Skip to main content

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Na de update laatst werk de etonebox 515b niet meer correct. Klok gaat uit na uitzetten met de afstandbediening. Als je de andere dab de box weer aanzet kring ik de melding netwerkfout. Na uitzetten en weer aanzetten werkt het weer goed. 


Hey allen.

Ik sluit ook even gezellig aan bij de lijst mensen waarbij de recente update tot wat narigheden heeft geleid.

Zelf ben ik op de 17e van deze maand overgezet naar het nieuwe TV platform, en mijn eerste indruk is eigenlijk best positief. Automatisch series opnemen is écht een fijne verbetering, iets dat bij KPN al 10 jaar kon, maar laten het daar niet over hebben. Betere info over welk seizoen en aflevering van welke serie je kijkt is ook erg prettig. Niets dan goeds zo ver.

Maar net als een aantal anderen hier krijg ik het niet voor elkaar om met die eeuwenoude Entone STB TV te kijken. Bij het opstarten van de box krijg ik eerst te zien dat hij 10 minuten lang probeert te verbinden, daarna een melding dat “het ophalen van het IP adres niet is gelukt” etc. etc. Stop de UTP kabel in poort 3 of 4 van je router (ook nog steeds zo’n fossiel uit het Vodafone tijdperk). Ja in poort 4 heeft die kabel zijn leven lang al zonder enig probleem geleefd... Maar goed, UTP kabel er uit gehaald, stroom van de router af gehaald, daarna de boel weer tot leven gewekt, vervolgens de STB weer aangesloten zoals de instructie op het scherm voorstelde. Zelfde verhaal.

Dit proces heb ik intussen 3 keer uitgevoerd met het zelfde gebrek aan resultaat.

Nou heb ik gelukkig zo’n ellendig Chromecast ding waarop de T-Mobile TV app prima werkt, maar dat ding wordt ook tussendoor voor andere dingen gebruikt, niet erg praktisch dus als 1 iemand via die Chromecast muziek aan het luisteren is en een ander wil TV kijken.

Om het verhaal maar af te sluiten; gaat die STB die ik nu heb nog werken of komt er iets nieuws?

Nog 1 laatste ding en dan stop ik met klagen. Ik hoorde het al enige tijd geleden, maar waarom mogen er ineens geen programma’s van BBC 4 worden opgenomen? Dit kon al jaren via het oude systeem en dat was nou juist ook een zender waarvan ik veel dingen opnam.

Dit stoort me dus best. Een beetje. 

 

 


ook ik heb dezelfde problemen die ik hier voorbij zie komen, kastje van de tv gaat uit terwijl ik hem niet heb uitgezet savonds, krijg hem dan niet aan en moet de kabel eruit halen. daarna na 10 minuten doet hij het wel weer.

als ik een programma pauzeer kan ik daarna niet doorspoelen, ook heel vervelend 

klok is weg als het kastje uitstaat en de helderheid is niet te veranderen.

ik lees dat een nieuw kastje helpt met de problemen. ik ben al heel lang klant en heb nog mijn eerste kastje dus als dit de oplossing is dan hoor ik het graag 


Sinds kort is er een update uitgevoerd op de Entone 510 boxen (2) die wij thuis gebruiken en nu lopen ze regelmatig vast. We moeten ze een aantal keer per week resetten om weer verder te kunnen kijken. Is er een mogelijkheid dat we de nieuwere tv boxen kunnen ontvangen?


Goedemiddag, elke ochtend als ik de tv box aanzet krijg ik de melding dat er iets mis is met de verbinding. Bij opnieuw proberen doet deze het wel. Daarnaast dien ik ook elke dag de resolutie aan te passen in de instellingen. Dit is alles is na jullie update naar voren gekomen. Wat is hier aan te doen. Niet echt ideaal zo


Toch wel knap, ik heb helemaal geen problemen met de Entone 510. Af en toe idd de melding na langere standby tijd dat er opnieuw verbonden moet worden maar als je de onderliggende techniek van het nieuwe T-Mobile TV begrijpt met ‘unicast’ streams ipv ‘multicast’ is dat ook geen verwonderlijke melding ...

Voor specialisten misschien gesneden koek, maar voor leken is de werking van de set top box toch echt slechter als voor de update. Vooral ouderen waren gewend TV aan en gelijk beeld; nu moet mijn vrouw me steeds roepen dat de TV weer raar doet.

Gisteren weer veel uitval van de box met bevroren beeld en/of geluid. Blijft heel irritant, dus stuur alsjeblieft een nieuwe box. Bij voorbaat dank, want dan kunnen we weer normaal TV kijken.


Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!


Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Zou je voor mij ook een onderzoek kunnen starten of de box kunnen omruilen?


Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Cheyenne, bedankt voor de snelle actie. Wordt gewaardeerd. :-)

Wat mag er met de oude Entone box gebeuren?

Cloud opnemen heb ik reeds geactiveerd en dit werkt via de Chromecast in ieder geval naar behoren, dus met de nieuwe TV box zal het ook wel los lopen.

