Beste allen,
Misschien ben ik een gewoontedier, maar als iets werkt dan werkt het en stap je niet snel over naar iets anders. Maar is dat wel zo slim?
Ik kom nog uit het upc tijdperk welke overgenomen werd door vodafone deze ging in zee met ziggo dus nam tmobile vodafone thuis over. Zodoende nu jaren tmobile thuis, met zo af en toe wel eens stilstaand of blokkerig beeld. Na een telefoontje met tmobile vaak snel op afstand opgelost
Het coronatijdperk breekt aan, thuiswerken wordt de norm en twee pubers die thuis online onderwijs krijgen. Wifi werd heel slecht, ik dacht dat dat kwam doordat iedereen nu ineens thuis intensief gebruik maakt van het netwerk. Toen viel de brief over glasvezel op de deurmat, als het internet nu toch zo traag is kan het alleen maar beter worden dachten wij dus dat moeten we maar doen.
Half oktober de kabels in de grond, en eind oktober de kabel naar de woning gelegd. Begin november de aansluiting in huis gekregen en een monteur om alles netjes aan te sluiten. Nieuw apparatuur was niet nodig want alles was compatible met het glasvezelnetwerk. Na installatie vroeg de monteur een snelheidstest te doen. Deze was tot 3x toe 7,1 mb conclusie van de monteur dat de modem niet deugde dus heeft hij een nieuwe geplaatst, het resultaat was volle bak aan down- en upload snelheid dat hadden we nog nooit gehad, dus super blij natuurlijk. Vervolgens alle overige kabels aangesloten en bleek dat er geen tv was. De monteur heeft dat netjes uitgezocht en het blijkt dat we gebruik maakte van een verouderd platvorm waardoor onze mediabox met ingebouwde opnamerecorder het signaal niet door kon geven. Geen probleem, de monteur regelde telefonisch een nieuwe mediaboks voor ons.
Een week verder komt er een pakketje binnen, iedereen blij kunnen we weer tv kijken. Kastje netjes geïnstalleerd, geeft ie na het invoeren van het klantnummer en ww aan dat er geen zenders beschikbaar zijn. Na 45 minuten aan de telefoon en 4 medewerkers verder krijg ik te horen dat mijn abonnement niet is omgezet. Hoezo omgezet, ik heb contact gehad en ik kon 1 op 1 over op glasvezel en nu moet mijn abonnement omgezet worden, wat doet dat met de kosten etc? Nou, dat viel wel mee die blijven gelijk. Mijn probleem zou doorgezet worden naar de td. Afgelopen zaterdag even gebeld, want we wilden zondag wel naar de formule 1 kijken, op je telefoon is dat zo klein. Het ligt nog bij de td en er word een aantekening gemaakt was het antwoord.
Vandaag weer even gebeld om te vragen wat de status is aangezien er nog geen tv is. Ja ,ik zie een aantekening maar de vraag is nog niet doorgezet naar de td. Ze kunnen dit op afstand regelen dus u hoeft niets te doen. Ik vroeg nog of het de bedoeling is dat ik dan regelmatig de mediaboks installeer om te checken of het werkt, ik heb liever dat ze contact opnemen om samen stap voor stap het probleem op te lossen. Nee, dat is hoe wij werken was het antwoord.
Nu heb ik een aantal vragen:
1 is dit een herkenbaar probleem en simpel.op te lossen?
2 is dit een gangbare manier van probleemoplossingen?
3 Ben ik idd een gewoontedier en moet ik regelmatig wisselen van provider om altijd het nieuwste van het nieuwste te hebben en is die rijd nu aangebroken.