van kwaad maar erger, waardeloze kwaliteit tv

  • 28 November 2023
  • 19 reacties
  • 533 Bekeken

Al sinds(helaas) het begin van ons abbonement, bij Odido, problemen en klachten.

Eerst was het geluid wat na 15 a 30 minuten, DOOR een hapering van/ bij Odido ineens niet meer gelijk loopt.

Uiteraard ligt dit niet bij de zogenaamde kwaliteit van Odido.

 

De laatste dagen, bij het zappen ineens zwarte beeld, geluid van een van de zenders, voor een seconde of 6, dan weer van het zappen naar een andere zender, duurt het gewoon 10 seconden!!

Willekeurige zenders, elke moment van de dag gebeurd dit.

Tevens een keer of 5 per uur, dat het beeld bevriest voor een seconde of 5, ook willekeurig!

 

Dus vanzelfsprekend is mijn soundbar, ook de weg kwijt en loopt daarna/ daardoor niet meer gelijk.

De handelingen en dergelijke, zullen ook wel door de soundbar komen, zullen ze wel gaan zeggen.

 

Al met al, kotsbeu de kwaliteit en service van Odido! Een sopje dat ik ooit ben weggegaan bij mijn oude provider.

Tommie van Odido 4 maanden geleden

Hey @Mavisim, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je kijkt met de Odido TV app. Ook zie ik dat je tv draadloos verbonden is. Is het mogelijk om deze bekabeld te verbinden met het modem? Dit lijkt namelijk op een slechte verbinding. Mag ik je ook vragen wat voor tv je hebt en welke software versie en de versie van de app je hebt? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie. Alvast bedankt! 

Bekijk origineel

19 reacties

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mavisim, bedankt voor het delen van je ervaring.

Ik ben meteen voor je gaan kijken en zie dat je kijkt met de Odido TV app. Ook zie ik dat je tv draadloos verbonden is. Is het mogelijk om deze bekabeld te verbinden met het modem? Dit lijkt namelijk op een slechte verbinding. Mag ik je ook vragen wat voor tv je hebt en welke software versie en de versie van de app je hebt? Dan krijg ik een beter beeld van de situatie. Alvast bedankt! 

Nee dat is niet mogelijk, daardoor zijn we helaas overgestapt naar Odido. Tv box, deze was bekabeld aangesloten hebben we een dag later meteen terug gestuurd, via de box was het nog veel erger,  gewoon niet te doen

.Kijken momenteel via een Chromecast, wat nog een beetje te doen is.

 

Philips The One 43PUS8508

App  en via Chromecast 1.4.3232

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mavisim, bedankt voor je snelle reactie. Zou je een aantal stappen voor mij willen uitvoeren? 

  • Kan je de app verwijderen en opnieuw installeren?
  • Kan je de resolutie van de TV instellen op Full HD/1080P, niet op 4K?
  • Zou je een volledige powerflip willen uitvoeren? Dit doe je zo: 

 

Powerflip

  1. Haal de stekker van het modem en Media Converter/ONT uit het stopcontact.
  2. Wacht minimaal 10 seconden
    • Sluit eerst je Media converter/ONT weer aan en laat die 30 seconden opstarten. Sluit daarna pas het modem weer aan op de stroom.
  3. Doe de stekker terug in het stopcontact van het modem en laat alles volledig opstarten
  4. Controleer of de verbinding stabiel is.

Ik heb dit al tig keer gedaan, met geen enkel resultaat, ben dus niet vaak plan dit te blijven doen!

 

App kan ik blijven herinstalleren, ook dit blijf ik niet doen!

 

Tv staat niet op 4K.

Reputatie 7
Badge +9

Zou je een filmpje kunnen maken van het probleem? Dan kan ik het voor je doorzetten naar onze techneuten @Mavisim

Kan geen filmpje hier doorsturen.

 

Maar ben het gvd kotsbeu, waardeloze kwaliteit!

Wordt met de dag erger heel dat Odido;

 

En die techneuten, nou alleen al hoe ze genoemd worden, voorspelt slecht nieuws! Zal wel weer een smoes worden van doe dit, doe dat, en uiteindelijk zal het niet aan de schijnheilige Odido liggen

 

Reputatie 7
Badge +9

Je kunt het filmpje versturen via WeTransfer en de link hier delen @Mavisim

Dat gebruik ik niet, maar is niet zo heel moeilijk lijkt mij. Als erop verschillende tijden, op verschillende zenders haperingen en met het zappen je alleen zwart beeld, met geluid krijgt, voordat de zender te zien is,dan weet je wat er niet goed gaat. Omdat dit steeds wisselend is, kan ik dit dus ook niet filmen! Ga niet als een koekerd, constant met mijn telefoon in de hand zitten, vanzelfsprekend.

