Ook wij hebben sinds de update van T-Mobile problemen met ons Entone Kawai-kastje. Iedere dag (en soms meerdere keren per dag) moet het kastje van het stroom gehaald worden om opnieuw opgestart te worden. We hebben eerst even gewacht in de hoop dat het wel zou worden verholpen, maar het duurt nu toch wel heel erg lang en begint erg vervelend te worden.
Ik zie hier dat meerdere klanten problemen hebben sinds de update en dat T-Mobile bezig is met oplossingen. Graag zouden ook wij het probleem met ons Entone kastje opgelost zien.
Johan
Ook wij willen graag het oude vertrouwde T mobile Tv terug. Niets dan vervelende opstartproblemen sinds de update. Iedere avond moet het geheel opnieuw worden opgestart als we tv willen kijken. We worden er niet goed van. Daarbij zijn die 'koude starten" niet bevorderlijk voor onze dure tv. Graag actie anders zet ons maar terug op het oude niveau. We hadden toen nooit tv problemen.
Ook hier geven de Entone boxen veel problemen. Loopt regelmatig vast, moet weer inloggen, “er is iets fout gegaan”. En soms lukt iets wel, soms moet je de stroom eruit trekken. T-mobile - doe je werk en los dit op. Of door betere firmware te pushen, of door nieuwe decoders. Dit is echt niet leuk en zet je aan het denken of je nog klant wil blijven.
Zelfde gezeur hier, vanaf dag 1 van de update. Voor de update: tv aandoen en binnen 3 seconden ben je aan het kijken. Nu: tv aandoen, TV-box aandoen (want de milieugestapo heeft eenzijdig besloten dat ik die op standby moet hebben), op het knopje van de AB drukken om de TV-box verbinding te laten maken, en dan met een beetje geluk ieder half uur en met een beetje pech iedere 2 minuten op het knopje moeten drukken.
Daarnaast is het TV-gids menu verschrikkelijk traag, is het niet altijd duidelijk welke zender het is (want we worden kennelijk verwacht om alle logo’s uit ons hoofd te weten), toont het minder zenders tegelijk, en komt er 1 zender per keer bij ipv een pagina van 6 zenders (en ondanks dat het maar 1 zender per druk op pijltje naar beneden is, moet je steeds 1-2 seconden wachten tot de inhoud er staat).
Als dit aan een verouderd kastje ligt, waarom is dit dan niet bij het testen naar boven gekomen? Of was het zo van: het werkt op de nieuwste box, en de rest regelt zelf maar een vervanging? Leuk voor de ouderen onder ons, die dit allemaal niet snappen en gewoon de hele dag hun favoriete zender aan willen hebben staan.
Ik heb een Kamai, dus wanneer krijg ik een nieuwe box?
Ook wij willen graag het oude vertrouwde T mobile Tv terug. Niets dan vervelende opstartproblemen sinds de update. Iedere avond moet het geheel opnieuw worden opgestart als we tv willen kijken. We worden er niet goed van. Daarbij zijn die 'koude starten" niet bevorderlijk voor onze dure tv. Graag actie anders zet ons maar terug op het oude niveau. We hadden toen nooit tv problemen.
Hier bij mij hetzelfde liedje!! Elke dag opnieuw de stekker uit de tv box. Vanwege : geen internet verbinding.
Hallo hallo,
Ik moet zeggen dat wij (met een Entone kastje) precies dezelfde problemen hebben. Alle adviezen over kabels die vast moeten zeggen…..
Er is software veranderd door T-Mobile. Na deze update werken er dingen veeeeeeel slechter (of helemaal niet). Iedere keer dat wij het Entone kastje aanzetten moeten er opnieuw “connectie” gemaakt worden. Dit was voorheen niet.
Met enige regelmaat stopt een programma met spelen, dit was voorheen niet.
Met enige regelmaat is er geen geluid, dit was voorheen niet.
Als het enige dat veranderd is, de software is dan is dit gewoon heeeeeel slecht getest op de Entone kastjes.
Het zou fijn zijn als T-Mobile dit voor ons op gaat lossen.
Vast bedankt,
Marco
Hier staat een amulet kamais 515b. Afgelopen week heb ik de update gehad en ook hier moet er elke dag verbinding worden gemaakt. Box gaat elke dag uit.
Mvg, Claudia
Hoi @Allegro, @FrankEhv en @sander_millingen, bedankt voor jullie herstelmeldingen. Superfijn dat alles nu wel werkt naar behoren! Veel plezier met het TV-abonnement!
@alle users die nog op een reactie wachten: ik ben alles aan het bundelen in een ander bericht zodat het wat overzichtelijker wordt. Geef me maximaal nog een uurtje, dan heb ik overal op geantwoord. Wegens Pinksteren zijn we niet toegekomen aan alles in dit topic, sorry voor de wachttijd!
Hoi @Allegro, @FrankEhv en @sander_millingen, bedankt voor jullie herstelmeldingen. Superfijn dat alles nu wel werkt naar behoren! Veel plezier met het TV-abonnement!
