Skip to main content

Als ik sportwedstrijden kijk dan zit er tot een minuut vertraging in het beeld. Mijn sport apps geven een doelpunt aan en ik moet nog lang wachten. Ik heb dit bij andere providers zoals KPN en Ziggo vergeleken en daar is dit niet zo.

Blijft dit zo? Wat is de reden?

Ik heb al meerdere keren gereset, dus dat is de reden niet. Net zo met de kabels, die zij goed en kort/rechstreeks aangesloten. 

Hi @Pauldin DIt heeft te maken met de stream die wij van bepaalde zenders aangeleverd krijgen dat deze al van tevoren vertraagd worden aangeleverd. Achter de schermen wordt hier naar gekeken of het mogelijk is om de vertraging te verminderen/weg te krijgen. Dit wordt alleen niet in 1, 2, 3 opgelost. Geen zorgen, het ligt dus zeker niet aan jouw TV Box of de kabels! :wink:

 

De nieuwste updates  en verbeteringen over het T-Mobile TV platform, vind je in dit topic. Mocht je verder nog feedback hebben, dan kan je dit ook altijd hier kwijt!


Naar mijn idee klopt het antwoord maar gedeeltelijk, voor zover het klanten betreft welke hun streams aangeleverd krijgen via KPN WBA, voor klanten welke op het ODF van T-Mobile zitten zou dit in geen geval mogen gelden.


Wat is ODF?

Het is knap irritant die vertraging bij voetbalwedstrijden. Ik heb het idee dat dit een paar maanden geleden niet was.


Naar mijn idee klopt het antwoord maar gedeeltelijk, voor zover het klanten betreft welke hun streams aangeleverd krijgen via KPN WBA, voor klanten welke op het ODF van T-Mobile zitten zou dit in geen geval mogen gelden.


Om het makkelijk te houden: gewoon voor iedereen op glasvezel met het nieuwe tv platform :wink:


Kan ik dan beter op KPN overstappen? Dan zit er geen vertraging meer in bij voetbalwedstrijden.


@apis4  Nou liever niet naar het nieuwe platform, het oude bevalt mij meer dan uitstekend en is zo te zien ook veel beter dan het nieuwe als ik alle negatieve reacties lees van mede forumleden die reeds zijn overgezet.

Die vertraging kun je in mijn optiek het best vergelijken met een bus die altijd van A naar B rijdt en dan volgens een vast schema, echter dan besluit men dat de bus ook nog via plaats C moet rijden, en zom werkt het bij het nieuwe platform ook, waarbij het signaal bij de collega's rechtstreeks gaat, heeft T-Mobile in alle “wijsheid” besloten dit via een paar omwegen te doen.


Heb je een keuze in platform? Je bedoelt toch niet de setopbox zelf? Of bepaalt waar je woont het platform? Wij hebben WBA, niet ODF.

Als Tmobile besloten heeft andere, langere, routes te kiezen (via duitslsnd?) dan is het toch beter om over te stappen naar KPN, dan heb ik die vertraging niet of nauwelijks meer?


Volgens mij heb je geen keuze in het platform, met het platform word bedoeld de wijze waarop de streams naar de tv worden gezonden, vergelijk het een beetje met b.v. Windows 7 of 10 enz. 

zo is Windows 10 totaal anders dan 7 of 8, en zo is ook het nieuwe platform van T-Mobile anders dan het oude, dat wil niet zeggen dat het nieuwe altijd beter is dan het oude.

Ik zit zelf ook in WBA gebied nog met het oude platform, en heb dus nog geen ervaring met vertraging in de streams zoals veel klanten welke wel het nieuwe platform hebben.

Van de langere routes via Duitsland is men weer heel snel terug gekomen, was een heel slecht besluit van onze geliefde provider:grin: , de vraag is wel of men de vertraging gaat oplossen met een nieuwe firmware update, 


Volgens mij heb je geen keuze in het platform, met het platform word bedoeld de wijze waarop de streams naar de tv worden gezonden, vergelijk het een beetje met b.v. Windows 7 of 10 enz. 

zo is Windows 10 totaal anders dan 7 of 8, en zo is ook het nieuwe platform van T-Mobile anders dan het oude, dat wil niet zeggen dat het nieuwe altijd beter is dan het oude.

