Skip to main content

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

@jordaan.peter Het Draytek modem is inderdaad ook verouderd en worden hierop ook geen software updates op gepushed. Wij proberen zoveel mogelijk om het Dryatek modem te swappen. Dit wordt echter wel reactief gedaan of wanneer we zien dat de issues die je ervaart met tv ook te maken hebben met het modem. Mocht het modem bij wijze van spreke top in orde nog werken en ligt het alleen aan de TV Boxen, dankan er voor gekozen worden om alleen de TV Boxen om te wisselen. 

Zelf ben ik wel altijd voorstander van het swappen van het Draytek modem. Dus mocht jij dit ook willen, dan zet ik dit ook met liefde voor jou in werking! Laat het mij dan hier weten. 

Wat betreft de update op de Entone TV Box, ben ik het ook zeker met je eens. Om voor een hele base de TV Boxen om te ruilen was dit niet mogelijk. Ook in verband met voorraad etc. Er was dan ook voor gekozen om voor deze TV Boxen dezelfde platform update te geven als op de nieuwere TV Boxen. Zo werkt alles het zelfde. De issues die hierdoor zijn ontstaan, waren uiteraard niet gepland. Maar voor de grootste issues die hierop spelen, is de fix inmiddels uitgerold. 

Mocht jij liever jouw Entone Kamai en Amulet TV Boxen om willen laten wisselen, ook dan wil ik dit met alle liefde voor je in werking zetten! 😊


Beste Demi,

Afgelopen vrijdag heb ik bericht ontvangen dat ik nieuwe interactieve TV Boxen zal ontvangen. Wat is eigenlijk het verschil tussen een Draytek modem en een Zyxel, is de Wi-Fi en Internetsnelheid hoger? Het modem werkt nog, maar ik ben niet echt kapot van de beeldkwaliteit bij voetbalwedstrijden, ik heb 4K maar ik krijg af en toe pijn aan mijn ogen van het wazige beeld, de rugnummers zijn nauwelijks leesbaar. De HDMI-kabel heb ik vervangen voor een voor $K maar zonder noemenswaardige verbetering. Dit zal wel niet aan het modem liggen maar aan de zender die het uitzend. Vroeg of laat moet de Draytek toch vervangen worden, dus waarom niet gelijk.

Met vriendelijke groet,

Peter Jordaan 


Hey @jordaan.peter, er zijn redelijk wat verschillen tussen de DrayTek en de Zyxel T-50. Via deze link kun je alle specificaties zien van de Zyxel T-50. 

Ik zet de omruiling het liefst direct voor je in gang, echter kan ik geen abonnement vinden op dit e-mailadres. Kan je je klantnummer toevoegen aan je profiel, je hebt nu je TV-Klantnummer toegevoegd. Dit kun je vinden in My T-Mobile → Mijn gegevens: Jouw klantnummer: ABC12345. Het begint altijd met drie letters en heeft vijf cijfers. Houd er wel rekening mee dat er een monteur langs moet komen voor de installatie van het modem en Media Converter. Het modem en Media Converter worden los van de monteur verzonden, zorg dus dat je de afspraak met de monteur pas inplant als het apparatuur binnen is!


Zie onder


@jordaan.peter bedankt voor het toevoegen van je klantnummer.

Ik heb de omruiling direct voor je in gang gezet. Je ontvangt hier zo direct een bericht over, ook ontvang je een bericht om de afspraak in te plannen met de monteur. Zorg wel dat het apparatuur binnen is als de monteur langskomt. De zending van het nieuwe apparatuur kun je volgen in My T-Mobile!


Beste Tommie,

Dat was snel geregeld, de afspraak met de monteur is al gemaakt.

Bedankt,

Peter


hi Tommie, graag! 

Tommie, ik kreeg eerst de opmerking dat niets terughoefde. Toen een mail met geheel vrijblijvend retour sturen van de “tv box(en)” en nu een nogal dreigend verhaal met een boete?

Mag ik op zn minst voorstellen dat de toon van de mails anders worden én dat jullie hier ook direct kenbaar maken wát er retour moet?

Boxen zijn onderweg maar begrijp de toon in de mails echt niet - eerst geheel vrijblijvend en nu dreigend met boete? Een middenweg mag hierin best gevonden worden. 