@alle users die nog op een reactie wachten: ik ben alles aan het bundelen in een ander bericht zodat het wat overzichtelijker wordt. Geef me maximaal nog een uurtje, dan heb ik overal op geantwoord. Wegens Pinksteren zijn we niet toegekomen aan alles in dit topic, sorry voor de wachttijd!
Hoi @Jason bij mij werkt de nieuwe box nog niet. Zal vast niet aan het kastje zelf maar aan de verbinding liggen.
Dus hopelijk komt dat na donderdag als Guidion is geweest nog goed….
@Riesehv Beide Kamais zijn omgeruild en mogen na aansluiting van de nieuwere Aria's bij een milieustraat worden afgeleverd!
@wentink62 Uiteraard erg jammer om je te zien gaan, maar ik respecteer je keuze en snap de beslissing ook wel. De bugs zijn inderdaad nog niet allemaal opgelost en soms kost het tijd om het te herstellen. Ik had beide Kamais graag voor je omgeruild zodat je op een normale manier tv kon kijken. Indien je dit in weerwil van je beslissing toch nog wilt, laat het alsjeblieft weten. Verder wens ik je veel plezier en succes toe bij een nieuwe provider. Hopelijk mogen we je ooit weer verwelkomen hier!
@wburger Kan ik hieruit opmaken dat je zowel de Kamais (tweemaal), alsmede de Amulet voor een Aria wilt inwisselen? Zo ja, dan maak ik dit gelijk in orde voor je! Als antwoord op jouw vraag: met Cloud Opnemen kun je oneindig veel programma's tegelijkertijd opnemen, zolang de digitale schrijfcapaciteit (maximaal 200 uur) het toelaat. Wat betreft doorspoelen naar het live-moment van de uitzending tijdens gepauzeerd kijken: ik heb dit eergisteren bij ESPN meermaals gedaan in de TV Anywhere app, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het niet zeker weet voor T-Mobile TV op de TV Box. @TMTV Kun jij hier uitsluitsel in bieden?
@Desilove Kan ik ook bij jou beide boxen omwisselen? Het probleem met de klok in standby wordt aan gewerkt. Ik verwacht hier eind van de week een concrete update over te krijgen.
@watkanwel, @Anneke.34, @ZeusEQ, @meppeters en @Matthijs Edelenbos Omgeruild en wel! De Kamais mogen straks naar een milieustraat - na aansluiting van de nieuwere boxen!
@Jeroendg2401 en @rozehell Ik kan de Amulet voor je omruilen naar een Aria TV Box zodat je dit probleem straks niet meer hebt. Let wel: je hebt dan geen harddiskrecorder meer, maar kunt gebruikmaken van Cloud Opnemen wanneer je dat selecteert in My T-Mobile. Wil je hier gebruik van maken? Laat het me weten!
@sander_millingen De Draytek mag naar een milieustraat gebracht worden inderdaad.
@Johan Meijer De Kamai wordt omgeruild! Ik zie dat je ook nog een Huawei modem gebruikt, deze is aardig verouderd inmiddels - mag ik ook dit apparaat omruilen? Dan heb je straks een Zyxel T50 thuis en kun je van geoptimaliseerde wifi gebruikmaken + apas (=any port, any service) oftewel: alle LAN-poorten zijn voor zowel internet- als tv-gebruik bestemd. Laat het me weten!
@MaartenFS Ik ruil zowel de Amulet, als de Kamai voor jullie om. Beide boxen mogen straks naar een milieustraat gebracht worden. Houd er rekening mee dat je na aansluiting van de nieuwere boxen, Cloud Opnemen aanzet via My T-Mobile. Ook heb ik uit voorzorg de Draytek omgewisseld en krijg je straks een Zyxel T50 modem + Media Converter thuis gestuurd. Deze worden geïnstalleerd door een Guidion monteur; hier krijg je straks een afspraaktool voor per sms en e-mail.
@clauo1 Kan ik de Amulet voor jou omruilen of wil je het onderzoek afwachten?
**Omdat sommigen in hun berichtgeving al aangeven dat ze het prima vinden om bijvoorbeeld de Amulet om te ruilen, zal ik die bevestigingsvraag niet nog eens stellen en ruil ik het gelijk om. In sommige gevallen twijfel ik nog aan de overtuiging van de user en weet ik niet zeker of bekend is dat er dan geen harddiskrecorder voor in de plaats komt dus stel ik de controlevraag nog eens. Mochten jullie dus denken: waarom ruil je het voor sommige wel meteen om, dan is dat de reden!**
@sander_millingen Ik zal eens een reprovisie uitvoeren, kijken of dat de gewenste duw in de digitale rug biedt. Als dat het niet oplost, zal Guidion het waarschijnlijk wel kunnen herstellen voor je!
@Jason graag voor mij de Amulet omruilen naar een Aria TV Box. Bedankt!
@Jason bedankt voor je snelle bericht en geweldige oplossingen die je aanbiedt!! Super dat je ook hebt gezien dat mijn modem verouderd is en dat je die ook zoubwillen vervangen. Van dat aanbod maak ik graag gebruik.
