Skip to main content
Beantwoord

vertraging

• September 15, 2025
  • 4 reacties
  • 45 Bekeken

Geen groot probleem wel af en toe opvallend. Af en toe staat het beeld 1 tot 2 seconden stil terwijl het geluid verder gaat. Na die zeer weinige seconden gaat het beeld weer verder. Misschien dat de techneuten er ff naar kunnen kijken en er een updatetje aan kunnen besteden. Want let op: als je niets doet gaat het vaak van kwaad tot erger.  Zo…….. ik heb gesproken😊

Beste antwoord door Gerpo

Helemaal vergeten. Het is in orde.

deze topic kan gesloten worden.

4 reacties

Tommie van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+11
  • Moderator | Internet + TV
  • 16077 reacties
  • September 16, 2025

Hi ​@Gerpo, goed dat je dit signaleert en met ons deelt.

Ik help je graag om dit samen stap voor stap te onderzoeken. Vaak kunnen kleine dingen al een groot verschil maken in de beeldkwaliteit. Wil je eens een volledige powerflip uitvoeren van je modem, ONT (het glasvezelkastje) en Mediabox? Ik zie dat alles namelijk al 7 weken aanstaat. Dit doe je zo:

Powerflip

1. Haal de stekker van het modem, Mediabox en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en Mediabox en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Daarnaast nog een check: staat je Mediabox misschien aangesloten via een switch? Zo ja, dan kan dit soms voor een kleine vertraging zorgen. Probeer de box eens direct bekabeld op het modem aan te sluiten en kijk of het beeld dan vloeiender blijft lopen. Laat je weten of dit verschil maakt? Dan kijken we samen verder naar een volgende stap als dat nodig is! Alvast bedankt.

• Auteur
  • 50 reacties
  • September 16, 2025

Dank je wel voor deze tip. Ik ga er deze week nog mee aan de gang………als ik weer thuis ben. En laat je weten wat het resultaat is.

• Auteur
  • 50 reacties
  • Antwoord
  • October 10, 2025

Helemaal vergeten. Het is in orde.

deze topic kan gesloten worden.

Nora van Odido
Moderator
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator | Internet + TV
  • 1888 reacties
  • October 11, 2025

Hi ​@Gerpo, ontzettend bedankt voor de update, het is super om te zien dat de tips voor de oplossing hebben gezorgd! Mocht je in de toekomst vragen hebben, weet dat je hiervoor altijd een topic kan starten. Ik ben er voor je!