Verzameltopic: Problemen Entone na update naar T-Mobile TV


Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Demi van Odido 5 maanden geleden

Hi allemaal! Gisteren zijn een tweetal fixes live gezet voor de Kamai/Amulet TV Box errors en voor de Amulet in combinatie met cloudrecording waarbij je constant moet rebooten / network connection error te zien kreeg. Dit is nu opgelost. Voor degenen die deze issues ervaarden, is het probleem ook voor jullie opgelost of ervaren jullie toch nog problemen? Ik hoor het graag!

Bekijk origineel

409 reacties

Reputatie 1

Hi @W.V., ik heb voor jou dit issue gelijk doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan dit helemaal voor je nakijken en zodra er een update is laat ik het je gelijk weten! 

 

@Funstuffie Ook voor jou wil ik graag kijken naar de problemen die spelen. Zou je als eerst willen proberen om de TV Box een powerflip te geven? Dit kan namelijk veel issues al oplossen, hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden. Mocht dit niet hebben geholpen, laat het me dan graag weten. Ook ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je meerdere programma's tegelijk probeert op te nemen. 

Ter info:We hebben ook een 2e TV-box liggen die lange tijd niet gebuikt is (en niet op stroom heeft gezeten).

Deze had in ieder geval 3 update's te verwerken voor hij beeld gaf.

Maar helaas: hetzelfde probleem.

Nu eens een reset gegeven (met paperclip naar poort voor SD-kaart) en vanavond of morgen eens kijken naar het resultaat, want opstarten, verbinden en vervolgens weer standby om na bijv 10 minuten weer in te schakelen: dan geeft hij de melding niet maar de volgende dag wel weer…

 

Misschien nog extra info: wij hebben een Entone Kamai als ik het goed heb (kastje van ca 10-12 cm breed schat ik)

 

 

Helaas, ook niet de oplossing. Vanavond alweer de melding 😏

Hoi @G.D, het kan bijna niet anders dan dat het ligt aan de verouderde TV Box in jouw geval. Ik ga deze omruilen voor je zodat je over een paar dagen een goed-werkende box hebt. 
 

Hoi @W.V., in jouw geval durf ik nu niet te zeggen wat een eindoplossing zou moeten zijn. Heb jij nog contact gehad met onze specialisten?

Heb hetzelfde probleem als W.V.

En dat het veel langer duurt voordat die na de volgende zender gaat, plus dat het beeld regelmatig vast loopt en krijg dan de melding dat ik op "ok" moet drukken om opnieuw te verbinden.

 

 

Bedankt voor de snelle reactie, en zie de nieuwe tv box vanzelf tegemoed komen

 

Mvg

Reputatie 7
Badge +16

Goedemiddag @Thijs Luiken, welkom op de Community! 🙋‍♂️

Dit issue is inderdaad in het algemeen gaande op een aantal Entone Kamai TV Boxen na de upgrade. Als het goed is, moet dit vanaf morgen niet meer voorkomen. Ik kom hier morgen op terug!

Reputatie 7
Badge +16

Moderator edit: De reacties van @G.D en @W.V. zijn afkomstig uit een ander topic en heb ik hierheen verplaatst zodat we dit als verzameltopic kunnen gebruiken.

Reputatie 1

Hi @W.V., ik heb voor jou dit issue gelijk doorgezet naar onze specialisten. Zij gaan dit helemaal voor je nakijken en zodra er een update is laat ik het je gelijk weten! 

 

@Funstuffie Ook voor jou wil ik graag kijken naar de problemen die spelen. Zou je als eerst willen proberen om de TV Box een powerflip te geven? Dit kan namelijk veel issues al oplossen, hoe je dit kan doen kan je in dit topic vinden. Mocht dit niet hebben geholpen, laat het me dan graag weten. Ook ben ik benieuwd welke melding je krijgt als je meerdere programma's tegelijk probeert op te nemen. 

Ter info:We hebben ook een 2e TV-box liggen die lange tijd niet gebuikt is (en niet op stroom heeft gezeten).

Deze had in ieder geval 3 update's te verwerken voor hij beeld gaf.