Mvg
Johan
@Jason bedankt voor de omruiling (ik neem aan dat de nieuwe box dan verzonden wordt?). Ik heb ook meerdere malen in dit topic gezien dat de Draytek modem kan of moet worden omgeruild, is dat dan ook meteen handig?
Hoi.
bedankt voor je bericht, stuur maar een nieuwe box op. Blijven zitten met de storing is ook geen optie.
gr Maikel
@jason dat zou top zijn.. mijn kastjes komen nog uit de Vodafone tijd..
@rozehell Thanks voor de bevestiging! Ik heb de Amulet omgeruild. Je ontvangt binnen enkele dagen de track&trace-code en kunt dan 24/7 jouw pakketje in de gaten houden. Veel kijkplezier toegewenst straks!
@Johan Meijer De Huawei wordt omgeruild voor een T50. Heel graag gedaan trouwens!
@ZeusEQ De Draytek wordt omgeruild - je krijgt straks een afspraaktool per sms en e-mail zodat je met de monteur een datum kunt inplannen. Glasvezelapparatuur wordt namelijk altijd door een expert geïnstalleerd!
@Desilove Bedankt voor je snelle bevestiging! Ook bij jou heb ik trouwens de Huawei omgeruild zodat je straks veel stabieler internet hebt thuis!
@Jason Dank je wel. Had vorige maand al gebeld daarvoor omdat ik ook echt slecht internet heb maar dat kon allemaal niet.m blablabla je kent t wel.. dus heel erg bedankt voor jouw moeite en snelle reacties !
P.s. voor iedereen die straks een Zyxel T50, Aria TV Box of andersoortige vervanging krijgt → De oude apparatuur - en hiermee bedoel ik de onderstaande apparaten - mag naar een milieustraat gebracht worden TENZIJ je al een Zyxel of Aria apparaat in gebruik had en de vervanging hetzelfde item vervangt.
Wat mag naar een milieustraat?
-Entone Kamai 510
-Entone Amulet 515 (box met harddiskrecorder)
-Huawei HG659
-Draytek Vigor
Mocht je toch twijfelen? Vraag het na op de Community of bel met 0800-0092. In sommige uitzonderlijke gevallen krijg je ook bij het vervangen van verouderde apparatuur toch een e-mail waarbij we vragen of de oude boel geretourneerd kan worden. Dit zijn foutieve e-mails en hier wordt aan gewerkt, sorry voor het ongemak!
Hoi.
bedankt voor je bericht, stuur maar een nieuwe box op. Blijven zitten met de storing is ook geen optie.
gr Maikel
Alle vervangingen worden verstuurd. Je ontvangt straks ook een afspraaktool per sms en e-mail om zo de Zyxel T50 (het nieuwere modem) te laten installeren. Veel plezier toegewenst straks!
Ben een beetje klaar, NA 1 WEEK AL MET T-MOBILE !!! Bij Ziggo weggegaan omdat deze schofterig duur werd !!! Mooi alternatief T-Mobile, heb nu glasvezel, niet dus………
Heb nu een week met ellende….. continu meldingen van netwerkproblemen, na een tijdje tv te hebben gekeken geen mogelijkheid om bij terugkijken e.d. te komen. Alles slaat vast. Het is een week van stekkertje in stekkertje uit geweest om het geheel draaiend te houden. Het enige wat goed werkt, als alles het toelaat, is het internet…...( gelukje dan kan ik hier mijn ongenoegen uitten !!!! )
Bij Ziggo zelden of nooit problemen gehad. Gevoelsmatig op dit moment is voor mij T-Mobile een gevalletje van goedkoop is duurkoop……. ( ach ik hoef nog maar 51 weken )
@wburger Kan ik hieruit opmaken dat je zowel de Kamais (tweemaal), alsmede de Amulet voor een Aria wilt inwisselen? Zo ja, dan maak ik dit gelijk in orde voor je! Als antwoord op jouw vraag: met Cloud Opnemen kun je oneindig veel programma's tegelijkertijd opnemen, zolang de digitale schrijfcapaciteit (maximaal 200 uur) het toelaat. Wat betreft doorspoelen naar het live-moment van de uitzending tijdens gepauzeerd kijken: ik heb dit eergisteren bij ESPN meermaals gedaan in de TV Anywhere app, maar eerlijkheid gebiedt me te zeggen dat ik het niet zeker weet voor T-Mobile TV op de TV Box. @TMTV Kun jij hier uitsluitsel in bieden?
@wburger Doorspoelen na pauzeren kan bij de zenders die in dit overzicht het Doorspoelen-icoontje hebben. Of dit wel of niet kan, geldt dan voor terugkijken, begin gemist en pauzeren. Bij cloudopnemen kun je altijd doorspoelen, ongeacht of het icoontje er staat.
@Jason,
Dank voor je reactie en graag maak ik gebruik van jouw antwoord om de 2 Kamais alsmede de Amulet/harddiskrecorder om te ruilen.
Aangezien ik ook nog een Draytek modem heb, kan deze dan gelijk worden geruild voor het Zyxel T50 modem?
Alvast dank
gr. Wim
@Jason ,
Graag omruilen. Bedankt voor je snelle reactie en actie.
Groet, Claudia