Skip to main content

Ik heb veel problemen met ondertitels.

Ik moet eerst pauzeren dan naar live en dan naar rode knop dan invullen voor doven

dan weer 2 keer terug,hehe eindelijk.Ga naar andere zender en weer terug is de  ondertitel weer weg!!

Ik moet eerst pauzeren dan naar live en dan naar rode knop dan invullen voor doven

dan weer 2 keer terug,hehe eindelijk enz enz enz.OPLOSSING??

Vriendelijke groet

Henk

 

Hey @ZPB26281,
 

Dit hebben we snel opgelost! De manier waarop jij de ondertiteling inschakelt is namelijk bedoelt als tijdelijke ondertiteling, bijvoorbeeld als één specifiek programma slecht te verstaan is. Daartegen is het zeker mogelijk om de ondertiteling permanent in te schakelen. :relaxed:

 

Tijdelijk per zender

Dit gaat via de rode knop terwijl je naar een zender aan het kijken bent. Dit is handig in het geval je dit eenmalig wil aanzetten. De instelling gaat verloren zodra je naar een andere zender zapt.

 

Permanent voor alle zenders 

Wil je op alle zenders dezelfde instelling toepassen (dus bijv. altijd Dovenondertiteling ‘Aan’)? Dan kan dit via de instellingen van de TV Box via het TV menu ACCOUNT > Instellingen > Audio & Ondertiteling. Wanneer de optie dan ‘aan’ staat, zal de ondertiteling altijd getoond worden zodra deze aanwezig is in het TV-signaal.

 

 

Veel kijkplezier nog gewenst! :smile:


Sorry hoor,maar wat staat ’aan’ dan?  er staat Taal ondertiteling en audiocodec

Je kan niets aanzetten in de instellingen.Alleen ’opslaan’ als je iets veranderd.

Als je terug keert is er niets veranderd! ECHT NIET! En als je op de rode knop drukt Zie je doven helemaal niet staan! Je moet dan eerst pauzeren dan naar (terug naar live tv) en dan PAS rode knop zodat je dovenondertiteling kan aanvinken

dan weer 2 keer terug.En gelooft u mij maar:Ik ben niet de enige.Het zal wel zo MOETEN werken wat u zegt Maar dat is niet zo.Graag verlang ik een serieus antwoord.Liefst snel alstublieft.Ik krijg al spijt van de overstap tenslotte ben ik ZEKER niet goedkoper uit bij deze ’telefoonmaatschappij’.

Met vriendelijke groet(dat dan weer wel) 

Henk

 


Hoi @ZPB26281, dat jij eerst een zender moet pauzeren alvorens ondertiteling toe te kunnen voegen, is niet zoals het hoort. Ik heb het zojuist getest en bij mij werkt het zoals het zou moeten, zowel bij Live TV kijken als bij een programma terugkijken. Ik wil graag kijken of een specifieke reset van de TV Box dit probleem herstelt:

Wil je het modem en de TV Box van de stroom halen? Daarna mag je de internetkabel uit de TV Box halen. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen. De TV Box gaat nu opstarten. Pas wanneer je de melding ‘geen internetkabel gevonden’ krijgt, stop je de internetkabel weer in de TV Box. Met een beetje geluk werkt alles nu weer zoals we graag willen!


Sorry voor het later reageren.Sinterklaas en zo.

Ik heb alles gedaan zoals door u is beschreven,helaas geen enkel resultaat.

Meerdere mensen hebben hetzelfde probleem.Het is gewoon raar!Bij pauze en dan naar live staat de doven optie er ineens wel! Dat moet iets softmatigs zijn Misschien door het nieuwe boxje??

Weet haast wel zeker dat daar de programmatuur niet goed is beschreven.

Met vrgr Henk

Graag een oplossing


Hoi @ZPB26281, graag help ik je verder aan een oplossing. Daarom heb ik nu een kleine aanpassing gedaan in de TV Boxen. Zou je kunnen controleren of het nu wel werkt, alsjeblieft? 


Helaas Jason.Dit is niet persoonlijk , maar het is jammer dat  het niet goed werkt!Jullie zouden toch moeten weten wat het is??

Het is gewoon niet pro! Ik verwacht van zo'n megabedrijf dat het gewoon werkt.Ik ben toch niet voor niets bij Ziggo weg gegaan? Elke keer bij 3 kastjes je stroom erin en eruit + modem schiet natuurlijk niet op.Maandagmorgen modellen?

Hoe nu verder?

 

Met vrgr Henk


Goedemorgen @ZPB26281, ik begrijp je gevoel absoluut en vind het minstens net zo frustrerend! 

Zou je nog één keer deze stappen willen doorlopen? --> Wil je op alle zenders dezelfde instelling toepassen (dus bijv. altijd Dovenondertiteling ‘Aan’)? Dan kan dit via de instellingen van de TV Box via het TV menu ACCOUNT > Instellingen > Audio & Ondertiteling. Wanneer de optie dan ‘aan’ staat, zal de ondertiteling altijd getoond worden zodra deze aanwezig is in het TV-signaal.

Ik zie niets dat verkeerd staat in de boxen zelf of dat afwijkt van hoe het eruit hoort te zien dus daar ligt het sowieso niet aan. Indien dit nu nog steeds niet werkt, zelfs niet na eerdergenoemde aanpassing, dan zetten we er een TV-specialist op om het net zolang te onderzoeken als nodig is, totdat er een sluitende oplossing gevonden is. Wij willen het net als jij functioneel krijgen.