Maar helaas: hetzelfde probleem.

Nu eens een reset gegeven (met paperclip naar poort voor SD-kaart) en vanavond of morgen eens kijken naar het resultaat, want opstarten, verbinden en vervolgens weer standby om na bijv 10 minuten weer in te schakelen: dan geeft hij de melding niet maar de volgende dag wel weer…

 

Misschien nog extra info: wij hebben een Entone Kamai als ik het goed heb (kastje van ca 10-12 cm breed schat ik)

 

 

Helaas, ook niet de oplossing. Vanavond alweer de melding 😏

Wij hebben inmiddels nieuwe tv-boxen ontvangen en geen problemen meer 

Reputatie 6
Badge

Hallo,

 

Sinds de recente update van de tv boxen van Entone ziet het er allemaal hipper uit, maar is denk ik vergeten om te kijken of het verder allemaal goed blijft werken gezien alle berichten die ik hier lees, en zelf ook ervaar.

 

De ene dag moet ik de box met de afstandsbediening aanzetten ondanks dat ik deze niet heb uitgezet de dag ervoor, en de andere dag moet ik de stroomkabel eruit halen en terug erin stoppen om überhaupt iets te kunnen doen.

 

Erg vervelend en niet te doen eigenlijk. Ik lees dat veel mensen een nieuw type box krijgen, werkt dat goed? Want dan zou ik dat ook graag willen.

 

Groet,

Thijs

Neem aan dat de box standaard na 4 uur op standby gaat zonder activiteit via de afstandsbediening… (waarom je het überhaupt een hele nacht data zou laten verstoken voor niets is een andere vraag ...).

 

Hier geen noemenswaardige problemen met de ouderwetse Entone na de update overigens (die je aan de box zou kunnen toewijzen) ...

Reputatie 2

Ik heb exact dezelde probleme  elke dag opnieuw aan moeten melden en nu elke minuut een vastloper geen verbinding! Bloed irritant, Graag een oplossing Tmobile.. blijf niet elke keer de boel resetten! Updaten prima maar bij problemen ook oplossen. Betaal niet voor jan.... .. vr gr

Reputatie 1

Ik heb exact dezelde probleme  elke dag opnieuw aan moeten melden en nu elke minuut een vastloper geen verbinding! Bloed irritant, Graag een oplossing Tmobile.. blijf niet elke keer de boel resetten! Updaten prima maar bij problemen ook oplossen. Betaal niet voor jan.... .. vr gr

 

 

Exact dezelfde problemen momenteel. Is er na de update niet beter op geworden helaas.

Ook hier twee boxen die sinds de update elke keer opnieuw moeten verbinden. Boven kan ik niet eens meer tv kijken, staat na een paar seconden steeds stil. Ook herstart en alles, tevergeefs. Inmiddels ook wat jaartjes oud. Hopelijk morgen meer bekend, anders nieuwe boxen?

Hallo

Na update van maandag 1-5 geen TV meer, maandag via chat contact gehad en dinsdag per telefoon. Call ingelegd bij technische dienst 2370/JGC67728 tot nu toe niets gehoord maar ook geen TV (2x Entone box). Waarom is er geen mogelijkheid om per mail te reageren? Kan er snel iets gebeuren zodat ik weer beeld heb?

Gr Ad

 

Reputatie 7
Badge +16

Goedemorgen all, er wordt een onderzoek opgezet voor iedereen die nog de Kamai 510 thuis heeft staan. We maken voor jullie allemaal een losstaand incident aan zodat de tv-specialisten kunnen onderzoeken waar het spaak loopt en deze bugs kunnen worden hersteld. 

Wordt snel vervolgd! 

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @L.jo, met het door jou opgegeven e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan voeg ik je toe aan het openstaande onderzoek!

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @J.hemelrijk, het modem is nog niet herstart (stroomloos) na de update. Kun je het modem van de stroom loskoppelen en na 20 seconden weer aansluiten, alsjeblieft? 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Ad111, zoals je vast merkt heb ik je reactie naar dit topic verplaatst. Op dit moment zijn wij niet alleen nog hard bezig met het onderzoek dat we voor jou hebben geopend, maar ook met het grotere onderzoek. Nog een kleine tussentijdse tip: voor de meeste klanten geeft de TV Box een dag lang weer beeld als je de TV Box kort van het stroom afhaalt.

