Skip to main content

Ik gebruik de LG OLED TV app van Odido eigenlijk naar volle tevredenheid. Het scheelt een kastje, alleen het beeld van live tv loopt krankzinnig ver achter. Het gaat om bijna twee minuten t.o.v. live tv. 
 

Het bizarre is: als ik de Odido tv app op m’n iPhone open en naar m’n tv cast, loopt het beeld veel minder ver achter. 
 

Hoe kan dit en wordt dit ooit opgelost? Bij KPN was/is deze vertraging er in veel mindere mate. 

@Speculaes Superfijn om te lezen dat je de app over het algemeen naar volle tevredenheid gebruikt! Ik kijk graag met je mee of we het beeld kunnen optimaliseren. 

Heb je al eens geprobeerd om app te verwijderen en opnieuw te installeren? Daarnaast verneem ik graag of je dit alleen bij Live TV kijken ervaart of ook bij Terug Kijken en/of Opnemen. 

Wil je mij de volgende gegevens alvast sturen:

  • Type/model LG TV
  • Besturingssysteem en softwareversie van de TV
  • Software versie van de Odido app

Laat je het mij weten wanneer je zo ver bent? Dan kijk ik gelijk met je mee!


Het gaat om de live tv. Wat ik op tv zie loopt namelijk een minuut of twee achter bij het beeld van de buren (kpn). Als ik de champions league finale kijk dan zit ik nog in minuut 32 terwijl de buren al in de 34ste minuut zitten. 
 

LG OLED C3 (2023) 

laatste versie van de tv firmware en de Odido app

respectievelijk 03.31.45 en 2.0.390


@Speculaes Super bedankt voor je terugkoppeling! 

Wanneer je het modem een herstart geeft, is het probleem dan tijdelijk verholpen? In dit topic lees je precies hoe je dit doet: Reboot modem | Odido community

Heb je de mogelijkheid om hier een filmpje van te maken? Je kunt dit met mij delen middels een WeTransfer link. Ik leg je graag uit hoe je dit doet! Ga naar: https://wetransfer.com/. Onderaan de pagina klik je op 'Ik wil alleen bestanden versturen'. Vervolgens klik je op de blauwe plus knop om bestanden te uploaden. Je vult bij beide opties jouw eigen e-mailadres in. De link naar de bestanden wordt nu naar jouw e-mail verstuurd. Kopieer de link en deel deze met ons in het topic. Alvast super bedankt voor de genomen moeite, we waarderen het enorm!


Het modem is al vaker gereset maar het probleem ligt volgens mij in de tv app. 
 

Het programma loopt gewoon een paar minuten achter op de werkelijkheid. Dat terwijl de Odido TV app op m’n telefoon veel minder vertraging heeft. 
 

het is niet dat de kwaliteit slecht is of hapert, het komt gewoon veel later binnen via de tv app


Hoi @Speculaes, goed dat je dit aangeeft! Ik ontvang graag nog een filmpje, waar mijn collega Teresa naar vroeg. Ook ben ik benieuwd of de tv bekabeld is aangesloten en of dit verschil maakt. Groetjes, Ishana


Het maakt geen verschil of ik via de WiFi of via de kabel naar de tv kijk. Het beeld loopt op alle zenders minuten achter op dat van de buren.

Sterker nog, het loopt achter op het beeld van de iPhone app: Odido TV-app.

En moet ik nou echt een filmpje maken van het loskoppelen van de stroom op m'n modem? Wat een  hoepels om doorheen te springen zeg… Dat ga ik niet doen, enorm klantonvriendelijk.


Het klopt dat onze stream iets achterloop @Speculaes. Het is ongeveer 30 seconden met vergelijking tot Ziggo. Andere providers weet ik niet precies. Het is ontzettend verschillend per provider en technologie. De app en de Mediabox kunnen ook wat verschillen. 


Het klopt dat onze stream iets achterloop @Speculaes. Het is ongeveer 30 seconden met vergelijking tot Ziggo. Andere providers weet ik niet precies. Het is ontzettend verschillend per provider en technologie. De app en de Mediabox kunnen ook wat verschillen. 

 

Ja met de stream op tv.odido.nl / Odido TV-app ervaar ik dat ook, zo'n 40 seconden. Voor de TV-app voor de LG-tv's is het meer dan 2 minuten. Met het EK in aantocht is dat zeer veel. De mediabox van Odido heb ik nooit getest.


De Mediabox zou minder achter moeten lopen @Speculaes, maar hoeveel durf ik niet te zeggen. Het is echt heel erg verschillend. 


Ja met de stream op tv.odido.nl / Odido TV-app ervaar ik dat ook, zo'n 40 seconden. Voor de TV-app voor de LG-tv's is het meer dan 2 minuten. Met het EK in aantocht is dat zeer veel. De mediabox van Odido heb ik nooit getest.

@Speculaes zou je kunnen nakijken hoe de tijd staat ingesteld op je TV? Als deze niet ‘automatisch’ is ingesteld maar handmatig, kan het zijn dat de tijd van je TV 1 a 2 minuten achterloopt t.o.v. de werkelijke tijd. De tv app gebruikt de tijd van de tv en zal hierdoor ook achterlopen. Dit kan je zien aan de klok die rechtsbovenaan wordt getoond in het Odido TV menu. Zo heb ik gisteren met 5 minuten verschil tv gekeken op mijn LG tv….


Ja met de stream op tv.odido.nl / Odido TV-app ervaar ik dat ook, zo'n 40 seconden. Voor de TV-app voor de LG-tv's is het meer dan 2 minuten. Met het EK in aantocht is dat zeer veel. De mediabox van Odido heb ik nooit getest.

@Speculaes zou je kunnen nakijken hoe de tijd staat ingesteld op je TV? Als deze niet ‘automatisch’ is ingesteld maar handmatig, kan het zijn dat de tijd van je TV 1 a 2 minuten achterloopt t.o.v. de werkelijke tijd. De tv app gebruikt de tijd van de tv en zal hierdoor ook achterlopen. Dit kan je zien aan de klok die rechtsbovenaan wordt getoond in het Odido TV menu. Zo heb ik gisteren met 5 minuten verschil tv gekeken op mijn LG tv….

 

Die stond op handmatig, ik ga eens kijken of automatisch een verbetering is! Vanmiddag Roland Garros om te testen, morgen is Oranje.


Die stond op handmatig, ik ga eens kijken of automatisch een verbetering is! Vanmiddag Roland Garros om te testen, morgen is Oranje.

@Speculaes heb je nog een verbetering ervaren?


Die stond op handmatig, ik ga eens kijken of automatisch een verbetering is! Vanmiddag Roland Garros om te testen, morgen is Oranje.

@Speculaes heb je nog een verbetering ervaren?

Het was (en is) een briljante tip. Daardoor liep de wedstrijd van Oranje nog maar 7 seconden achter op de scores binnen de app SofaScore; dat is minimaal. Heb het niet kunnen vergelijken met Ziggo of KPN, maar dit lijkt goed nieuws.


Reageer