Skip to main content

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

@Johve60 Ik heb direct een nieuwe TV Box voor je aangevraagd en het oude modem omgewisseld voor een Zyxel. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je een e-mail met een track en trace code zodat je precies weet wanneer het pakket voor de deur staat.  Het nieuwe modem zal door een monteur geïnstalleerd moeten worden. Je krijgt een e-mail en SMS van Guidion om een afspraak met ze in te plannen, zodat een monteur dit voor je kan doen. De oude apparatuur kan je vervolgens langsbrengen bij de milieustraat en hoeft niet naar ons retour! 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand! 

@dirk68  Ook voor jou wissel ik graag het modem en de TV Box voor je om! Heb ik toestemming om jouw TV Box met harddisk om te ruilen? Ik ruil deze dan om voor een Amino Aria 610, dit hetzelfde model als de tweede TV Box die je hebt en is een zonder harddisk recorder. Dit betekent dat je niet kunt opnemen, maar je kunt gelijk bij ontvangst van de nieuwe box Cloud Opnemen aanzetten via My T-Mobile. Je leest hier alles over Cloud Opnemen. Hou er wel rekening mee dat je eventueel nieuwe opnames zal verliezen. Het nieuwe modem heb ik gelijk voor je aangevraagd, in jouw geval is een Guidion monteur niet nodig. Deze kan je dus gelijk zelf aansluiten! Zodra het modem onderweg is, krijg je een track en trace code per e-mail toegestuurd. Laat je het me weten als ik de TV Box ook voor je kan omruilen? Dan ga ik dat gelijk voor je in orde maken!

@Coupure4 Ik heb het voor je nagekeken en ik zie dat bij ons maar één TV Box actief was op het abonnement. Ik kan alleen een omruiling doen voor een TV Box wat actief staat. Wel kan je zodra je de nieuwe TV Box hebt ontvangen en deze actief staat gelijk een nieuwe TV Box aanvragen, zodat je alsnog van twee TV Boxen gebruik kan maken! Dit kan je regelen in je My T-Mobile account. 

@TeunWinters Voor jou geldt ook dat deze problemen opgelost moeten zijn met een nieuwe TV Box. Ik zie dat je op dit moment een Amino Aria, een Entone Kamai en een Entone Amulet gebruikt. De Kamai heb ik gelijk voor je omgewisseld voor een Amino Aria! Voordat ik de Amulet voor je omruil, wil ik jou ook eerst om toestemming vragen om de omruiling te mogen doen voor een TV Box zonder harddiskrecorder. Zodra je akkoord geeft, ga ik er gelijk voor zorgen dat een nieuwe TV Box jouw kant op komt!

@Desilove Ik heb het dubbel gecheckt voor je en ik zie dat bij jou maar één TV Box omgeruild is, mijn excuses hiervoor! Ik stuur je gelijk een nieuwe TV Box op, dat is een Amino Aria, wat het kleine kastje is die je hebt ontvangen. 

@daniquebvs Ik wil het graag voor je in orde maken! Ik kan alleen geen abonnement vinden met het e-mailadres wat aan je profiel gekoppeld is. Wil je mij in een privébericht je postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je rekeningnummer sturen? Dan ga ik gelijk voor je aan de slag! 

@EHTW Ook voor jou heb ik het modem en de TV Box voor je omgewisseld door een Zyxel modem en een Amino Aria TV Box waarmee de problemen opgelost moeten worden! Het nieuwe modem moet ook bij jou geïnstalleerd worden door een Guidion monteur, waar je een e-mail en SMS van ontvangt voor het maken van een afspraak. Zodra de TV Box onderweg is, krijg je hier een track en trace code van per e-mail. 

 

@all Ik wil jullie allemaal bedanken voor het geduld en nog een hele fijne dag wensen! 😄

 

@nora Klopt  t dan dat ik nu 2 kleine kastjes krijg ipv een grote en een kleine ? Want ik heb al 1 kleine binnen gekregen .. 

Hi @Desilove ,

Kan je mijn probleem ook in behandeling nemen? Dank alvast!

groeten,

Rogier Voors


Goedenavond,

Sinds de update is er veel frustratie. Beeldkwaliteit lijkt minder goed te zijn en het beeld hangt 10 seconden nadat van kanaal gewisseld wordt. Eerst waren dat nog de publieke omroepen, maar nu allemaal. Wat is hiervoor de oplossing?

