bekabeld, beneden is het bekabeld en boven via een chromecast op tv. Firmware van de mediabox  en software is laatste nieuwe omdat deze laatst helemaal geüpdatet is.. mediabox is nog niet zo heel lang geleden omgeruild vanuit jullie kant. Maar ook via de telefoon tv anywhere is dit het geval dus het ligt niet aan de apparatuur..

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Vroni1978, bedankt voor de informatie. Ik heb het zojuist hier ook bekeken via de browserversie en ook hier is die aflevering met de voiceover. Ik zie dat het niet bij elke aflevering zo is, dat is vreemd. Ik heb het doorgezet en hopelijk is hier een goede verklaring voor! 

@Tommie van Odido nu op dit moment donderdag 6 juni 18.32uur is het weer bij WheelerDealers dat de Voiceover ervoor zorgt dat het programma niet te kijken is. Weer bij een "oudere" aflevering met Edd samen.

Beste mensen,

Ik heb dit probleem ook gehad, maar heb het opgelost. Als je op je odido kastje naar de instellingen gaat door eerst op "menu" te drukken (huisje) dan naar "Account" door naar "instellingen" en dan naar "audio en ondertiteling" …

Verander de onderste (zender audio codec) naar Dolby Digital. En sla dit op. 

Voor mij is dit de oplossing geweest en sprong hij meteen goed zonder die irritante en vooral slechte voice-over.

 

 

 

Reputatie 7
Badge +2

@jorel Super bedankt voor jouw tip! 😀

@Deh @Vroni1978 Kunnen jullie dit eens proberen? Ik ben benieuwd of dit de oplossing is! 

Beste mensen,

Ik heb dit probleem ook gehad, maar heb het opgelost. Als je op je odido kastje naar de instellingen gaat door eerst op "menu" te drukken (huisje) dan naar "Account" door naar "instellingen" en dan naar "audio en ondertiteling" …

Verander de onderste (zender audio codec) naar Dolby Digital. En sla dit op. 

Voor mij is dit de oplossing geweest en sprong hij meteen goed zonder die irritante en vooral slechte voice-over.

 

 

 

 

@Teresa van Odido de tip van @jorel is inderdaad de oplossing!  Als ik deze instelling op stereo zet is de voiceover er, maar als ik deze verander naar Dolby Digital is het weg! 

 

Willen jullie dit ook even doorgeven aan de technische dienst? Want zij belden dat dit niet te veranderen was, omdat het eerder opgenomen programma's waren. Dit vond ik al vreemd want dan zouden andere providers dit ook moeten hebben!? 

Reputatie 7
Badge +2

@Vroni1978 Wat geweldig om te lezen dat de tip heeft geholpen! 😀

Ik ga dit ook doorgeven aan mijn collega’s van de technische dienst, zodat zij hier ook van op de hoogte zijn. 

@Teresa van Odido 

@Vroni1978 

 

Blij te hebben geholpen! Succes allemaal

Reputatie 7
Badge +2

@jorel Jij super bedankt! 😀

ik heb sinds enkele maanden precies hetzelfde op Discovery Channel met Wheeler Dealers. Nu ook met live kijken van de aflevering op maandag 10 juni 2024 van 18:30 tot 19:30. Ik heb mijn instellingen op Stereo staan, alleen dan komt dit extra geluidsspoor met voice over door die de ondertiteling opleest. Wanneer ik het geluid verander in de media box naar audio codec Dolby Digital (AC3) heb ik de voice over niet. Alleen dan klinkt op meerdere kanalen het geluid voor geen meter. Dus ik wil het geluid echt op stereo houden! Odido, kom maar met een echte oplossing!
Ik mis echt een knop waar je de voice over aan en uit kan zetten. Dat kan bij alle streamingsdiensten en ook jullie concurrent. Dit was vroeger overal standaard

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Rody01, ik heb dit vorige week uitgezet naar de technische dienst. Het gaat inderdaad om sommige afleveringen van Wheeler Dealers maar niet allemaal. Jammer genoeg kunnen we hier niks aan doen. Wij krijgen de stream op deze manier aangeleverd en kunnen dit zelf ook niet aanpassen. Mijn excuses voor het ongemak. 

Reageer