van KPN naar Odido en nu geen NETFLIX meer op de TVbox???

  • 30 October 2023
  • 18 reacties
  • 951 Bekeken

Recent ben ik overgestapt van KPN naar Odido en op zich draait alles prima. Beneden kijk ik op mijn Philips tv via de Android TV app van Odido en op de slaapkamer heb ik een Odido TV box. Beeldkwaliteit is echt wel minder dan die bij KPN maar het gaat. Tot nu toe verder geen grote verschillen ontdekt t.o.v. KPN.

Nu lag ik een paar dagen ziek op bed en toen kwam ik er alleen ineens achter dat ik geen NETFLIX via de Odido TVbox kan afspelen? Ookal gebruik ik het niet vaak boven, dit is toch wel een heel erg gemis en past voor mijn gevoel echt niet meer in deze tijd? Dat kon ik al jaren terug in de Telfort tijd rechtsreeks via de TV box en later ook toen ik naar KPN overstapte.

Of zie ik iets over het hoofd en kan het wel via de Odido TV box? Ik wil namelijk niet ook nog weer een losse Chromecast aan gaan schaffen voor alleen af en toe Netflix.

 

Dit is toch wel het eerste echte gemis ten opzichte van KPN, los van de beeldkwaliteit die ook echt minder is.

 

Odido, hoe gaan jullie mij hiermee helpen?


18 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Hoi @ejdbmarkt, allereerst welkom bij Odido en beterschap! 😊 Het klopt inderdaad dat wij geen Netflix ondersteunen op onze TV Box. Hier zijn we achter de schermen wel mee bezig, maar hier is nog geen specifieke datum voor bekend. Je kunt natuurlijk wel altijd gebruik maken van een Chromecast voor Netflix en andere apps. Daarnaast wil ik graag je beeldkwaliteit nakijken. Zou je deze stappen willen volgen om te controleren of dat verschil maakt:

  1. Haal het modem (en eventueel de Media Converter) en de TV Box van de stroom. 
  2. Stop na twintig seconden de stroomstekker van het modem weer in het stopcontact.
  3. Zodra alle lampjes weer branden zoals ze deden, mag je de stroomkabel van de TV Box weer in het stopcontact stoppen.
  4. De TV Box gaat nu opstarten.

Je kunt dit gerust doen wanneer jij er de tijd voor hebt en je beter voelt. Alvast bedankt voor je moeite! Groetjes, Ishana

 

Dankjewel Ishana, ik hoor het graag als jullie dat wel gaan leveren want dat is toch wel een groot nadeel t.o.v. mijn oude abonnement bij KPN. en ja Chromecast kan  maar dan moet ik weer een apparaat gaan kopen…….en weer een extra afstandsbediening etc. Dus als jullie zover zijn ruil ik mijn tvbox graag om👍

Reputatie 5
Badge +3

Dat snap ik helemaal @ejdbmarkt. Mocht het mogelijk zijn, zul je het zeker horen! 😊 Groetjes, Ishana

Reputatie 7
Badge +6

@ejdbmarkt Ter aanvulling op @Ishana van Odido: er is ook een Odido TV-app voor de Chromecast met Google TV. Dan zou je de TV-box kunnen opzeggen, de Chromecast kunnen aanschaffen (die verdient zich vanzelf terug omdat je niet meer voor de TV-box betaalt) en die gebruiken voor zowel Odido TV als Netflix. Dan heb je ook maar één afstandsbediening nodig. Maar je kunt natuurlijk ook wachten tot het mogelijk is om Netflix op de TV-box te gebruiken. Er lijkt op dat gebied een en ander aan te komen …

Ben benieuwd wanneer het mogelijk is om Netflix via de TVbox te kunnen kijken?

Reputatie 7
Badge +6

@Leike24 Dat is inmiddels mogelijk, maar daarvoor moet wel je oude TV-box omgeruild worden voor een mediabox. Een moderator kan dat voor je regelen. Ze lezen mee en zullen vanzelf reageren.

Reputatie 7
Badge +16

Hoi @Leike24, graag ruil ik de TV Box om voor een Mediabox zodat je Netflix erop kunt downloaden. Kun je jouw klantnummer (ABC12345 bijvoorbeeld) toevoegen aan je community-profiel, alsjeblieft? Ik zie met jouw e-mailadres 2 abonnementen maar kan niet precies inzien welke actief is op dit moment. Alvast bedankt!