Hoi @mrtsbts, sorry voor de verwarring, dit had zeker duidelijker en vriendelijker gekund vanuit onze kant! Je hoeft je ook geen zorgen te maken, Tommie en ik zullen zeker voorkomen dat je met kosten komt te zitten hierdoor. Als je graag de kleine TV Box Amino Aria 610 retour kan sturen dan zou dat perfect zijn. De TV Box met harddiskrecorder is erg verouderd en hoeven wij niet meer terug. Deze kan gewoon naar een elektronicapunt. 

Laat het gerust weten als je nog vragen hebt, ik helder het graag helemaal voor je op en alvast hartelijk bedankt voor het retourneren! 😃


Ook wij ervaren dagelijks de problemen die iedereen beschrijft.  We hebben een tb box amulet.  Is het mogelijk dat deze wordt omgeruild? 

Bij voorbaat dank.


Sinds de laatste update loopt de tv box telkens vast. Geeft de melding dat er iets fout is gegaan en moet dan op oké drukken. Soms gaat dat een tijdje goed, maar soms ook 3 keer in een uur hetzelfde probleem. 


Hoi @Dimitri23, dat kan en wil ik absoluut voor je regelen! Ik ben meteen je dossier gedoken en ik heb de aanvraag voor je in orde gemaakt. Je ontvangt snel van mij een bevestiging per email dat wij de TV Box voor je om zullen wisselen en je een nieuwe TV Box toegestuurd zal krijgen. Mocht je Cloud Opnemen willen activeren nadat je TV Box hebt aangesloten, dan kan dat hier: My T-Mobile Cloud Opnemen. 

Ik probeer ‘m snel bij je aan de deur te krijgen en ik wens je alvast heel veel kijkplezier toe! 😃

 

Hi @Joblom, ook voor jou wil ik graag in de bres springen en de TV Box omwisselen! Voordat ik de wissel in gang zet: houd er graag rekening mee dat de harddiskrecorder vervangen wordt door Cloud Opnemen. Dit betekent ook dat je de huidige opnames verliest. Daarentegen is Cloud Opnemen een hele mooie vervanger omdat je opnames vervolgens beschikbaar zijn via de Cloud en daarom op al jouw apparaten teruggekeken kunnen worden. Alle informatie over Cloud opnemen vind je hier: Cloud Opnemen gebruiken.

Mocht het je een mooie optie lijken, geef het gerust aan en ik zorg er graag voor dat er een moderne TV Box jouw kant op komt en je vervolgens nog meer kan genieten! 😁


Hoi Cal, 

 

Wij ontvangen graag een moderne tv box. 
dankjewel voor de snelle reactie


Hallo,

Hier hebben we regelmatig bevriezend beeld en de melding "er is iets fout gegaan druk op ok”.
We zitten nog met de oude Draytek modem en even oude tv-kastje, mocht omruilen helpen dan zouden we dat graag willen.

Mvg,

Nel


Hi @Joblom, ik heb meteen een nieuwe TV Box voor je opgestuurd. Je ontvangt hier spoedig een bericht over, de zending is ook te volgen in My T-Mobile!

 

Hi @NelK, welkom op onze Community!

Ook voor jou heb ik meteen een nieuwe TV Box jouw kant opgestuurd. Het DrayTek modem is inderdaad verouderd en hiervoor worden geen nieuwe updates meer voor verstuurd. Ik heb daarom ook besloten om je een Zyxe T-50 op te sturen. Let op, er dient wel een monteur langs te komen die het modem en Media Converter komt installeren. Je zult dan ook zo direct een bericht ontvangen om een afspraak in te plannen met de monteur. Het modem, Media Converter en TV Box worden afzonderlijk verstuurd en dienen binnen te zijn voor dat de monteur langs kan komen. Plan de afspraak dus iets verder in de toekomst in of plan de afspraak in als al het apparatuur binnen is. Je zult over alles nog een bericht krijgen en ook jouw zending is te volgen in My T-Mobile!


Ik ervaar dus identieke problemen sinds de update. Het beeld staat stil. Kanaal wisselen helpt dan even maar al snel moet je toch resetten.

