@dvandenhoek In jouw geval kunnen we inderdaad het beste eventjes wachten totdat het onderzoek van de techneuten afgerond is - anders zitten we in elkaars vaarwater te vissen en dat vertraagt de oplossing allicht.
Wekenlang niets gehoord, tussendoor zelfs op vakantie geweest. Toen zelf maar weer gebeld. Hele aparte ervaring weer het voice response systeem, doe je eerst moeite om je postcode, huisnummer en geboortedatum in te spreken, wat is de eerste vraag die gesteld wordt zodra je iemand aan de lijn krijgt… wat is je postcode huisnummer En de tekst dat het drukker is dan normaal en de wachttijd langer is dan een minuut is ook heel zinvol… Daarna krijg je het advies om later terug te bellen. Enfin, na toch maar ongeveer 10 minuten wachtrij krijg je dan als antwoord dat mijn ontvanger met HDD te oud is om te updaten en dus vervangen moet worden. Ik gebruikte de ontvanger eigenlijk alleen nog voor opname van zenders die niet in de TMobile cloud kunnen worden opgenomen, dus heb ik de TV dienst opgezegd. Ik wacht dus af of cloudopname in de toekomst wordt uitgebreid en kijk dan of een TV abonnement weer interessant is.
@dvandenhoek Sorry dat er niet eerder een oplossing is gekomen. Dat de ontvanger te oud is om geüpdatet te worden, heb ik al medegedeeld eerder in dit topic. Het ging me erom dat onze specialisten nog een lopend onderzoek hebben om te kijken of er één en ander qua custom firmware kan worden toegepast zodat het alsnog opgelost wordt, maar dat lijkt (nog) niet het geval te zijn. Ik betreur het enorm dat jij je hierdoor genoodzaakt voelt de tv-dienst op te zeggen, maar snap die beslissing zeker wel. Hopelijk bieden we ooit dezelfde voorwaarden op Cloud Opname, maar ik wil wel een voorzichtige slag om de arm houden in verband met de licenties en rechten. Wat gebruik je nu als alternatief (qua TV)?
@dvandenhoek Sorry dat er niet eerder een oplossing is gekomen. Dat de ontvanger te oud is om geüpdatet te worden, heb ik al medegedeeld eerder in dit topic. Het ging me erom dat onze specialisten nog een lopend onderzoek hebben om te kijken of er één en ander qua custom firmware kan worden toegepast zodat het alsnog opgelost wordt, maar dat lijkt (nog) niet het geval te zijn. Ik betreur het enorm dat jij je hierdoor genoodzaakt voelt de tv-dienst op te zeggen, maar snap die beslissing zeker wel. Hopelijk bieden we ooit dezelfde voorwaarden op Cloud Opname, maar ik wil wel een voorzichtige slag om de arm houden in verband met de licenties en rechten. Wat gebruik je nu als alternatief (qua TV)?
Ik gebruik voornamelijk NLZiet als alternatief. Ik wil zoveel mogelijk reclamevrij kunnen kijken, vandaar ook dat ik de opnamefunctie niet wilde missen. Bijvoorbeeld RTL Duitsland ga ik toch niet meer kijken als ik de reclame niet kan doorspoelen. Van het geld dat ik nu bespaar, schaf ik eventueel een extra streamingdienst aan.
Over een lopend onderzoek is mij overigens aan de telefoon niets gemeld.
Er gaat ergens wat mis qua communicatie dan, ook hiervoor een welgemeend excuses! Ik kan me goed voorstellen dat niet elke afdeling of callcentercollega even goed op de hoogte is van wat er aan de “achterkant” allemaal gaande is, maar er wordt zeker nog steeds onderzocht en getest wat wel en niet mogelijk is voor de Amulet. De Kamai zou ik buiten beschouwing laten - en is voor jou niet (meer) van toepassing - want die kan sowieso omgeruild worden zonder verdere consequenties.
Veel succes en plezier met NLZiet, wat mij betreft één van de betere alternatieven!
Er gaat ergens wat mis qua communicatie dan, ook hiervoor een welgemeend excuses! Ik kan me goed voorstellen dat niet elke afdeling of callcentercollega even goed op de hoogte is van wat er aan de “achterkant” allemaal gaande is, maar er wordt zeker nog steeds onderzocht en getest wat wel en niet mogelijk is voor de Amulet. De Kamai zou ik buiten beschouwing laten - en is voor jou niet (meer) van toepassing - want die kan sowieso omgeruild worden zonder verdere consequenties.
Veel succes en plezier met NLZiet, wat mij betreft één van de betere alternatieven!
Dank je, ik gebruik eigenlijk al jaren NLZiet naast het TV abo, dus dat gaat wel lukken!