 

Tv is nou bekabeld aangesloten, en dan gebeurt dit ook nog, tv app voor de zoveelste keer geherinstalleerd,; Flip power gedaan, en het modem gereset. En wat denk je, geen kloot verschil!

 

Jij geeft in je 1e post aan, dat er een slechte verbinding zou zijn met de app, tv box. Maar ook als de tv bekabeld is!

 

Dan lijkt het probleem dus bij Odido te liggen, maar ze blijven hun verantwoordelijkheid, maar afschuiven, want dat kunnen ze wel goed.

 

Ga het maar heel snel, regelen. Want ik ga niks meer betalen, aan deze mafia praktijken.

Reputatie 7
Badge +9

Ik wil het dolgraag voor je oplossen maar ik kan het niet zonder filmpje doorzetten @Mavisim. Wij moeten het reproduceren om het op te lossen en als we geen duidelijk voorbeeld hebben is dat vrijwel onmogelijk. 

Tja, dus ik moet dingen gebruiken/installeren eventueel extra kosten maken, die ik nooit gebruik, dan wel niet vertrouw omdat jullie gewoon waardeloze kwaliteit leveren??

 

Er wordt echt alles uit de kast gehaald, om alles en iedereen te beschuldigen, behalve de Heilige Odido?

Als het alleen aan Odido zou kunnen liggen zou iedereen hier last van hebben, dat is zeker niet het geval.

Reputatie 7
Badge +14

Nee, ook hier is tv beeld prima.  Er is dus iets bijzonders bij topic starter maar die moet wel meewerken om het te laten onderzoeken. 

Dus bij de vrienden van Odido is het beeld goed, gefeliciteerd.

 

En dan zeggen dat ik niet meewerk?

Gaten geboord om, het bekabeld aan te sluiten, de overige vragen beantwoord en uitgevoerd.

Enkel filmpje is onmogelijk om te maken, om de de simpele reden, dat ik niet weet wanneer het gebeurd, en kan dus geen 24 uur met de telefoon in de hand zitten, te wachten. 

 

Dus ik werk wel degelijk mee, maar de enige die geen kloot doet, is Odido, lijkt mij 

 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Hey @Mavisim, het lijkt erop dat meerde klanten dit meemaken sinds de laatste update. Ongeacht of het een TV Box is of via de app. We zijn het aan het onderzoeken en ik heb jouw gegevens doorgezet! 

Hi Tommie

 

Bedankt voor de feedback, maar het wordt met de dag erger.

Vind het nou, al veel te lang duren eerlijk gezegd!

En blijkbaar, zitten ze er bij Odido niet mee.

 

Groet mavisim 

 

 

 

Reputatie 7
Badge +9

Dat begrijp ik helemaal @Mavisim! We zijn hier echt druk mee bezig om het spoedig op te lossen. 

Hoi Tommie,

Is hier al een update over? Ik ben gister overgestapt naar Odido. Zowel op de app als via de meegeleverde 4K box is de kwaliteit slecht. De klachten komen overeen. Echter gaat alles hier alles gewoon over utp. Met name de kwaliteit van het geluid is echt slecht. Het lijk wel of de kwaliteit van de stream zwaar geknepen is. Er zit geen diepte in, het klinkt allemaal heel plat, ook wordt dolby niet goed doorgepaast waardoor alleen de soundbar wordt gebruikt met matige kwaliteit ipv goed geluid met bar en sub (dit werkte gewoon prima met de next mini). Dit is helaas geen insteling op de mediabox en/of app en/of sonos beam+sub (hdmi earc). Dat heb ik uitgesloten.

Ik hoop echt dat jullie hier en oplossing voor hebben. Het is natuurlijkb leuk om beetje geld te besparen. Maar als Odido een luxe variant is van "if you pay peanuts,  you get monkeys" dan ben ik wel zuur. 

Mvg

Maurice 

 

Reputatie 7
Badge +14

hoi @maurice023 ,

Ik heb dezelfde setup thuis met Sonos arc, mini sub en 2 x surround. Ik gebruik de TV app en daar komt via mijn Philips AndroidTV een uitstekend geluid uit. Ik zie dat ik in de instellingen van mijn Philips Android TV wel degelijk instellingen zie die met het geluid te maken hebben. B.v. passthrough of stereo etc..

Hoi Eric,

@eric 

 

Bedankt voor je reactie. Ik heb een Samsung QE55QN95B. Ik zal nog eens een blik werpen. Ik weet dat die instellingen er zijn. Maar ben echt bang dat dit met de qualiteit van de audiostream te maken heeft. 

Een gemiddelde film via tv send toch gewoon dolby uit? En dat uit sync lopen van audio en beeld. Geloof me bij mij is het glas echt altijd halfvol, maar heb hier een beetje een hard hoofd in.

 

Grtz

 

Keep you posted 

 

Grt

Maurice 

Reageer