3 weken geleden de helpdesk gebeld en ze zeiden dat dit een bekend probleem was en ik zou 2 nieuwe TV boxen krijgen. Nog niks ontvangen dus ik heb eergisteren weer de helpdesk gebeld en die wist nergens van en kon ook niks terugvinden. Begon het hele riedeltje over lampjes en resetten. Kan zij ook niks aan doen maar probleem dus nog niet opgelost. Ik heb volgens mij ook 2 oude Entone boxen maar dit kunnen jullie uitlezen. Graag deze vervangen. 🙏


@chlorophyl het is niet de bedoeling om je bericht meerdere keren/in verschillende topics te delen. Ik heb zojuist al antwoord gegeven op je eerste bericht! 😊


Kan iemand van T-mobile zeggen of er op het moment nog gewerkt wordt aan een bugfix voor het om de de paar dagen vastlopen van de Entone 510?


De meeste problemen worden verholpen door de klanten een nieuw type decoder te sturen.  Als je dat ook wilt, laat dat hier even weten, dan pakt een moderator het voor je op.


@alex.87 Ik wil inderdaad graag checken wat er mogelijk is voor jou zodat je weer zorgeloos tv kunt kijken! Ik kan op het e-mailadres waarin dit Community account is gekoppeld geen abonnement vinden. Zou je jouw klantnummer in jouw profiel willen zetten en mij een seintje geven als dit is gedaan? Het klantnummer bestaat uit drie letters en vijf cijfers. Dan kan ik voor je aan de slag!


Hallo Cheyenne, ik wilde eigenlijk alleen weten of er aan een fix wordt gewerkt voor de Entone. De Aria 610 heb ik in het begin van mijn abonnement gehad en die geeft bij gelijke instellingen/resolutie een slechtere beeldoutput. Het beeld daarvan oogt meer kunstmatig en processed. Dit dus bij exact dezelfde instellingen/resolutie (meerdere malen alles nagelopen en resets uitgevoerd). Mocht er geen fix voor de Entone komen, dan zal ik naar iets anders moeten gaan kijken.


Kan iemand van T-mobile zeggen of er op het moment nog gewerkt wordt aan een bugfix voor het om de de paar dagen vastlopen van de Entone 510?

Ik gebruik nog dagelijks de 510 en vastlopers heeft ie nooit (wel, zoals in het begin van dit topic al gepost, gaat 's nachts de stroom eraf aangesloten op stekkerdoos] en krijgt ie dus eigenlijk dagelijks een verse start).

Haperingen in het geluid zijn ook verdwenen sinds de laatste update, enkel af en toe dat de stream hapert en een foutmelding geeft, meestal ook op momenten dat je niet verwacht dat het door de drukte veroorzaakt word zoals laat op een zondagavond ...


Na 1 dag loopt ie ook nog niet vast. Hij moet toch wel minstens 3 dagen aan de stroom.


Na 1 dag loopt ie ook nog niet vast. Hij moet toch wel minstens 3 dagen aan de stroom.

Dus is het een werkbare oplossing totdat het verholpen is of in het geval het nooit verholpen gaat worden omdat ze je liever naar een nieuwe box sturen (wel iets lastiger in het geval van een OLED tv die nog wat taken moet uitvoeren in de stand-by)


Voor iedereen die de TV-box met HDD niet heeft laten omruilen: sinds dinsdag heet T-Mobile Odido. Daarbij hoort een nieuwe look, ook op de TV-boxen. Deze update is niet alleen cosmetisch, maar heeft ook het probleem opgelost dat sommige zenders niet op te nemen waren. De update wordt gefaseerd uitgerold, maar je kunt 'm mogelijk ook forceren door de TV-box even van de stroom te halen. Dan zul je zien dat de klok nu ook aan blijft in stand-by. Aan de overige problemen (helderheid display, maar één zender tegelijk kunnen opnemen en een opname niet kunnen kijken als deze nog bezig is) wordt nog gewerkt, in afwachting van een grote update.


Mijn entone boxen (2stuks) moet ik steeds opnieuw opstarten omdat het beeld vastloopt of omdat ik maar half beeld heb

ook heb ik nog een dray tek modem

moeten deze vervangen worden?

 


Reageer