Met vriendelijke groet

 


Zo te zien ben ik niet de enige met problemen na de update zeg maar 

Bij mij ook regelmatig de entone automatisch op standby en ook de klok helderheid niet meer aanpasbaar zeer irritant heb hem nu maar afgeplakt 


Hoi T-Mobile, 

Ook hier de bekende problemen na de update met de Entone box. Niet kunnen uitzetten naar standby-modus, of juist niet kunnen opstarten. Alleen door middel van stekker in / uit. 

Verder geeft hij bij elke opstart, ook zonder stekker in/uit, de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden en moet dit telkens herbevestigd worden. 

Ook wordt de Entone box behoorlijk warm wanneer de tv of radio aan staat. 

 

Ik lees dat het probleem opgelost raakt met een nieuwe tv-box. Kunnen jullie ons ook een nieuwe box toesturen? Alvast bedankt! 

 

Groeten,

Ilse Sijrier


Hoi @eryniden & @Ilse.S, goed dat jullie dit hier aangeven, ik zie jullie graag snel weer genieten van prachtig beeld! Ik ga er meteen voor jullie een nieuwe TV Box aanvragen. Hierover ontvangen jullie zometeen meer informatie en de Track & Trace code zal binnen enkele dagen naar jullie toe gestuurd worden.

Ik verwacht dat jullie hiermee weer snel ongestoord kunnen genieten! 😃

 

Hoi @Ditismijngebruikersnaam, slim dat je dit navraagt! Via de email sturen wij je de exacte instructies door. De TV Box met harddiskrecorder hoeven wij niet meer terug en kan je naar een elektronica verzamelpunt brengen. Mocht je TV Box niet over een harddiskrecorder beschikken dan vind je in de email een DHL QR code waarmee je de TV Box kan retourneren. 

Ook jou wens ik veel plezier toe met de nieuwe TV Box!


Zoals ik al een paar keer gemeld heb, zijn er bij ons nog steeds terugkerende storingen met de Entone box, zoals verbroken verbinding, stilstaand beeld en/of geluid. Paar keer gevraagd om een nieuwe box om weer normaal TV te kunnen kijken. Helaas nog geen reactie gekregen dat mijn (oude Vodafone) box ook vervangen wordt.

Met vriendelijke groet,

Albert Hoving


Helaas na de update naar T-mobile live constant problemen. Constant blijft beeld vasthangen. niet prettig kijken, hoe gaat dit worden opgelost? gaat kastje worden gestuurd naar mensen met dit probleem of type kastje? 


Er schijnt een update te zijn geweest en nu moest ik vandaag opnieuw inloggen op mijn box.

Ik had nog zo’n 14 opnames van programma’s op mijn box staan en deze staan nu ineens in een mapje Lost+Found en heetten allemaal “file 1 of 2”, maar openen ho maar. Er is zo’n 300gb in gebruik op mijn box, maar hij zegt dat er geen opnames zijn als ik doorklik.

Allemaal uiterst teleurstellend weer T-Mobile. Wat nu, hoe krijg ik mijn opnames weer terug? Opnieuw opstarten vd box mag niet baten.


@Herman3103 en @HelmaK66 Jullie hebben allebei een Amulet 515 harddiskrecorder dus vraag ik het netjes: kan ik deze omruilen voor de Aria zonder recorder zodat je hierna Cloud Opnemen kunt gebruiken en geen last meer hebt van de issues?

 

@J.hemelrijk en @Jeroenh86 Ik heb de Kamais bij jullie omgeruild voor de Aria zodat jullie straks geen problemen meer ervaren. De Kamais mogen straks naar een milieustraat gebracht worden zodra de Aria’s aangesloten zijn. 

Nieuwe tv box ontvangen vandaag en kan eindelijk weer normaal tv kijken! Dankjewel voor je service en de oplossing..…

 

Vr gr jeffrey 


Wij hebben met onze entonic 515b dezelfde problemen sinds de update. Elke keer opnieuw verbinding maken en haperend beeld en geluid. 


Hoi @eryniden & @Ilse.S, goed dat jullie dit hier aangeven, ik zie jullie graag snel weer genieten van prachtig beeld! Ik ga er meteen voor jullie een nieuwe TV Box aanvragen. Hierover ontvangen jullie zometeen meer informatie en de Track & Trace code zal binnen enkele dagen naar jullie toe gestuurd worden.

Ik verwacht dat jullie hiermee weer snel ongestoord kunnen genieten! 😃

 

Hoi @Ditismijngebruikersnaam, slim dat je dit navraagt! Via de email sturen wij je de exacte instructies door. De TV Box met harddiskrecorder hoeven wij niet meer terug en kan je naar een elektronica verzamelpunt brengen. Mocht je TV Box niet over een harddiskrecorder beschikken dan vind je in de email een DHL QR code waarmee je de TV Box kan retourneren. 

Ook jou wens ik veel plezier toe met de nieuwe TV Box!