Grt,

Jeroen


Was altijd tevreden over tmobile maar sinds we een nieuwe update  hebben gekregen, 15 mei 2024 van tv mobile hebben we alleen maar storingen met onze tv. 

We moeten elke keer opnieuw pincode intoetsen, midden in een programma bevriest het beeld. 

Als je een tv programma terug  wil kijken en je dan weer terug schakeld naar het gewone programma bevriest het beeld ook. 

Ook zijn de concerten die ik had opgeslagen en andere dingen op onze box amulet 515b verdwenen. Dus ook mijn concerten van Nick & Simon. 

Deze nieuwe software is ruk !!!! 

Ik hoop dat jullie een oplossing hebben voor dit probleem! .

Met vriendelijke groet,

Manon Vis 

 

 

 

 

 

 

 


 

@MdeRuiter Je hoeft je hier gelukkig geen zorgen over te maken! Hiervoor betaalde je € 5 voor de harddiskrecorder, maar de kosten voor de harddiskrecorder worden door de omruiling niet meer in rekening gebracht. Hierdoor kom je op hetzelfde bedrag uit als je Cloud Opnemen aanzet voor € 5 per maand!  
 

ik zie na inloggen dat de nieuw tv box geactiveerd is, maar de kosten nog gelijk aan de oude situatie zijn zonder dat ik het cloud opnemen heb ingeschakeld.

dus op dit moment zullen de kosten weldegelijk stijg met 5,- als is cloud opnemen aanzet….

Iets gaat nog niet goed….. 

 


Hoi, nog een bericht. 
De internetsnelheid is prima nu, vlot een nieuwe modem geïnstalleerd. 
Wellicht off topic, had het als reactie ook onder mijn andere bericht gezet. Excuses daarvoor, maar ik weet niet of dit volgende probleem met de nieuwe modem te maken heeft. 
Zeer regelmatig moet ik bij het zwarte kastje bij de TV, de Entone, de stekker eruit halen en opnieuw opstarten. 
Het beeld loopt vast, blijft haperen etc, net of het te weinig geheugen heeft. 
Na opnieuw opstarten doet het weer een tijdje oké, paar dagen of paar uur en dan loopt de boel weer vast. 
Erg irritant en is daar een oplossing voor?


@Jason 

 

@wburger De Kamais en de Draytek worden omgeruild. Hier ontvang je straks een bevestiging van en ook ontvang je de afspraaktool per sms en e-mail om zo een datum in te plannen met Guidion (voor installatie van het modem en de converter). Omdat het systeem nu (tijdelijk) denkt dat jij al vier TV Boxen hebt, doordat de wisseling nog actief is, kan ik de Amulet niet swappen. Ik heb deze wel alvast uit het systeem gehaald zodat we straks bij activatie van de nieuwere Aria boxen direct een derde box erbij kunnen bestellen - sorry voor het ongemak!

Goedemorgen,

Is er al zicht op de omruiling van de Entone Amulet HDD? En wordt dit dan ook een Amino Aria 610x of een ander model waarbij aan de achterkant een aansluiting is voor een audio aansluiting L/R. Op dit moment is de ReSound -TV streamer middels een rood-en witte tulpsteker met de Amulet verbonden.

Graag hoor ik je reactie.

Groet Wim


@wburger De Amino Aria 610x heeft geen tulpstekkers, maar wel een 3,5mm-aansluiting. Met een kabel als deze is dat op te lossen.


Goedemiddag all: wegens een technische fout was dit topic per ongeluk verwijderd na een onbedoelde archiveringsronde. Gelukkig hebben we het topic na een intensieve speurtocht weer gevonden en hersteld.

Straks reageren we op alle nog openstaande verzoeken/berichten. Bedankt voor jullie geduld! 


Hoi @Mariekeb88, @RVoors@Jeroen_A@12Rick34 & @Erwinvandenbelt, heel fijn dat jullie je ook melden in dit topic! Voor jullie allemaal heb ik nieuwe TV Boxen besteld en ik verwacht dat er snel een bezorger bij jullie op de stoep zal staan. Ik ga erachteraan dat het snel voor jullie bezorgd wordt! 😁

 

@wburger goed dat je dit navraagt! Volgens de DHL Track & Trace code van afgelopen woensdag 31 mei zijn de twee TV Boxen bezorgd op donderdag 1 juni. Ik weet zeker dat het verbeterde beeld je zal bevallen!