Wij gaan hiermee voor je aan de slag en wij houden je hier in dit topic op de hoogte van de voortgang!

Reputatie 1

Hoi @L.jo, met het door jou opgegeven e-mailadres kan ik geen abonnement vinden. Kun je mij een privébericht (de link is klikbaar) sturen met jouw postcode, huisnummer, geboortedatum en de laatste vier cijfers van je IBAN, alsjeblieft? Dan voeg ik je toe aan het openstaande onderzoek!

Kan ik ook aan dat onderzoek toegevoegd worden?

 

Loopt bij mij weer regelmatig vast :/

Reputatie 2

Hoi @J.hemelrijk, het modem is nog niet herstart (stroomloos) na de update. Kun je het modem van de stroom loskoppelen en na 20 seconden weer aansluiten, alsjeblieft? 

Vandaag wederom gedaan( 3e keer al deze week op aanraden van je collega's ) hij doet het dan idd weer een dagje..  heb nu alles uitgezet kabel eruit.. eerst modem opgestart en daarna tvbox en daarna de kabel in de tv box gedaan.. hopelijk komt er een oplossing want steeds uitvallen als je tv kijkt is niet fijn😉

 

Hier hetzelfde probleem. Entone loopt continu vast, “er is iets misgegaan. Druk op OK om nogmaals te proberen". TV kijken lukt zo niet.

Hier hetzelfde probleem. Entone loopt continu vast, “er is iets misgegaan. Druk op OK om nogmaals te proberen". TV kijken lukt zo niet.

En toevoeging: iedere ochtend “problemen met verbinden met het netwerk. Druk op OK op nogmaals te proberen". Kastje is een Kamai 510b.

Hier zelfde probleem, iedere ochtend probleem met verbinden. Eerst stroom eraf en dan opnieuw starten.

Daarna bevestigen, al met al 5 minuten verder.

Hoi hoi

Hier hebben we ook geen beeld na de update, constant komt het scherm van er is iets mis gegaan druk op ok, beeld kwaliteit is ook minimaal. 

Hallo, ook wij hebben sinds de update last dat het beeld steeds vastloopt en iedere ochtend opnieuw verbinding moeten maken. Stroom er al een paar keer afgehaald en dat werkt het weer tijdelijk, maar dat is geen structurele oplossing… 

We hebben ook een Kamai 510b. Groet Tim 

alle entone kastjes lopen steeds vast .ook melding dat er iets mis is gegaan. beeld is minder dan voor de update. tv programma overzicht is er ook niet op vooruit gegaan . schakelen naar andere zender gaat heel traag . kastjes worden warm , ik heb er vier en 1kastje doet helemaal niets meer. ik ben al een jaar of 8 klant . nooit problemen gehad , , 

Wij hebben sinds de update ook elke dag wel wat...maar met name de beeldkwaliteit is erg verslechterd.

Elke keer lijkt het beeld waziger te worden niet om aante zien..erger me dood, maar beter wordt het niet.

 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @meneerS, @J.hemelrijk, @Hage_, @Katgert, @FamilieCapelle, @tim.korzilius, @peerstolk, @MdeBoer,

Bedankt allen voor ook jullie melding! Op dit moment is het onderzoek nog in volle gang doordat reproduceren en het vinden van het exacte probleem lastig verloopt. Wij hopen jullie zo snel mogelijk meer te kunnen laten weten.

Wij laten het hier niet bij zitten, wij blijven hier bovenop duiken voor jullie!

Hoi Jason of andere T-Mobile medewerker,

wij hebben op 1 kastje (Kamai 510) problemen na de update. Het systeem kan niet uploaden en er komt in rode letters: ‘signature verification failed’.

alle stekkers eruit gehad, modem opnieuw opgestart, maar probleem blijft helaas.

Kun je mijn account meenemen in het onderzoek?

Reageer