Goedemorgen,
Sinds de update begin deze maand heb ik een tweetal problemen met de TV boxen.
- Op één van beide Entone Kamai 510b boxen kan ik niet inloggen. Ik krijg telkens de melding dat de inloggegevens niet juist zijn, terwijl dit op de andere box wel gewoon werkt. Inmiddels al meerdere malen een power cycle en ook al een complete reset van de box uitgevoerd (waarbij er automatisch een herinstallatie volgde), zonder resultaat.
- Algehele beeldkwaliteit- en verbindingsproblemen op de box die wel kan inloggen. Dit uit zich op de volgende manieren:
- Na de automatische stand-by functie (kan die ook uit geschakeld worden? Vrij irritant namelijk) mislukt het herstellen van de verbinding altijd.
- Gemiddeld twee keer daags loopt het beeld gewoon vast gevolgd door, een melding “er is iets misgegaan, probeer opnieuw” o.i.d. Vervolgens wordt er wel weer opnieuw verbinding gemaakt en werkt het weer een tijdje
- Soms wisselende beeldkwaliteit, lastig aan te geven hoe vaak dit voorkomt.
- Aanvullend op bovenstaande punt, gemiddeld eens in de 5 dagen blijft het beeld haperen, totdat je wisselt van zender, dan gaat het weer enkele seconden goed, voordat het beeld weer vastloopt. Het enige wat dan werkt is de complete tv box van de spanning te halen en enkele seconden later weer op te starten.
Beide boxen zijn direct verbonden met de Draytek modem, elk op hun eigen poort die bestemd zijn voor de TV boxen. Deze complete opstelling heeft de laatste 5 á 6 jaar eigenlijk gewoon vlekkeloos gefunctioneerd, tot aan de update van begin mei. Ook de wisselende beeldkwaliteit kwam voorheen vrijwel nooit voor. Misschien dat de TV boxen één per halfjaar een keer vastliepen o.i.d.
Hoor graag wat hier aan gedaan kan worden.