Ik zit zelf ook in WBA gebied nog met het oude platform, en heb dus nog geen ervaring met vertraging in de streams zoals veel klanten welke wel het nieuwe platform hebben.

Van de langere routes via Duitsland is men weer heel snel terug gekomen, was een heel slecht besluit van onze geliefde provider:grin: , de vraag is wel of men de vertraging gaat oplossen met een nieuwe firmware update, 

Heb je toevallig een foto van het oude platform? Dan kan ik het gelijken met mijn platform.


https://www.t-mobile.nl/klantenservice/thuis/tv/zenders/overzicht

De linker foto geeft het “oude” platform aan de rechter het nieuwe 


Dank je, nu is het duidelijk.

:-( dan heb ik het dus nieuwe platform :-(

Toch maar eens verder kijken welke providers dit probleem niet hebben. (Als iemand een provider weet, laat het weten).

T-mobile doet er helaas voorlopig niets aan, aan die vertraging. En bij voetbalwedstrijden is dit helemaal niets.

 


Hoi @Pauldin ,

Ik wil toch even inhaken en zeggen dat we zeker niet stilstaan wat betreft het nieuwe platform. Gisteren is er een verzameltopic (link is klikbaar) live gegaan, waarin we laten zien welke verbeteringen er worden doorgevoerd. Weet dat we niet stil zitten en constant bezig zijn met het verbeteren van het platform.


Hoi @Pauldin ,

Ik wil toch even inhaken en zeggen dat we zeker niet stilstaan wat betreft het nieuwe platform. Gisteren is er een verzameltopic (link is klikbaar) live gegaan, waarin we laten zien welke verbeteringen er worden doorgevoerd. Weet dat we niet stil zitten en constant bezig zijn met het verbeteren van het platform.

Beste Boris, dat zie ik, compliment daarvoor echter het zijn veelal UI dingen, leuk maar het echte probleem van verlate beelden, vertraagde streams zie ik nergens als aandachtspunt,  wanneer denken jullie dat opgelost te hebben?


Hi @Pauldin , We blijven achter de schermen werken om de vertraging zo veel mogelijk te minimaliseren, maar dit is niet in één keer opgelost en zal gaan met kleine verbeteringen. Het probleem is in dit topic niet meegenomen als aandachtspunt, omdat hier momenteel nog geen verbetering/update voor is. Uiteraard hopen we net als met de andere issues dat alles zo snel mogelijk wordt opgelost!


Hi @Pauldin , We blijven achter de schermen werken om de vertraging zo veel mogelijk te minimaliseren, maar dit is niet in één keer opgelost en zal gaan met kleine verbeteringen. Het probleem is in dit topic niet meegenomen als aandachtspunt, omdat hier momenteel nog geen verbetering/update voor is. Uiteraard hopen we net als met de andere issues dat alles zo snel mogelijk wordt opgelost!

Is er al vooruitgang? Gisteren ook weer, doelpunt was in werkelijk al gevallen en T-mobile kijkers mogen 30 seconden wachten :-(


Goedemorgen @Pauldin, er is nog geen vooruitgang geboekt, maar onze specialisten zijn er wel continu mee bezig. Ik weet dat we dit antwoord al vaker gegeven hebben, dus excuses voor het in herhaling vallen.

Ik had je graag een positiever antwoord gegeven, maar vrees dat het voor de time-being nog voetbal kijken is met Flashscore en Whatsapp op mute! 😣

De vertraging is wel met de hoogste prioriteit in behandeling genomen, ondanks eerdere constateringen dat dit niet zo zou zijn. Het is technisch gezien working as intended/designed, echter snappen wij het belang van het terugbrengen van de vertraging. Daarom wordt nu gekeken of er iets met de aangeleverde streams kan worden gedaan.


Reageer