Entone boxen geeft nogsteeds veel problemen. Loopt regelmatig vast, moet weer inloggen, “er is iets fout gegaan”. En soms lukt iets wel, soms moet je de stroom eruit trekken. T-mobile - doe je werk en los dit op. Nieuwe modem en door nieuwe decoders leveren? Mijn irritatie is behoorlijk opgelopen en vraag mij af of ik nog klant wil blijven. Hoor graag snel oplossing. Groet Sylvia en Remco
Hi @Sylvia_kiewiet, welkom op onze Community!
Ik help je hier graag mee! Ik zie dat jij ook nog in bezit bent van een DrayTek modem, deze wissel ik graag voor je om voor een Zyxel T-50. Hier zal wel een monteur voor moeten langskomen om het modem en Media Converter te installeren. Ook wissel ik je TV Box graag om, als het goed is moet alles het dan weer vlekkeloos doen. Kan ik dit voor je in gang zetten?
Ik heb gisteren een update gehad, en nu kan ik alleen de zenders Ned. 1,2 en 3 kijken. Bij de rest van de zenders krijg ik steeds de melding: Er is iets fout gegaan probeer opnieuw. Ik heb al van alles geprobeerd met resetten en stekkers eruit en er weer opnieuw erin gestopt, maar niets werkt. Heeft iemand hier nog een oplossing voor?
Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!
Helaas @Demi, eerste dag na update was netwerkverbinding stabiel (geen melding) maar helaas…. net ingeschakeld, 5min later melding “netwerkverbinding verbroken” even later ok, toen weer weg.
Nooit problemen mee gehad voor deze update. Fiber verbinding is goed en stabiel, UTP cat-6 kabel van entone naar jullie router… wordt hier intussen wel wat moe van. Hoe lang bestaat Ethernet intussen, hoe moeilijk kan het zijn om een beetje stabiele verbinding op te zetten?
@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt:
- Menu-knop
- Ga naar Account > Profielen
- Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit
Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen!
@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!
@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt:
- Menu-knop
- Ga naar Account > Profielen
- Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit
Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen!
@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!
@Demi Ik heb gekeken maar de favorietenlijst stond uit. Dus dan zou ik graag de TV Boxen omwisselen.
@B.G. Helemaal goed, ik heb het direct voor je in orde gemaakt. Je ontvangt hier nog een bevestiging van per e-mail!
@B.G. Zou je willen kijken of niet per ongeluk de favorietenlijst aan staat? Je checkt dit alsvolgt:
- Menu-knop
- Ga naar Account > Profielen
- Selecteer het profiel (admin) > Activeer Favorieten > aan/uit
Mocht dit niet werken, kan ik of een onderzoek starten bij onze technische dienst voor de missende zenders of ik kan de TV Boxen voor je omwisselen. Ik zie namelijk ook dat je twee verouderde Entone Kamai 510 TV Boxen hebt. Laat mij maar weten wat je wil doen!
@Hio Zou je de TV Box voor de zekerheid van de stroom willen halen en dan opnieuw willen opstarten? Het probleem met deze melding zou namelijk opgelost zijn in de laatste fix. Het kan zo zijn dat deze nog niet goed bij jou is ingeladen. Ik heb jouw melding voor de zekerheid ook doorgezet naar ons tv-team, zodat zij dit ook voor jou nog kunnen nakijken, mocht de fix niet werken. Super goed dat je dus contact hierover opneemt!
@Demi bij de installatie van de update wordt een format en aantal herstarts gedaan maar ik zal Entone uitzetten, een paar minuten laten bijkomen van al het harde werk en daarna weer opstarten. Over een aantal dagen hoor je van me hoe stabiel de verbinding daarna is.
Heb helaas ook problemen met mijn Entone boxen.Verwachte dat dit met updates wel weer verholpen zou worden. Ben in bezit van een Entone Amulet 515b en een Kamai 510b. Met regelmaat is er geen verbinding of moet je je klantnummer opnieuw invoeren. Kunnen deze omgewisseld worden naar een nieuwer model ?
Mvg Mark
Hi @Mark1970, dat kan ik zeker voor je regelen!
Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?
Hier helaas ook problemen met de Entone Amulet 515b na de overgang naar T-mobile TV. Bij het aanzetten staat er direct 'Er is iets misgegaan. Druk op OK om nogmaals te proberen’. Geen van de troubleshooting stappen heeft gewerkt tot nu toe.
Groet,
Jasper
@Sylvia_kiewiet ik zag je privébericht voorbij komen.
Ik heb zojuist de swap in gang gezet. Je ontvangt een bericht om een afspraak in te plannen met de monteur. Het modem, Media Converter en TV Box worden afzonderlijk verstuurd. Deze zending is te volgen in My T-Mobile. Kan je mij een terugkoppeling geven als alles geïnstalleerd is? Hier zitten geen extra kosten aan verbonden!