Bedankt, Cal! :-) 

 


Vandaag heb ik de nieuwe TV box ontvangen.

Vol enthousiasme sloot ik de boel aan, propte de batterijen in de fancy nieuwe afstandsbediening en zette de handel aan.

Tadaaaa, niets. De nieuwe box kon evenals de oude Entone geen verbinding maken.

Even de bijgeleverde nieuwe UTP kabel geprobeerd. Geen resultaat.

Enigszins geïrriteerd liep ik naar de meterkast om te kijken of de kabel wel in de goede poort zat, wat het geval was.

Toen maar even die ouwe (maar trouwe) Draytek router een reset gegeven en vanaf daar ging alles vanzelf.

TV kijken met een losse STB en bijbehorende afstandbediening werkt toch een stuk prettiger dan alles via zo’n Chromecast doen. Dat werkte vrij omslachtig allemaal.

 

Kortom; bedankt voor de snelle en goede service T-Mobile. Ik was en ben nog steeds een tevreden klant. :-)


Hier ook problemen met de Amulet 515b sinds update: 

Foutmelding bij opstarten (na ok en opnieuw verbinden opgelost, maar blijft terugkeren- ook van de stroom geweest).

Sterke verschillen in geluidsniveau tussen zenders (extern mediasysteem moet op max volume om iets te horen bij extra zenders als ESPN).

 

Hoor het graag!


Hi @Umittje, ik zie dat er voor jou al een onderzoek loopt. Dit probleem is bij ons bekend, de technische dienst lost het zo snel mogelijk voor je op. In de tussentijd kun je als het goed is wel gebruik maken van de TV Anywhere app. Dank voor je geduld!

@Gina67 @TheaTop @John Ophelders @anneke71 @BazookaRav Goed dat jullie dit laat weten! Ik heb voor jou de TV Box(en) omgeruild, hierdoor zullen jullie dit probleem niet meer ervaren. Jullie krijgen het nieuwere model, binnen vijf werkdagen leveren we deze aan je deur. De oudere TV Box(en) mogen naar een milieupunt, deze hoeven we niet terug.

@HelmaK66 @Ditismijngebruikersnaam Voor jullie heb ik ook een omruiling gedaan. Je krijgt de nieuwe TV Box binnen vijf werkdagen geleverd. Hou er rekening mee dat je op de nieuwe TV Box geen harddisk hebt en dus Cloud Opnemen moet activeren via My T-Mobile. Zodra dit actief is, kun je meteen starten met opnemen! Mocht je in de tussentijd geen TV kunnen kijken of problemen ervaren, is de TV Anywhere app een goede oplossing!

@timolaurawalter en @Eric Coumans @Nicojanssen62 Bij jullie zie ik dat het lopende onderzoek inmiddels is afgerond, jullie zullen een nieuwe TV Box ontvangen (of hebben deze inmiddels al binnen)!

@joeri80 @muissie74 @ivo-esta @wentink62 @gabrielle1986 Ik zie dat er bij jullie een onderzoek openstaat, de technische dienst is druk voor jullie bezig. Je hoort van ons zodra er meer bekend is, bedankt voor het geduld!

Ik heb 10 dagen geleden een bericht gestuurd met een eenzelfde probleem. Ik heb mijn naam nog niet voorbij zien komen. Zou ik een update kunnen krijgen?


Hier ook enorme problemen. Heb ook een Entone kastje van nog uit het Vodafone tijdperk. Soms wel 10+x achter elkaar dat die vastloopt. Zie het filmpje wat ik heb gemaakt. Wat een prut zeg

 


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Herkenbaar!

Ook hier crasht de Entone af en toe. Dan moet de stroom eraf om hem weer werkend te krijgen.


Dag

ook hier dezelfde problemen. 

Entone amulet 515b
elke dag opnieuw verbinden van de tv box

Zenders  wisselen duurt erg lang. 
meerder power Flip gedaan nadat ik helemaal geen beeld had. Uiteindelijk andere utp poort modem gebruikt wat weer beeld gaf. 
 

maar elke keer opnieuw verbinden heeft wat problemen hier. Is niet geheel duidelijk voor iedereen hoe dat werkt. 

Als een andere box dat oplost, graag een andere box
 


 


Vandaag is mijn Entone Amulet omgezet naar het vernieuwde T-Mobile TV. 
Een paar kleine ergernissen:

  • De eerste vraag na inloggen is: welk van deze 4 apparaten wil je uitloggen? Waarom max. 4 tv-ontvangers? (in mijn geval Entone, Apple tv beneden, Apple tv boven en Smart tv)
  • Mijn eerste ervaring was dat het apparaat crashte en alleen kon worden gereanimeerd door de stroom eraf te halen. Ugh…
  • Ik gebruikte de Entone ook als klok. maar die staat uit als het apparaat op standby staat. De leds zijn nu wel veel feller, overdreven helder.
  • Zappen is veel trager dan voor de “upgrade”.




 


Reageer