 

@MdeRuiter dat is een scherpe vraag! De kosten voor de harddiskrecorder zullen automatisch uitgeschakeld worden zodra je Cloud Opnemen activeert. Zo betaal je netto geen cent meer én kan je ook nog eens opnemen op al jouw apparaten! 😃


Hoi, ook hier vergelijkbare problemen sinds de grote update. We hebben een Entone Amulet met harddisk/opnamefunctie.

De problemen: Steeds opnieuw verbinden bij opstarten, zeer regelmatig haperend of vastlopend beeld en (misschien ligt het aan mijn kennis van de instellingen) maar de klok is in standby stand geen klok meer dus lijkt het of de box niet meer goed werkt?

Groeten

 


@Jason

@wburger goed dat je dit navraagt! Volgens de DHL Track & Trace code van afgelopen woensdag 31 mei zijn de twee TV Boxen bezorgd op donderdag 1 juni. Ik weet zeker dat het verbeterde beeld je zal bevallen!

Dat geloof ik ook, nadat donderdag de monteur van Guidion geweest is. Maar graag wil ik ook weten wanneer ik de vervanging van de Amulet tegemoet kan zien.

@TMTV

Dank voor je oplossing!!


@arcovdberge Graag check ik wat de best passende oplossing is voor jou: kun je jouw T-Mobile voor thuis klantnummer toevoegen aan je communityprofiel? Zo kan ik alles opzoeken en een lijnmeting uitvoeren, thanks!

 

@wburger Ik heb vandaag eindelijk de derde vervanging kunnen bestellen. Deze zal binnen enkele dagen bezorgd worden zodat je ook op die box kunt tv-kijken. 


@Jason 

@wburger Ik heb vandaag eindelijk de derde vervanging kunnen bestellen. Deze zal binnen enkele dagen bezorgd worden zodat je ook op die box kunt tv-kijken. 

Super bedankt voor al je moeite!!!


@wburger Geen dank, heel graag gedaan. Ben blij dat we ondanks de strubbelingen en recente bugs toch een alternatief konden implementeren. Heel veel plezier de nieuwere apparatuur! 


Goedemorgen all, er wordt een onderzoek opgezet voor iedereen die nog de Kamai 510 thuis heeft staan. We maken voor jullie allemaal een losstaand incident aan zodat de tv-specialisten kunnen onderzoeken waar het spaak loopt en deze bugs kunnen worden hersteld. 

Wordt snel vervolgd! 

Hi Jason, ik heb na de update ook klachten aan de tv-ontvanger. Dit is ook de Kamai 510. Heb jij al mogelijk een update met betrekking tot het onderzoek? Het is vermoeiend om telkens het kastje opnieuw aan te sluiten.

 

Alvast bedankt voor je reactie.

Groet,


Hi @rocelicy, welkom op onze Community!

Op dit moment hebben we nog geen nieuwe update. Wel heb ik besloten om je TV Box om te ruilen voor een Amino Aria 610. Je ontvangt hier nog een bericht over en je bestelling is te volgen in My T-Mobile


Hai Tommie,

Dank voor de snelle reactie en het opsturen van de tv box.

 


@Jason ook wij hebben problemen met onze entone kastjes sinds de update. Moeten steeds alles opnieuw opstarten. Ook als het stroom er niet af is geweest, maar de tv even op standby heeft gestaan. We hebben een Drytek modem.

Groet Frieda


Ook hier het zelfde probleem .overgestapt naar cloud opnemen maar kan nog steeds niet via de recorder in cloud opnemen .krijg alleen maar eenmalig en serie opname


@arcovdberge Graag check ik wat de best passende oplossing is voor jou: kun je jouw T-Mobile voor thuis klantnummer toevoegen aan je communityprofiel? Zo kan ik alles opzoeken en een lijnmeting uitvoeren, thanks!

 

@wburger Ik heb vandaag eindelijk de derde vervanging kunnen bestellen. Deze zal binnen enkele dagen bezorgd worden zodat je ook op die box kunt tv-kijken. 

Gedaan


Komt er nog een update m.b.t de achteruitgang bij het nieuwe TV kijken om dit op te lossen?