@Tommie ik zag al wat dingen en berichten voorbij komen!
Superfijn dat dit zo snel wordt opgepakt en geen extra kosten met zich mee brengt! Ik laat je weten als alles goed is geïnstalleerd!!
Hi @Mark1970, dat kan ik zeker voor je regelen!
Hiermee verlies je dan wel de optie voor fysieke opnames. Wat je dan zou kunnen doen is de optie om Cloud Opnemen te activeren (à € 5 per maand). Hiermee kun je tot 200 uur digitaal opnemen en ben je niet gebonden aan het verouderde systeem van de hdd. Lees op onze website alles over de ins en outs: Cloud Opnemen gebruiken | T-Mobile Thuis. Kan je mij laten weten of ik dit voor je kan doen?
Hallo Tommie,
Kun je me de beide boxen omruilen. Cloud opnemen kan ik dan zelf wel activeren.
Alvast bedankt,
Mark
sinds de updating tv thuis heb ik een probleem met mijn tvbox entone. Soms krijg ik de melding geen verbinding en als ik dan ok druk, komt er wel verbinding. Ook neemt hij niet altijd op. De klok blijft niet zichtbaar. Hij valt ook automatisch uit als ik de tv uitzet, dat was voorheen niet.
Ik heb de box al van de stroom gedaan meerder keren en ook het modem. Ik heb e.e.a. via een wifiverbinding, kan geen rechtstreekse aansluiting maken op het modem. Vorig jaar pas de wifiverbindingen vernieuwd en het heeft perfect gewerkt tot de upating.
Wat ik ook jammer vind in het nieuwe programma, dat je bij je opnames niet kan stoppen en hervatten op punt waar je gepauzeerd hebt en dat het niet meer zichtbaar is in het overzicht welke opname wel of niet hebt gezien.
Dank voor je reactie @Mark1970! Het is bij deze geregeld. Beide boxen hoeven we niet terug, je kunt deze afgeven bij een milieupunt. Binnen 5 werkdagen komen de nieuwe boxen bij je aan!
Het modem is omgeruild en geïnstalleerd door Guidion. De monteur gaf echter aan dat ik 100/100 zou hebben terwijl mijn contract 750/750 zou moeten zijn… Zouden jullie dit kunnen nakijken en updaten want dat is een beetje zonde. Met een speedtest kom ik ongeveer op 200 uit.
Voor mij is de entone omwisselen ook niet echt een optie aangezien het doorspoelen niet wil missen. Verwachten jullie nog nog een update voor of kunnen we de oude software terug krijgen? Functioneerde namelijk beter dan de nieuwe.
Wat is de verwachting van de app op de LG tv. Deze opent nu op 4:3 en moet per keer op 16:9 worden gezet. Je zou zeggen dat dit niet heel ingewikkeld is om te fixen… Ook hier zou ondertussen toch wel duidelijkheid voor moeten zijn. Kan iemand een datum geven voor de update.
Hi @djdano, ik ben direct voor je gaan kijken, echter klopt alles en staat alles goed. Je lijnsnelheid staat op 750 Mbit/s. Zou je hier een eigen topic over willen maken, dan help ik je daar verder!
Het oude software kunnen we niet meer terughalen. Er zijn nog wat bugs met de TV Box met harddiskrecorder, hier wordt hard aan gewerkt.
Updates over de LG App kun je in dit topic lezen:
T-Mobile,
Sinds de update van TV thuis heb ik slechter beeld en problemen met de tv box Entone Kamai.
Het beeld is waziger/korreliger dan voorheen. En zeer vaak 'bevriest' na enkele seconden het beeld en moet ik heen en weer zappen om de zender weer te kunnen bekijken.
Soms krijg ik de melding ‘geen verbinding’ en als ik dan ok druk, komt er wel weer verbinding.
Ik heb de box al vaak van de stroom gedaan, en ook het modem. Ik heb de Kamai met een rechtstreekse aansluiting op het modem.
Tot de update had ik perfect beeld en geen van bovenstaande problemen. Mijn TV is LG Oled van 2023.
Ik zou graag de tv kastjes willen omruilen voor het nieuwere type, mocht dit bijdragen tot de oplossing. Anders graag jullie alternatief om toch ongestoord TV te kunnen kijken.
Alvast bedankt, ik hoor het graag z.s.m.
Hi @HeKos, welkom op onze Community!
Ik ben gelijk voor je gaan kijken en zie dat je in bezit bent van drie TV Boxen, ervaar je dit op alle TV Boxen? Ik ruil ze namelijk graag voor je om!