Goedemiddag

We zijn nu 7 mnd verder en ik dacht we gaan het weer proberen.

Ik vraag alweer ,wat bedoel je met AAN?? Ik stel het in op dovenondertiteling en tik OPSLAAN!!

Ga ik terug naar de zender (npo 1 als voorbeeld) dan zie ik geen ondertiteling!

Behalve als ik pauzeer en verder ga.Wil ik naar een andere zender dan moet ik hem eerst stop zetten

want ik heb gepauzeerd.Ga ik naar npo2 (bv) GEEN ONDERTITELING)!!Moet ik eerst pauzeren, zucht

Help Me !! Nog een paar maanden en ik kan over maar dat wil ik het liefst niet. Waarom geen simpel knopje op de A.B? 

Vriendelijke groet Henk

PS Het grote nadeel is, dat je uit je programma wordt gehaald !

 


Goedemiddag @ZPB26281,

Fijn dat je hierop terugkomt, ik help je graag om weer ongestoord van de dovenondertiteling te kunnen genieten! Als ik het goed begrijp heb je inderdaad de dovenondertiteling op “Nederlands” staan, maar pakt de zender deze niet als je niet eerst pauzeert.

Zou je een fabrieks reset op de TV Box uit kunnen voeren? Mocht dit niet de oplossing zijn, dan zal ik er zeker voor zorgen dat dit probleem geëscaleerd wordt. Ik hoor graag van je, want dit gaan wij zeker oplossen.


Nee ,dat heb ik al in het begin gedaan! Moet ik weer alles instellen.Ik wil een andere oplossing dan dit soort herhalende fratsen met alle respect.

vrgr 

Henk


Kom alsjeblieft met iets anders dan al het bovenstaande aub.


PS Ik heb bij m'n dochter en slaapkamer (alweer gekeken) gekeken en kan moeilijk 3 MAAL een fabrieks reset uitvoeren.Dan zouden alle kastjes niet goed functioneren?

Vrgr 

Henk


Hoi @ZPB26281 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik heb de situatie direct voor je aangekaart bij onze technische dienst, in de hoop dat we het via die weg kunnen oplossen. Zij gaan meteen met het probleem aan de gang. Mocht er een update komen, dan houd ik je direct op de hoogte. We houden contact! 


Nog een groot probleem !!

Bij de kastjes in de huis en slaapkamer, (bij mijn dochter weet ik het niet ,zal ook wel zo zijn)moet ik vaak het stekkertje van de stroom er uit halen omdat hij zwart beeld geeft bij inschakelen!!Dan gaat hij weer opnieuw opstarten en heb ik weer beeld.

Ik weet zeker dat meerdere mensen dit hebben.(kan niet anders) Mijn kastje in de slaapkamer staat erg hoog en moet ik een trap erbij halen om het stekkertje voor de zoveelste keer er uit en in te doen!

Op dat moment wil je in bed liggen en al die sores  niet aan je hoofd hebben!

Ik heb mijn geduld ook wel verloren met al dat gedoe.Ik weet dat ik zo'n beetje bij de eerderen was met de amino tv box. Misschien 3 nieuwe boxjes een optie? Kom niet met softmatige updates want daar geloof ik niet meer in.

Wel met vriendelijke groet

Henk

 


Hoi @ZPB26281, het is uiteraard niet de bedoeling dat de TV Box een zwart scherm geeft bij het aanzetten. Maak jij wellicht gebruik van een tijdschakelaar of een stekkerblok waardoor de stroom tussendoor wordt onderbroken bij het modem of de TV Box(en)? Een plotselinge onderbreking van de stroom of het internet kan ervoor zorgen dat het zwarte beeld ontstaat bij opstarten.


Nee hoor,mijn dochter heeft het niet en er zit niets tussen.Het was in het begin ook niet.Maar als u de topics door leest heb ik meerdere problemen!!Daar ben ik klaar mee.Ik wil gewoon tv kijken en als jullie er gewoon maar niks aan doen en mij constant resets voor de tigste keer laten uitvoeren maar niet met hardware komen, dan zit er voor mij niks anders op om mijn abbo te willen beeindigen!

Met vriendelijke groet

Henk


Hoi @ZPB26281 ,

Dank je wel voor je terugkoppeling! Ik begrijp de situatie volkomen. Om te kunnen bepalen waar precies het probleem, willen we graag het één en andere uitsluiten. Daarbij is de vraag van @Ginny nodig, zodat we je sneller en beter van een oplossing kunnen voorzien. 

Omdat ik begrijp dat dit voorkomt op niet alle TV Boxen. Ik wil graag ervoor zorgen dat de TV Boxen die niet optimaal werken het ook weer super gaan doen. Ik heb daarom direct een monteursbezoek voor je aangevraagd. Een monteur van Guidion gaat dan ter plekke het probleem bekijken. Je zal hiervoor een SMS en e-mail ontvangen om digitaal een afspraak in te plannen. Hulp is onderweg!


Hartelijk dank.Ik heb een afspraak gemaakt en hoop dat er wat aan te doen is.

Vanochtend moest ik voor de 2 de dag achter elkaar het stekkertje in en uit doen.

Vriendelijke groet

Henk


Reageer