Vervelende vertellerstem in films.

  • 17 April 2024
  • 8 reacties
  • 116 Bekeken

 

 

 

Vervelende vertellerstem in films

Al heel lang hebben we in al onze films op ZDF deze stem die alles uitlegt aan slechtzienden. Eerst dachten we dat het grappig was, maar nu is het vervelend. Vooral op de plaats delict, of ik durf te wedden dat...? We hebben van alles geprobeerd, maar weten niet wat we nu moeten doen. Kan iemand mij helpen? 

Ik hoop dat je mij en mijn familie kunt helpen :)

 

Cal van Odido 13 dagen geleden

Hoi @Piet van Loo, dat is absoluut een mogelijkheid, ik zie je familie graag weer genieten van ZDF!  De (doven)ondertiteling zet je uit in het hoofdmenu van de Mediabox via: menu → account → ondertiteling en audio → ondertiteling --> doven en slechthorenden.

Zo kan je snel weer op een normale manier meeluisteren! 😃

Bekijk origineel

8 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @Piet van Loo, dat is absoluut een mogelijkheid, ik zie je familie graag weer genieten van ZDF!  De (doven)ondertiteling zet je uit in het hoofdmenu van de Mediabox via: menu → account → ondertiteling en audio → ondertiteling --> doven en slechthorenden.

Zo kan je snel weer op een normale manier meeluisteren! 😃

Beste Cal,

Helaas is het niet gelukt om de vervelende stem weg te halen bij WDR (dus niet ZDF). Het is een gesproken (vooraf aan de beelden) uitleg over wat er in beeld gebeurd (gaat gebeuren). Het gekke is, dat deze situatie zich alleen voordoet in films/series en ook alleen nog maar bij de zender: WDR. Dus als iemand mij alsnog kan helpen is dat heel fijn.

Piet van Loo

 

Reputatie 7
Badge +9

Hi @Piet van Loo, ik heb wat navraag gedaan voor je. Zodra ik antwoord heb kom ik hier op terug! 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Piet van Loo, heb je toevallig Duits als standaard taal geselecteerd op de Mediabox of app? Of staat dit gewoon op Nederlands?

Beste Tommie,

Overal waar ik een taal moet kiezen heb ik Nederlands gekozen.

Reputatie 7
Badge +9

Thanks voor het checken @Piet van Loo. Zou je hier toevallig een filmpje van kunnen maken waar dit op te zien en te horen is? Je kan via een WeTransfer link het filmpje hier met mij delen! 

Beste Tommie,

Bij deze de WeTransfer link:

https://we.tl/t-H1Mef3wWjz

Reputatie 6
Badge +2

@Piet van Loo Super bedankt voor de genomen moeite, ik heb dit gelijk voor je doorgezet naar mijn collega van het TV Team! 

Reageer