Skip to main content

Sinds afgelopen week overgezet naar het nieuwe TMobile TV. Op zich heel tevreden mee alleen ervaar ik het volgende probleem bij Discovery Channel.

Bij sommige programma's is er over het originele engelse geluid een nederlandse voice-over te horen die de ondertiteling voorleest. Zeer irritant. Dit gebeurt bijv. nu, zaterdag 26 juni, 18:00 uur, bij het programma Homestead Rescue. Als ik bij opties kijk van de zender dan staat er bij Audio nederlands en bij ondertiteling Geen. Daar is verder ook niks in aan te passen.

Iemand enig idee hoe dit op te lossen?

Update: ik heb het ook eens bekeken via de browser, dus via tv-anywhere en ook daar krijg ik de voice over ipv het originele engelse geluid en ook via de tv-anywhere app op de iPhone de nederlandse stem… Lijkt dus in de stream te zitten, of toch een instelling in mijn profiel?

In ieder geval niet wenselijk! 

Ik ga dit topic weer openen, ik heb sinds enkele maanden precies hetzelfde op Discovery Channel met Wheeler Dealers. Ik heb mijn instellingen op Stereo staan, alleen dan komt dit extra geluidsspoor met voice over door die de ondertiteling opleest. Wanneer ik het geluid verander in de media box naar audio codec Dolby Digital (AC3) heb ik de voice over niet. Alleen dan klinkt op meerdere kanalen het geluid voor geen meter. Dus ik wil het geluid echt op stereo houden!


@Rody01 dit probleem is gisteravond opgelost. Dank voor het melden!


Ik ga dit topic wederom openen. Ik kamp nu met hetzelfde probleem als @rody01 en heb het bij de volgende programma's: wheeler dealers en Gold Rush. Bij deze programma's heb ik het tot nu toe opgemerkt

 

Graag jullie reactie. Alvast bedankt 


Ik ga dit topic wederom openen. Ik kamp nu met hetzelfde probleem als @rody01 en heb het bij de volgende programma's: wheeler dealers en Gold Rush. Bij deze programma's heb ik het tot nu toe opgemerkt

 

Graag jullie reactie. Alvast bedankt 

Ligt weer aan de backend van Odido, die nemen het verkeerde audiokanaal van hun leverancier en geven dat door. Is wel irritant dat het weer gebeurd. Je zou toch zeggen een ezel stoot zich niet 3x aan dezelfde steen en dit controleren we even aangezien het al meerdere keren is gebeurd.😉


Ik ga dit topic wederom openen. Ik kamp nu met hetzelfde probleem als @rody01 en heb het bij de volgende programma's: wheeler dealers en Gold Rush. Bij deze programma's heb ik het tot nu toe opgemerkt

 

Graag jullie reactie. Alvast bedankt 

Ligt weer aan de backend van Odido, die nemen het verkeerde audiokanaal van hun leverancier en geven dat door. Is wel irritant dat het weer gebeurd. Je zou toch zeggen een ezel stoot zich niet 3x aan dezelfde steen en dit controleren we even aangezien het al meerdere keren is gebeurd.😉

Heel irritant inderdaad. Je zou zeggen dat er dan veel meer mensen last van hebben toch? Hoe is dit de vorige keer opgelost? Dat moet dus vanuit ODIDO gebeuren? ​@Hans-Juriën 


Hi ​@VincentD, dank voor het melden! Ik ga dit opnieuw doorgeven. Ik kan alleen op zowel jouw e-mailadres als de postcode en huisnummer in je profiel geen abonnement vinden. Zou je aan je profiel de juiste gegevens willen toevoegen?

@Rody01 Heb jij er ook weer last van, op dezelfde programma's?


Hi ​@VincentD, dank voor het melden! Ik ga dit opnieuw doorgeven. Ik kan alleen op zowel jouw e-mailadres als de postcode en huisnummer in je profiel geen abonnement vinden. Zou je aan je profiel de juiste gegevens willen toevoegen?

@Rody01 Heb jij er ook weer last van, op dezelfde programma's?

Hi Cheyenne, 

als 1 klant hier last van heeft, hebben alle klanten hier last van. Het verkeerde audiosignaal/kanaal wordt immers aan iedereen doorgegeven. 
Ik kijk zelf deze series niet, dus het is mij nog niet opgevallen. Je kan aan klanten vragen die dit rapporteren welke shows (datum en tijdstip van uitzending) dit is en wat de geluidsinstellingen zijn in hun Odido box (dolby of stereo, waarschijnlijk het stereo kanaal). En aangezien het Discovery betreft die meestal smiddags en savonds hetzelfde programma uitzenden of het bij beide uitzendingen is. Hiermee kan je naar je backend en aangeven dat ze het verkeerde audiokanaal doorgeven. Succes!


Reageer