Hallo Jason,

Dit is ingevuld. Eindigt op 08.

Leon

Hoi @Leike24, graag ruil ik de TV Box om voor een Mediabox zodat je Netflix erop kunt downloaden. Kun je jouw klantnummer (ABC12345 bijvoorbeeld) toevoegen aan je community-profiel, alsjeblieft? Ik zie met jouw e-mailadres 2 abonnementen maar kan niet precies inzien welke actief is op dit moment. Alvast bedankt!

Hallo Jason,

Dit is ingevuld. Eindigt op 08.

Leon

 

Hallo Jason,

Dit is ingevuld. Eindigt op 08.

Leon

Hoi @Leike24, graag ruil ik de TV Box om voor een Mediabox zodat je Netflix erop kunt downloaden. Kun je jouw klantnummer (ABC12345 bijvoorbeeld) toevoegen aan je community-profiel, alsjeblieft? Ik zie met jouw e-mailadres 2 abonnementen maar kan niet precies inzien welke actief is op dit moment. Alvast bedankt!

 

Hoi @Leike24, graag ruil ik de TV Box om voor een Mediabox zodat je Netflix erop kunt downloaden. Kun je jouw klantnummer (ABC12345 bijvoorbeeld) toevoegen aan je community-profiel, alsjeblieft? Ik zie met jouw e-mailadres 2 abonnementen maar kan niet precies inzien welke actief is op dit moment. Alvast bedankt!

Jason,

Is geregeld. 

Leon

Reputatie 7
Badge +5

Hi @Leike24, dit is geen correct klantnummer. Ik dacht nog dat je misschien je TV klantnummer had gebruikt maar ik kan helemaal niks vinden op dit nummer. Ik wil je vragen om jouw klantnummer in het profiel te zetten, dit is een nummer wat bestaat uit drie letters en vijf cijfers. We delen dit vaak in e-mails en op je rekeningen. Dankjewel en geef mij een seintje!

Hoi, ik ben sinds een paar dagen klant van Odido en loop er ook tegen aan dat ik geen Netflix meer kan kijken op de tv. Helaas heeft de monteur niets over de mediabox verteld. Graag zou ik daar gebruik van willen maken. Graag jullie hulp hierin Mvg frauke 

Reputatie 5
Badge +4

Hi @fraukey, ik wil graag jouw huidige TV Box voor je omwisselen naar een Mediabox. Wel zie ik dat je op dit moment een korting ontvangt, waarbij je de eerste zes maanden de TV Box gratis krijgt. Zodra ik de TV Box voor je omwissel naar de Mediabox, komt deze korting te vervallen. Wel kan ik hiervoor in de plaats een eenmalige vergoeding aanmaken van 6 x €2,50, dus een totaal bedrag van €15 zodat je de korting op deze manier nog kan ontvangen. Dit bedrag zal met jouw volgende factuur verrekend worden. Laat je me weten of je hiervan gebruik wil maken? Dan kan ik dit gelijk voor je in orde maken! 

Hallo Nora, ja graag maak ik er gebruik van. Fijn als je het voor mij wilt regelen. Alvast bedankt Mvg frauke 

Reputatie 7
Badge +4

Hoi @fraukey, helemaal top, dat regel ik graag voor je! Ik heb meteen een Mediabox voor je aangevraagd en wij gaan er snel werk van maken dat er een mooie Mediabox jouw kant op komt. Gelukkig is het ons toch gelukt om de kortingscode weer aan de praat te krijgen en dit betekent dat de korting voor de Mediabox automatisch geregeld wordt en maandelijks op je factuur verschijnt gedurende de eerste zes maanden.

Ik wens je alvast heel veel kijkplezier met de Mediabox toe! 😃

Ook wij hebben hetzelfde probleem met ons Netflix account. In de woonkamer kunnen we via onze smart tv gewoon kijken en voorheen bij KPN ook op onze slaapkamer via de tv box. Met de tv box van Odido lukt dit niet meer, dus we zouden deze ook graag willen inruilen voor de nieuwe Mediabox waarbij dit wel weer kan.

Kunnen jullie dit voor ons regelen? Alvast bedankt

Groeten Henk 

Reputatie 6
Badge +2

@Slabbekoorn74 Uiteraard, ik heb dit gelijk voor jullie in orde gemaakt, zodat jullie ook weer overal Netflix kunnen streamen! 😀

Reageer