Wanneer is dit dan?

 

Wat ervaar ik nu.

Bijna iedere keer kun je op opnieuw verbinden drukken omdat er geen tv beschikbaar is.

Mis nog steeds het klokje in de standby modus.

Het spoelen gaat tergend langzaam alhoewel die wel een andere snelheid aangeeft.

Het doorspoelen bij ieder opname van welke zender dan ook wordt niet meer ondersteund.

Helemaal droevig : je kunt nog maar 1 zender per keer opnemen, daar ga je met je meerdere serie opnames.

Zelfs de oude videorecorder van mijn opa kan er drie tegelijk maken.

 

Wat is nu de vooruitgang dan?

Behalve dan dat je eigenlijk blijft betalen voor minder functies

Nee nog steeds teleurstellend die super update, beste oplossing is weer een downgrade.

 

Oh ja het beeld is gelukkig nog hetzelfde gebleven maar dat kan ook moeilijk anders


@arcovdberge Op dit moment maak je thuis gebruik van de volgende setup: één Entone Kamai 510 TV Box, één Entone Amulet 515 TV Box (met hdd) en een Huawei modem. Graag ruil ik het Huawei modem én de Kamai voor je om voor nieuwere apparatuur. Mag ik de Amulet ook omruilen? Houd er alsjeblieft rekening mee dat je dan geen fysieke opnames meer kunt maken, maar kunt overgaan op Cloud Opnemen voor € 5 per maand. 

Zodra de nieuwere apparatuur aangesloten is, mogen de Kamai en de Huawei naar een milieustraat gebracht worden. Deze apparaten hoeven niet meer geretourneerd te worden.


Beste mensen van T-Mobile,

 

Ook wij ondervinden hinder na de update vorige maand.

Situatie: 2 boxjes (amulet 515b en kamai 510b).

Beide boxjes geven iedere keer wanneer we TV willen kijken dat er eerst verbinding gemaakt moet worden. Volgens mij heeft dit ook gevolg voor het opnemen van programma's (met de amulet 515b): verschillende opnames zijn niet gelukt - mijn vermoeden is omdat er geen verbinding is.

 

Wat heb ik al geprobeerd:

  • modem opnieuw opgestart en daarna de TV boxjes opnieuw opgestart
  • “alles” van de spanning en daarna opnieuw opstarten

 

Ik hoor graag wat een oplossing is voor dit probleem.

 

Groeten,

Frank


@Frankhepkema Slim dat je gelijk jouw thuissituatie met ons deelt, dat maakt het meteen duidelijker! Ik denk aan de volgende oplossing/werkwijze: we ruilen beide TV Boxen om zodat je straks twee Aria’s thuis hebt. Daarop kun je dan gebruik gaan maken van Cloud Opnemen (€ 5 per maand - ongeacht het aantal boxen). Je hebt nu een Draytek modem thuis, deze ruil ik graag om voor een Zyxel T50 + Media Converter zodat je een geoptimaliseerd thuisnetwerk hebt qua apparatuur. De Kamai en Draytek zal ik alvast swappen, maar voor de Amulet vraag ik jouw toestemming: ga je daarmee akkoord?


@Frankhepkema Slim dat je gelijk jouw thuissituatie met ons deelt, dat maakt het meteen duidelijker! Ik denk aan de volgende oplossing/werkwijze: we ruilen beide TV Boxen om zodat je straks twee Aria’s thuis hebt. Daarop kun je dan gebruik gaan maken van Cloud Opnemen (€ 5 per maand - ongeacht het aantal boxen). Je hebt nu een Draytek modem thuis, deze ruil ik graag om voor een Zyxel T50 + Media Converter zodat je een geoptimaliseerd thuisnetwerk hebt qua apparatuur. De Kamai en Draytek zal ik alvast swappen, maar voor de Amulet vraag ik jouw toestemming: ga je daarmee akkoord?

Beste @Jason Dat betekent dat opnemen straks alleen in de cloud kan. Kosten voor huidige functionaliteit ‘pauzeren en opnemen’ is €5 /mnd, met opnemen in cloud - ook €5 / mnd blijven de kosten onder de streep gelijk?

En met opnemen in de cloud blijft pauzeren ook mogelijk?

 

Groet,

Frank


Reageer